Kelasta tuli viesti
"Olemme tarkastelleet yksilöllisiä olosuhteitasi ja niiden perusteella katsomme, että ylijäämän huomioon ottaminen on kohtuullista. Kohtuullisena pitäminen johtuu siitä, että tietojemme perusteella tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen."
Olin käyttänyt hammaslääkäriin 223 euroa veronpalautuksista joten minun mielestä minun olsi pitänyt saada toimeentulotukea. Toimeentulotuki hylätty. Jaa ei kai hammaslääkäri ole sitten hyväksyttävä meno. Käyn kerran 10 vuodes hammaslääkäris muutenkin. Ulkomaalaiset ja kaikki saa kaiken hoidon ja suomalaisena veronmaksajana en saa edes kerran 10 vuodessa tukea hammaslääkäriin. Ei kai sitten töitäkään tarvii hakea, en aio hakea vaan lähetän hupi hakemuksia.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit vaan TÖI-HIN!!!
Miksi sinä et ole töissä kun täällä huutelet typeryyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Kohtuuton päätös. Olisit saanut hammashoidon Kelan maksamana, jos olisit hakenut maksusitoumusta. Koska maksoit suoraan itse, se on Kelan mielestä holtitonta rahankäyttöä eli olet tuhlannut ruokarahasi hammaslääkäriin.
Kela maksaa vain julkisella käynnin
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ainoa oikea hyvä neuvo. Minäkin olin ennen työtön luuseri ja tukirotta, mutta päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja menin töihin. Nyt on vaimo, 2 lasta, koira ja hieno auto, eikä elämä voisi olla mahtavampaa.
Kiitos sinä tuntematon joka autoit minua näkemään valon.
Oliko hammaslääkärikäynti kosmeettinen valkaisu tai etuhampaiden kaunistaminen. Jotain turhamaista varmaan!?
Vierailija kirjoitti:
Ei ylijäämää ollut kun 188 euroa.
Oliko tämä syyskuulle? Mitä sinulle tehtiin siellä hammaslääkärissä?
Vierailija kirjoitti:
Pitää alkaa kyselee kelasta mihin rahaa voi käyttää kun ei omaan terveydenhoitoon ainakaan.
Kyllä omaa rahaansa voi käyttää vaikka pyllykarvojen värjäykseen, mutta ykistyisellä lääkärillä käynti pitää ainakin osittain maksaa itse. Sotelle vain aikaa varaamaan.
Kerran 10 vuodessa hammaslääkärissä HALOO
Käy kerran kolmessa vuodesss, niin vältyt isoilta rempoilta.
Kela ei maksa yksityisiä lääkärikäyntejä duh! Sinne vaan parin vuoden mittaiseen jonoon julkiselle.
Ap, sano nyt suoraan! Kävitkö yksityisellä vai et? Jos kävit, niin oliko lähetettä julkiselta vai ei?
Tai oliko joku palveluseteli?
Vierailija kirjoitti:
Kela ei maksa yksityisiä lääkärikäyntejä duh! Sinne vaan parin vuoden mittaiseen jonoon julkiselle.
Ainakin Helsingissä olen saanut akuuttiin vaivaan ajan heti - joko terveysaseman hammashoitolaan tai sitten maksusitoumuksen yksityiselle - ja hammastarkastukseen, hammashygienistille ja mahdollisiin tarkastuksessa löydettäviin toimenpiteisiin olen saanut maksusitoumuksen, joka tuli minulle viikossa, eli olisin päässyt viikossa hammaslääkäriin.
Mä käyn kerran vuodessa hammashoitajalla, hän tutkii hampaat ja poistaa mahdollisest hammaskivet ja sanoisi kyllä jos lääkärille olisi asiaa. Ei ole ollut varmaan 10 vuoteen.
Tosin opin viimeksi, että olen aina pessyt hampaani väärin. No, oppia ikä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Oliko hammaslääkärikäynti kosmeettinen valkaisu tai etuhampaiden kaunistaminen. Jotain turhamaista varmaan!?
Oot kyllä tyhmä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaan menisit kuuseen.
Ja köydellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mennyt julkiselle? Ihan oma moka oli tuo.
Ei julkiselle kannata mennä jos ei halua hampaitaan entistä huonompaan kuntoon. Jos siis pääset edes vastaanotolle saakka. Ja siis, eihän sekään ilmaista ole, maksaa pitää siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä olen saanut akuuttiin vaivaan ajan heti - joko terveysaseman hammashoitolaan tai sitten maksusitoumuksen yksityiselle - ja hammastarkastukseen, hammashygienistille ja mahdollisiin tarkastuksessa löydettäviin toimenpiteisiin olen saanut maksusitoumuksen, joka tuli minulle viikossa, eli olisin päässyt viikossa hammaslääkäriin.
Jos on joku akuutti vaiva, viikko on pitkä aika odotella. Äläkä ala länkyttämään mistään päivystyksestä, siellä saa hoitoa vain jos suu on viittä vaille mätänemässä ja kuumetta vähintään 40 astetta.
Voi että, eikö raha tule ilmaiseksi käteen?
Mitäpä jos hankkisit ton elämän? Ja menisit töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mennyt julkiselle? Ihan oma moka oli tuo.
Ei julkiselle kannata mennä jos ei halua hampaitaan entistä huonompaan kuntoon. Jos siis pääset edes vastaanotolle saakka. Ja siis, eihän sekään ilmaista ole, maksaa pitää siitäkin.
Maksoin just tarkastuksesta 70e julkisella, otti heti ensi töikseen röntgenkuvat.
Ota Kelaan viestillä yhteys ja kysy menikö oikein . Kyllä julkisen puolen hammaslääkärilasku pitäisi ottaa laskelmalla menona huomioon. Ehkä sait veronpalautusta niin paljon että ylijäämää jäi elokuulle mutta tuskin sitä enää syyskuulle paljoa riittää.
En tiedä, mikä on "yleinen puoli", mutta jos kunnallista hammashoitoa tarkoitat, niin sen kulut kyllä Kela huomioi toimeentulotuessa, kuten kaikki muutkin julkisen terveydenhoidon kulut. Yksityisen hammashoidon maksuja ei huomioida, mutta tähänkin on poikkeus: jos yksityisellä käydään julkisen terveydenhoidon myöntämällä maksusitoumuksella, huomioidaan yksityisenkin hammashoidon kulut. Itse olen käynyt viime vuosina pääsääntöisesti yksityisellä ihan vaan siksi, että varatessani aikaa terveysaseman hammashoitoon, minulle on tarjottu palveluseteliä. Omavastuuosuus on sama kuin julkisen hammashoidon maksut olisivat, joten Kela on maksanut laskun kokonaan. Ja kyllä myös ennalta ehkäisevän hammashoidon kulut katetaan. Ja eihän laskusta edes käy ilmi, mikä on ennalta ehkäisevää ja mikä jotain muuta. Mutta hammastarkastus, hammaskiven poisto, paikkaukset, puudutukset, yms. Kyllä nämä maksetaan, jos on julkisen puolen järjestämä hoito.