Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha poliisi jahtasi viatonta Max poikaa maaliskuussa :(

Vierailija
15.08.2026 |

Eikö poliisin mielivallalle voida tehdä mitään?

https://yle.fi/a/74-20240883

"Muranen oli peittänyt rekisterikilven, sillä mopo oli viritetty salaa vanhemmilta yli sallitun rajan. Muranen ajatteli karkaavansa poliisilta, jotta saisi pitää mopokorttinsa alkavaan ajokauteen.

Poliisin videotallenteessa näkyy, kuinka Max Muranen vilkaisee taakseen pari kertaa huomattuaan poliisin ja lähtee kiihdyttämään."

"Poika kertoo kuulleensa poliisin kuuluttavan: ”Pysähdy ennen kuin kaadut.”

– Poliisi tiesi itsekin, että mä jossain vaiheessa kaadun. Miksi pitää lähteä kiilaamaan, miksei voinut vain seurata perässä ja odottaa sitä kaatumista, Muranen pohtii."

"Takaa-ajo alkoi Lahdesta ja päättyi vajaan kymmenen minuutin kuluttua Hollolan puolella, kun Muranen kaatui metsätiellä mopolla sohjoon. Poliisi juoksi hänet lopulta kiinni."

"Takaa-ajon päätyttyä Max vietiin poliisiautolla putkaan.

Max Muranen odotti putkassa kolme neljä tuntia, jonka jälkeen paikalle saapui sosiaalityöntekijä. Hänelle kerrottiin, ettei häntä voida viedä kotiin, koska vanhempia ei saada kiinni. Hänelle tehtiin kiireellinen sijoitus.

Vanhemmat eivät vastanneet puhelimeen, koska puhelimet oli laitettu yöksi äänettömälle."

Kommentit (263)

Vierailija
141/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistanko tuon mika murasen nimen jostain muustakin kolttosesta? 

Tämä on Max Muranen.

Mika Muranen ei liity tähän juttuun

Max on pahempi rikollinen Mikaan verrattuna, mikäli keskustelupalstoja ja kommenttiosioita on uskominen. Max mopoilee ja keulii. Mika ainoastaan ampui rynnäkkökiväärillä ihmisiä hengiltä.

No se on just näin.

Tämä oli taljajousi mitä käytti.

Eikä ollut kuin jalkajousi ja kyllä se yhden ampui sillä rynnäkkökiväärilläkin minkä intistä pölli karatessaan.

Vierailija
142/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat saaneet vielä pamputtaa kunnolla. Tuollaiset karkuun ajajat eivät koskaan ajattele että voivat tappaa jonkun sivullisen

Mitäpä, jos se poika olisi sinun lapsesi? Sallisitko silloinkin pamputuksen tai muun väkivallan?

Eihän näillä mitään lapsia ole.

Minun lapsellani ei ole mopoa eikä mopokorttia, eikä tule. Haukkukoon nasseksu jos haluaa, mutta mopon voi ostaa itse täysi-ijäisenä.

Miksi pitää valmistaa lapsia jos niille ei voi sallia mitään hauskuuksia, ostakoot itse täysi ikäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöjä nämä nuoret mopopojat, se vaikeuttaa heidän arvostelemistaan ja saa aikaan empatiaa. On vaikea ymmärtää näitä jotka nämä tuomitsevat ja kaikenlaista hirveää haluavat näille kullannupuille, se vain kertoo siitä että näillä vihaajilla ei ole kykyä empatiaan!

Vierailija
144/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi ennustaja: tulevaisuuden kuvia tästä Jonnesta. Vanhemmat vaatii ajokortin alaikäiselle kun sillä on ns työpaikka tai koulu mihin tarvii. Pojalle ostetaan BMW merkkinen bensakone, jolla sitten pääsee joko itse tai joku muu hengestään. Ihan vaan läpällä. Vahingon sattuessa vanhemmilla kännykät äänettömällä.

