Mielipidettä haluaisin miesystävän käytöksestä eli apuja!
Lyhyesti tarina on tämä, että ollaan oltu etäsuhteessa noin vuosi ja mies ollut koko tuon ajan todella stressaantunut töistä, kärsinyt univaikeuksista, ollut pinna kireällä ja räyhännyt minulle kaikesta mahdollisesta. Välissä voi olla joitain hyviä päiviä ja suhde tuntuu hyvältä kunnes taas suuttuu jostain ja alkaa päiväkausien raivoaminen.
Nyt on vihdoin mennyt lääkärille ja saanut jotain apujakin ja lääkitystä, mikä sinällään tosi hyvä, mutta käytös minua kohtaan on mennyt sellaiseksi että haukkuu törkeästi henkilökohtaisuuksilla päivittäin, uhkailee milloin milläkin esim itsemurhalla, syyttelee ihmeellisyyksillä mitä itse keksii ja valehtelee suut ja silmät täyteen ym.( on valehdellut tässä todella isoista asioista, mutta selittää senkin stressillä) Kuitenkin olettaa, että kestän tässä kaiken, koska on SAIRAS, ja minä olen nyt se pahis kun en enää jaksa. Eli ei ymmärrä yhtään, että minunkin terveys on alkanut pettämään tässä ja on oma elämäkin hoidettavana, mitä vähättelee kaikin tavoin ja odottaa että olisin 24/7 häntä vartrn.
Ulkopuolisille leikkii tietenkin hyvävointista, hauskaa jne ja töissä on toki kovat paineet ja siellä pitää olla normaali tai saa lähteä, mutta mitä voi selittää loppuunpalamisella ja mitä ei? Mikä on sallittua ja mikä taas ei?
Kun nyt käytös on ihan kammottavaa ja epärationaalista vapaa-ajalla ja esim tässä viimeisen vuorokauden aikana minut on haukuttu niin sairastumisista, seksistä, töistäni, rahatilanteesta, asunnosta, luonteesta jne eli kaikki on väärin koko ajan ja kyllä mietin mikä on se pointti olla tässä suhteessa. Hän nyt haluaa jatkaa, mutta lähinnä tuntuu että kaipaa henkistä nyrkkeilysäkkiä eikä muuta.
Mielipiteitä kellään? Anteeksi sekava sepustus, mutta valvonut taas öitä stressatessa tilannetta ja miettien mikä uhkaus on totta ja mikä ei. Ja onko tämä käytös pahanlaatuista narsismia vaiko kriisitilanne ainoastaan ja olenko ihan kamala ihminen jos en kestä?
Kommentit (66)
Vakava keskustelu miehen kanssa. Jos ei siltikään osoita halua muuttaa sitä kuinka sinua kohtelee, niin parempi jatkaa erillään.
Etäsuhde, eli missä hän räyhää, viesteissä?
Miksi haluat olla suhteessa hänen kanssaan? Ymmärrän sen tavallaan, että kun ollaan oltu yhdessä 20 vuotta, elämään mahtuu myös vaikeitakin jaksoja, jolloin puolisolta odotetaan ymmärrystä ja kärsivällisyyttä, koska todennäköisesti niistä vaikeista ajoista päästään yli ja palataan takaisin onnelliseen tilaan. Nyt on kuitenkin niin, että olet ollut vasta vuoden verran tuon kaverin kanssa. Vuoden pituisessa suhteessa ei ole vielä niin paljoa onnellisia muistoja, jotka kantaisi läpi vaikeiden aikojen.
Missä tuossa teidän suhteessa on se ystävyys?
Vierailija kirjoitti:
Vakava keskustelu miehen kanssa. Jos ei siltikään osoita halua muuttaa sitä kuinka sinua kohtelee, niin parempi jatkaa erillään.
Vakava keskustelu ei auta persoonallisuushäiriöisen kanssa. Häntä ei voi pelastaa. Ap voi pelastaa vain itsensä.
Vuoden etäsuhteilun tuloksena tuollainen käytös kertoo jo sen, että ap sun ei missään nimessä kannata jatkaa suhdetta. Kyseessä on tyyppi, jonka käytös ei tule muuttumaan.
Poista tyyppi sun elämästä estämällä hänen yhteydenotot.
