Miksi kokoomuksella niin paljon kannatusta, vaikka...
Zheidän politiikka ei vaikuta kauhean hyvältä tämän olemassa olevan hyvinvointi valtion kannalta? Minkälaisen maan kokoomus haluaa? Vahva keskiluokka suomessa on myös mahdollistanut rikkaiden rikastumisen
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen peruskannattaja on koulutettu, hyvässä työpaikassa oleva ihminen, joka ei ole vaurastunut millään taikatempulla vaan kovalla työllä. On oltu paikalla koulussa, luettu läksyt, opiskeltu hyvä ammatti ja tehty sitten töitä, pitkää työviikkoa vuodesta toiseen. Kokoomuslainen on tavallinen peruskoulun opettaja, lääkäri tai yksityisen firman asiantuntija tai pikkupomo. Kokoomuslainen uskoo, että nykyisessä Suomessa kaikilla on samat mahdollisuudet vaurastua ja elää hyvää elämää. Meillä on jokaiselle ilmainen koulutus yliopistoa myöten ja koulutusta vielä tuetaan rahallisesti. Meillä on ilmainen terveydenhuolto jo alkaen ennen syntymää. On verorahoin tuetut tuet vaikka puheterapiaan, mielenterveyden ongelmiin tai vaikkapa heikkoihin vanhempiin. Se, että joku ei viitsi tai ei halua menestyä ja elättää itse itseään, ei ihan hirveästi herätä lämpimiä värinöitä kokoomuslaisessa. Mahdollisuudet on.
Älä yleistä että kaikilla on samat mahdollisuudet eli melkoista ylieistystä kommenttisi.
Niin. Jotkut tosiaan ehkä luulee, että kaikki riippuu vain omasta itsestä. Monta kertaa yritetty sanoa mutta koulun käynti ongelmia on voinut olla nuorena joillain. Vähän sama kun joku alkaisi pitää omaa, mahdollisesti hyvää terveydentilaa omana ansiona.
Ainkin dippainssit usein siellä yliopistossa opetataan kokoomuksen kannattajiksi.
Myös opetetaan, että liittoon ei kannata liittyä, eikä edes työttömyyskassaan. Monia tämmöisiä nuoria dippainssejä tullut vastaan, eikä he oikein osaa edes perustella miksi. On vain kova luotto omiin kykyihin.
Vaikka melkein sama, kuin opetettaisiin, että kotivakuutusta ei kannata ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset äänestävät ahkerasti, etenkin vauraat vanhemmat ikäluokat ovat kokoomuslaisia ja nykyajan nuorissa on wanna ne rich korkkareita jotka palvovat rahaa ja taloudellista menestystä Amerikan tyyliin.
Niin, ja monet kokoomuslaiset ovat itsekästä porukkaa. Ei heitä huolestuta työttömien ja köyhien määrän kasvu eikä terveysasemien ja sairaaloiden sulkemiset. Kun on tilillä fyffeä, Suomi on heille edelleen riittävän hyvä paikka. Sitä paitsi moni kokoomuslainen saa iloa ja nautintoa köyhien ja tavisten kyykyttämisestä.
No ei saa nautintoa. Se sitä vasemmistolaisten lapsellista puhetta. Mutta luonnollisesti kokoomuslainen arvostaa sitä, että työmiehelle jää enemmän rahaa itselleen tekemästään työstä. Liiallisen sosiaaliturvan ongelma on, että se passivoi. Sieltä ei edes yritetä räpiköidän pois, kun sohvalla on niin mukavaa köllötellä. Yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus kuitenkin edellyttää sitä, että yrittävä, työtätekevä ihminen saa enemmän kuin ihminen, joka ei tee mitään tilanteensa auttamiseksi.
Kuulostaa hienommalta olla kokoomuslainen. Kun samastutaan varakkaaseen väkeen, osa siitä hyvästä valuu kyllä väkisinkin minunkin pussiini. Olen vähän hienompaa väkeä kuin demarinaapurini. Näin uskotaan, vaikka asia olisi päinvastoin. Toivottavasti naiset huomaavat tämän kuplan. Mitään hyväähän kokoomuksella ei julkisen puolen naistyöntekijöille , tutkijoille tai järjesröihmisille ole luvassa., saati kulttuuriväelle. Kannattaa nyt pohtia tarkasti, ketä ylipäätään kannattaa äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen peruskannattaja on koulutettu, hyvässä työpaikassa oleva ihminen, joka ei ole vaurastunut millään taikatempulla vaan kovalla työllä. On oltu paikalla koulussa, luettu läksyt, opiskeltu hyvä ammatti ja tehty sitten töitä, pitkää työviikkoa vuodesta toiseen. Kokoomuslainen on tavallinen peruskoulun opettaja, lääkäri tai yksityisen firman asiantuntija tai pikkupomo. Kokoomuslainen uskoo, että nykyisessä Suomessa kaikilla on samat mahdollisuudet vaurastua ja elää hyvää elämää. Meillä on jokaiselle ilmainen koulutus yliopistoa myöten ja koulutusta vielä tuetaan rahallisesti. Meillä on ilmainen terveydenhuolto jo alkaen ennen syntymää. On verorahoin tuetut tuet vaikka puheterapiaan, mielenterveyden ongelmiin tai vaikkapa heikkoihin vanhempiin. Se, että joku ei viitsi tai ei halua menestyä ja elättää itse itseään, ei ihan hirveästi herätä lämpimiä värinöitä kokoomuslaisessa. Mahdollisuudet on.
Älä yleistä että kaikilla on samat mahdollisuudet eli melkoista ylieistystä kommenttisi.