Vierailija
145/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisivat saaneet vielä pamputtaa kunnolla. Tuollaiset karkuun ajajat eivät koskaan ajattele että voivat tappaa jonkun sivullisen

Mitäpä, jos se poika olisi sinun lapsesi? Sallisitko silloinkin pamputuksen tai muun väkivallan?

Minun lapsellani ei ole mopoa eikä mopokorttia, eikä tule. Haukkukoon nasseksu jos haluaa, mutta mopon voi ostaa itse täysi-ijäisenä.

Miksi pitää valmistaa lapsia jos niille ei voi sallia mitään hauskuuksia, ostakoot itse täysi ikäisenä.

Onneksi minä lapsena ja omatkin lapset tiedetään monta hauskempaa asiaa kuin mopot.

Vierailija
146/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko "mopopoika" nykyisin jonkinlainen vapaudu  vankilasta kortti? Kun identifioituu mopopojaksi, saa perseillä ilman seuraamuksia?

Je suis mopopoika. 

Vierailija
147/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten jännätään saako kortin takas ennen lunta kun uusi mopo jo odottaa.

Vierailija
148/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko "mopopoika" nykyisin jonkinlainen vapaudu  vankilasta kortti? Kun identifioituu mopopojaksi, saa perseillä ilman seuraamuksia?

Kyllä, pankkiryöstäjänkin kannattaa paeta viritetyllä mopolla, silloin on lapsi eikä poliisi saa pysäyttää.

Kohta varmaan moottoripyöräjengitkin muuttuvat mopojengeiksi ja isot karvaiset lapset ajelevat mopedeilla liivit lepattaen.

Ilman kilpiä, ettei poliisi saa selville kenen mopo

Vierailija
149/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä lapsena ja omatkin lapset tiedetään monta hauskempaa asiaa kuin mopot.

Joo, rakennelkaa vain käpylehmiä.

Meneppä kyselemään 15v pojilta haluaisivatko mopon jos sille semmonen ostettaisiin, veikkaan että aika suurelle prosentille passaisi hyvin.

Sitten on näitä, ostakoot itse täysi-ikäisenä tyyppejä. Joiden pennut ei edes uskalla kysyä saisko mopon vaikka haluaisivat.

Vierailija
150/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava juttu onkin sitten rattijuopoista.

Pena Törttönen tilittää: "poliisi puhkoi renkaat, en t*ppanut sillä kertaa ketään"

"Istumme Penan tuvassa, takana on iso trauma. Pena on tottunut kossukaahaaja, mutta viime maaliskuussa poliisi pysäytti hänet piikkimatolla. Pena menetti autonsa hallinnan ja ajoi ojaan, uudet renkaat hänen piti maksaa itse. Kortti lähti ja samalla mahdollisuus taksikuskin työhön. -Minä joka perjantai ajelin tuossa kylänraitilla kännissä, eikä kukaan koskaan jäänyt alle. Kyllä poliisi toimi tässä täysin mielivaltaisesti, itkee Pena. -Niin, pojat on poikia! Huutaa Penan äiti keittiöstä, kun on tekemässä Penalle voileipää."

Eihän ole yhtään eri asia ajella sekopäänä autolla, kuten tämä poliisitäti eihän?

Mitä eroa siinä on?  Lpasi kaahaa melkein sataa moottoripyöräksi isin kanssa kaksin viritettyä kilvetöntä laitettansa, siinä menee kaikki sileäksi, kun pieni raukka tahtoo ajaa ilman korttia ja kerätä katsojia you tube tililleen

Montako meni sileäksi? Jos et älyä auton ja mopon eroa hakeudu hoitoon.

Heitän sua  kivellä päähän. ei se voi sattua koska se on vaan kivi 

Vierailija
151/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo kaveri ja sen vanhemmat edes kehtaavat kertoa kaiken ääneen omilla kuvillaan? 

Just tuollasia vanhempia ajattelinkin niiden viritetyillä mopoilla ajavien nulikoiden vanhempien olevan. Hyi! 