Nämä perinteiset eli luvannut muuttua ja muuttaa asioita ja hetkellisesti asiat olleet paremmin. Keskusteltu vakavasti monestikin ja nyt asiat siinä pisteessä että ilmoitin etten enää jatka suhdetta ennenkuin on saanut elämänsä kuntoon, mutta on sitä mieltä että hylkään juuri silloin kun tarvitsee eniten apua. Eli minä olen se kusipäisin tyyppi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
MIKSI keskustella, vääntää vaan AP:n syyksi kaiken.
puhelinnumero vaihtoon ja loppu moiselle höpötykselle!
Eihän tuossa jää omalle elämälle mitään!
Elämän pitää ollla mukavaa, eikä tommosta raivoamista, mitä siitä saa itelle, ei mitään!
Vierailija kirjoitti:
Missä tuossa teidän suhteessa on se ystävyys?
Tämä. Minullakin oli tuollainen mies"ystävä". Ei ole enää.
Sun täytyy vihata itseäsi ja sun elämää, että altistat itsesi moiselle påskålle.
Kuulostaa samalta kuin se ketju jossa 48-vuotias kertoo että joutuu tyytymään huonoon suhteeseen. Taidat olla sama tyyppi, vain vähän muokattu provoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakava keskustelu ei auta persoonallisuushäiriöisen kanssa. Häntä ei voi pelastaa. Ap voi pelastaa vain itsensä.
Tämä. Pershärö jankuttaa vaan samaa asiaa ja yrittää saada toisen taipumaan omaan tahtoonsa muka kompromissina. Itsekin aikoinaan tällaiseen törmännyt ja ei voi kuin ihmetellä sitä sairasta logiikkaansa johon hän niin tiukasti itse uskoi.
Siis miten ihmeessä tuollaiseen suhteeseen edes päädytään, jos tyyppi on alusta asti ollut sekaisin ja perseestä=
Vierailija kirjoitti:
Nämä perinteiset eli luvannut muuttua ja muuttaa asioita ja hetkellisesti asiat olleet paremmin. Keskusteltu vakavasti monestikin ja nyt asiat siinä pisteessä että ilmoitin etten enää jatka suhdetta ennenkuin on saanut elämänsä kuntoon, mutta on sitä mieltä että hylkään juuri silloin kun tarvitsee eniten apua. Eli minä olen se kusipäisin tyyppi.
Ap
Sanot vaan että sitten niin, olen mitä olen, näkemiin!
Et voi ottaa toisen asioita itseesi, etkä syyllistyä toisen asioista, ei ole sun syy!
Älä hyvä ihminen uhraa itseäsi sosiopaatti-manipulaattorille.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä mene tuohon retkuun. Älä kuuntele itsemurhauhkauksia. Ei hän tarvitse sinulta apua. Hän tarvitsee sinut kynnysmatokseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap ei ihminen pääse tavoistaan. Tuo lupailu on manipulointia. Kohta se käy kiinni fyysistesti. Henkisestihän se on jo saanut sinut koukkuun ja lytännyt. Se vetoaa sun hoivaviettiin. Pitäis ymmärtää kaikki sonta. Älä tee sitä itsellesi. Suojele itseäsi.
Vai onks sillä niin iso muna, että sen takia uhraat oman jaksamisesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanot vaan että sitten niin, olen mitä olen, näkemiin!
Et voi ottaa toisen asioita itseesi, etkä syyllistyä toisen asioista, ei ole sun syy!
Muuten, tuo on henkistä väkivaltaa.
Kysele täältä keskuteluapua! https://nettiturvakoti.fi/
No eihän tuo ole terve suhde.
"Hän nyt haluaa jatkaa, mutta lähinnä tuntuu että kaipaa henkistä nyrkkeilysäkkiä eikä muuta.
Mielipiteitä kellään? Anteeksi sekava sepustus, mutta valvonut taas öitä stressatessa tilannetta ja miettien mikä uhkaus on totta ja mikä ei. Ja onko tämä käytös pahanlaatuista narsismia vaiko kriisitilanne ainoastaan ja olenko ihan kamala ihminen jos en kestä? "
Just sitä kaipaa, eli olet hänen jalkarättinsä, nyrkkeilysäkkinsä ja oksennusämpärinsä. Ystävyyttä tuo ei ole, vaan mies"ystäväsi" on ihan kamala tyyppi, joka tarvitsee jonkun jota haukkua. Ei se ole rakkautta. Ei sun tarvitse kestää tuollaista.
Ilmoitat että sulle riitti nyt, tämä oli tässä ja Laita älä vastaa-listalle. Tarvittaessa vaihda puhelinnumerosi uuteen ja salaiseen.
No en kyllä käsitä miksi ihmeessä olet tuollaista suhdetta jatkanut vuoden ajan? Ei oikein kuulosta normaalilta.