Kelasta tuli viesti
"Olemme tarkastelleet yksilöllisiä olosuhteitasi ja niiden perusteella katsomme, että ylijäämän huomioon ottaminen on kohtuullista. Kohtuullisena pitäminen johtuu siitä, että tietojemme perusteella tuloa ei ole käytetty toimeentulotuessa hyväksyttävään tarkoitukseen."
Olin käyttänyt hammaslääkäriin 223 euroa veronpalautuksista joten minun mielestä minun olsi pitänyt saada toimeentulotukea. Toimeentulotuki hylätty. Jaa ei kai hammaslääkäri ole sitten hyväksyttävä meno. Käyn kerran 10 vuodes hammaslääkäris muutenkin. Ulkomaalaiset ja kaikki saa kaiken hoidon ja suomalaisena veronmaksajana en saa edes kerran 10 vuodessa tukea hammaslääkäriin. Ei kai sitten töitäkään tarvii hakea, en aio hakea vaan lähetän hupi hakemuksia.
Kommentit (41)
Kohtuuton päätös. Olisit saanut hammashoidon Kelan maksamana, jos olisit hakenut maksusitoumusta. Koska maksoit suoraan itse, se on Kelan mielestä holtitonta rahankäyttöä eli olet tuhlannut ruokarahasi hammaslääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit vaan TÖI-HIN!!!
Se ei paskaluuserille käy.
Vierailija kirjoitti:
Pää kii jankkaajaidari
Voiko mullekin käydä noin kun ostin koko veronpalautus summalla viinaa?
Oonks mä sit ens kuun syömättä?
Aapuuva.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaan menisit kuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää kii jankkaajaidari
Vefä kätees homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää kii jankkaajaidari
Vefä kätees homo
Sori, en ole homo enkä hetero. En kyllä mieskään.
Mutta sinulle voisin suositella tuota samaa, joten vedä käteen.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mennyt julkiselle? Ihan oma moka oli tuo.
Niin menin
Vierailija kirjoitti:
Miksi. Työn tarkoitus ei ole rikastuttaa työnantajaa vaan myös työntekijää. Jos ei saa sellaista palkkaa jolla tulee toimeen kuten jos vaikka pitää mennä lääkäriin niin voisi laskun maksaa niin ei töihin kannata mennä.
Pitää alkaa kyselee kelasta mihin rahaa voi käyttää kun ei omaan terveydenhoitoon ainakaan.
Paljonko se ylijäämä oli kokonaisuudessan aluksi?
Ylijäämästä on vähennetty hammashoidon hyväksyttävät kulut ja on ilmeisesti jäänyt vieläkin ylijäämää?
Vierailija kirjoitti:
Pitää alkaa kyselee kelasta mihin rahaa voi käyttää kun ei omaan terveydenhoitoon ainakaan.
Kela ei hyväksy ihan kaikkia terveydenhuollon kuluja, aina ollut näin. Maksukattoa kerryttävät kulut huomioidaan käsittääkseni kaikki.
Ei ylijäämää ollut kun 188 euroa.
Kela hylkäs elokuun hakemuksen ja samoin syyskuun hakemuksen. Ymmärrän elokuun hylkäyksen mutta en tosiaan syyskuun hakemuksen hylkäämistä. T: Ap
Olen käsittänyt, että Kela ei hyväksy toimeentulotukeen yleisellä puolella hammaslääkärissä käyntiä, jos se on tehty ennakoivasti.
Suomeksi siis; varaat ajan hammastarkastukseen. Kela ei maksa tätä. Eikä ehkä myöskään siitä seuranneita jatkokäyntejä?
Oikaiskaa joku, jos tietää sanoa toisin.
Tuo on toki ihan nurinkurista, että köyhän pitää odottaa siihen, että hammaslääkäriin on ihan pakko mennä eli päivystysaika siis kyseessä. Noista monesti seuraa aina pahempaa, kuten esim.juurihoitoa, joka sitten maksamaan tuleekin.
Yhden tutun nuorelle tuli kerran Kelalta päätös, että seuraavan kuukauden tt-tuki pienempi, kun tilillä oli ollut rahaa 100e, kun oli tehnyt tuon hakemuksen. Tuossa vaiheessa oli kuu vasta puolessa välissä eli pari viikkoa olisi Kelan mielestä pitänyt ilmeisesti olla syömättä, kun katsoi, ettei hyväksyttäviä menoja ole tuolle summalle. Plus oli ollut vielä opintolainan eräkin maksamatta, jossa Kela itse takaajana eikä tämäkään ollut hyväksyttävä meno🤦.
Nuori oli heti valittanut asiasta.
Kela oli toki sitten tehnyt oikaisun tuohon päätöseen, mutta tuohon oikaisuun ja seuraavan kuun tt-tuesta "ryöstettyyn" 100e palautukseen meni sitten 3kk...Ja pieni tuloiselle tuo satasen lovi on iso asia.
Kävit siis yksityisellä valkaisemassa hampaat ja sitten itket, kun kela ei sitä laske menoksi?
Mikset mennyt julkiselle? Ihan oma moka oli tuo.