Vierailija
152/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi ennustaja: tulevaisuuden kuvia tästä Jonnesta. Vanhemmat vaatii ajokortin alaikäiselle kun sillä on ns työpaikka tai koulu mihin tarvii. Pojalle ostetaan BMW merkkinen bensakone, jolla sitten pääsee joko itse tai joku muu hengestään. Ihan vaan läpällä. Vahingon sattuessa vanhemmilla kännykät äänettömällä.

Totta kai, vässykät ajaa äitin tojotalla.

Eivätkä saa pimpsaa. Fakta.

Vierailija
153/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Je suis mopopoika. 

Jeesuksenkin olis kannattanu olla mopopoika niin olis säästyny ristiltä.

Vierailija
154/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se haittaa mitään onko korttia vai ei. Moottoripyöräkortti pitäisi olla, kun ajaa viritettyä mopoa, tuolla ei tainnut olla alunperinkään sellaista. Voi olla, että b-korttikin viivästyy 

Vierailija
155/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava juttu onkin sitten rattijuopoista.

Pena Törttönen tilittää: "poliisi puhkoi renkaat, en t*ppanut sillä kertaa ketään"

"Istumme Penan tuvassa, takana on iso trauma. Pena on tottunut kossukaahaaja, mutta viime maaliskuussa poliisi pysäytti hänet piikkimatolla. Pena menetti autonsa hallinnan ja ajoi ojaan, uudet renkaat hänen piti maksaa itse. Kortti lähti ja samalla mahdollisuus taksikuskin työhön. -Minä joka perjantai ajelin tuossa kylänraitilla kännissä, eikä kukaan koskaan jäänyt alle. Kyllä poliisi toimi tässä täysin mielivaltaisesti, itkee Pena. -Niin, pojat on poikia! Huutaa Penan äiti keittiöstä, kun on tekemässä Penalle voileipää."

Eihän ole yhtään eri asia ajella sekopäänä autolla, kuten tämä poliisitäti eihän?

Mitä eroa siinä on?  Lpasi kaahaa melkein sataa moottoripyöräksi isin kanssa kaksin viritettyä kilvetöntä laitettansa, siinä menee kaikki sileäksi, kun pieni raukka tahtoo ajaa ilman korttia ja kerätä katsojia you tube tililleen

Montako meni sileäksi? Jos et älyä auton ja mopon eroa hakeudu hoitoon.

Heitän sua  kivellä päähän. ei se voi sattua koska se on vaan kivi 

Heitä pienellä kivellä, se sattuu vähemmän kuin kuution kivi.

Vierailija
156/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se haittaa mitään onko korttia vai ei. Moottoripyöräkortti pitäisi olla, kun ajaa viritettyä mopoa, tuolla ei tainnut olla alunperinkään sellaista. Voi olla, että b-korttikin viivästyy 

Ei siirry kortti mihinkään.

Vierailija
157/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa edes kiilattu tai ainakaan poika ei siinä kaatunut, vaan kaatui ihan itse myöhemmin, kun yritti ajaa lumisella polulla. 

Vierailija
158/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sitä itsekin hankkia mopo jos sillä kerran saa rikkoa lakia ja liikennesääntöjä?

Vierailija
159/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän sitä itsekin hankkia mopo jos sillä kerran saa rikkoa lakia ja liikennesääntöjä?

Kyllä varmasti ajelet sillä harmaalla tojotallas päin persettän nii eiköhän se riitä. Ja varmasti joskus VAHINGOSSA ylinopeuttakin.

Vierailija
160/263 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, rakennelkaa vain käpylehmiä.

Meneppä kyselemään 15v pojilta haluaisivatko mopon jos sille semmonen ostettaisiin, veikkaan että aika suurelle prosentille passaisi hyvin.

Sitten on näitä, ostakoot itse täysi-ikäisenä tyyppejä. Joiden pennut ei edes uskalla kysyä saisko mopon vaikka haluaisivat.

Aika tylsä paikka taitaa olla missä asut jos siellä vaihtoehdot ovat käpylehmät tai mopo.