Niinkö? Jollakin ei ole mahdollisuutta peruskouluun? Kunnalliseen terveydenhuoltoon? Eikö pääse neuvolaan?
Mainitsemasi asiat eivät yksin takaa taloudellista menestystä.
Mikään ei takaa taloudellista menestystä, mutta nämä kyllä auttavat siinä. Jokaisen on itse tehtävä se työ menestyäkseen taloudellisesti.
Ja silti kenelle hyvänsä voi puhjeta kolmekymppisenä invalidisoiva sairaus ja se on byebye ura, kuten minulle kävi.
Äänestän silti oikeistoa, koska minusta ihmisiä ihan oikeasti pitää palkita sen mukaan paljonko lisäarvoa ne tuovat yhteiskunnalle ja kuinka vaikeita ne ovat korvata. Siitä semmoinen kerroin sitten pitäisi laskea. Lääkäri tuo paljon lisäarvoa ja on hidas korvata, siivooja tuo lisäarvoa mutta on helppo korvata, minä tuotan pelkkää haittaa enkä lähde kulumallakaan joten tietenkään elintasoni ei voi olla sama kuin työssäkäyvällä. (Oikeasti kyllä on, melkein, lapseton pariskunta ja hyväpalkkainen mies).
Edelleen näen että kaikki paukut pitäisi pistää siihen että menestyjät saavuttaa suurimman mahdollisen potentiaalinsa, koska ne vievät yhteiskuntaa ja esim tiedettä eteenpäin, raahaten meitä muita perässään.
Edelleen olen valmis äänestämään ketä vaan joka vähentää julkisen sektorin työpaikkoja. Niitä jakkukalkkunoita asiakkaana katseltuani -no, ne ovat vielä pahempaa haittakuormaa kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaiset äänestävät ahkerasti, etenkin vauraat vanhemmat ikäluokat ovat kokoomuslaisia ja nykyajan nuorissa on wanna ne rich korkkareita jotka palvovat rahaa ja taloudellista menestystä Amerikan tyyliin.
Höpön pöpön. Enemmän oikeistolaisuus tai kokoomuslaisuus merkitsee ideologista vapautta ja riippumattomuutta kahleista tai valtion kontrollista kuin mammonanpalvontaa, jota erikoisesti vasemmalla harrastetaan. Vasemmistolaiset laskevat kaiken rahassa, materiassa ja luulevat, että muut tekevät samoin.
Tämä oli hyvä kommentti.
Itse ainakin inhoan kaikkea turhaa säätelyä, mitä vasemmisto kannattaa. Vapaus on minulle tärkein arvo, sen jälkeen oikeudenmukaisuus.
Ja ei ole oikein, että toinen saa x euroa painamalla töitä ja toinen saman rahan tekemättä töitä. Tukien on oltava merkittävästi pienempiä kuin matalimmat palkat. Ja sanon tämän itse yleistuella elävänä. Kyse ei ole minusta työntekoon motivoinnista edes vaan silkasta reiluudesta.
Vasemmistossa on myös todella paljon vastenmielistä kiilusilmäistä ideologiaa joka naamioidaan arvomaailmaksi. Ja kumma halu lähestyä asioita jonkin ilmiön vastustamisen kautta, sen sijaan että pyrittäisiin rakentamaan.
Tarrojen liimailusta puhumattakaan. Juuri näin lyhtypylväässä smack fascism-tarran. Miksi juuri vasemmisto on niin rakastunut paikkojen tuhrimiseen tarroilla? Kyvyttömyys kunnioittaa YHTEISTÄ ympäristöä?
Vierailija kirjoitti:
Muistan vielä hyvin, miten kiihkeästi kokoomus vastusti yhteistä peruskoulua. Kyllä sitä terveydenhuoltoakin halutaan ajaa alas ja yksityiselle puolelle antaa lisää rahoitusta. Yksityiskouluja yritetään saada. Että ei tämä hyvinvointivaltio mikään kokoomuksen luomusole, vaikka muistan senkin mainoksen, jossa kokoomus kertoi olevansa työväenpuolue.
Ja Saulia mainostettiin työväen presidenttinä. No se kai on joskus oikeissa töissä ollutkin, toisin kuin nykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovalla työllä, ja paskat.
Kovalla työllä jos isoisästä puhutaan, nykyiset kokoomuslaiset ovat perineet kaiken omaisuudesta asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja monet kokoomuslaiset ovat itsekästä porukkaa. Ei heitä huolestuta työttömien ja köyhien määrän kasvu eikä terveysasemien ja sairaaloiden sulkemiset. Kun on tilillä fyffeä, Suomi on heille edelleen riittävän hyvä paikka. Sitä paitsi moni kokoomuslainen saa iloa ja nautintoa köyhien ja tavisten kyykyttämisestä.
No ei saa nautintoa. Se sitä vasemmistolaisten lapsellista puhetta. Mutta luonnollisesti kokoomuslainen arvostaa sitä, että työmiehelle jää enemmän rahaa itselleen tekemästään työstä. Liiallisen sosiaaliturvan ongelma on, että se passivoi. Sieltä ei edes yritetä räpiköidän pois, kun sohvalla on niin mukavaa köllötellä. Yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus kuitenkin edellyttää sitä, että yrittävä, työtätekevä ihminen saa enemmän kuin ihminen, joka ei tee mitään tilanteensa auttamiseksi.
Sitäpaitsi kannattaa muistaa että palkka on korvausta menetetystä vapaa-ajasta, ja siitä panoksesta mitä annat työnantajalle. Se on vastikkeellista. Yleensä siellä taustalla on joku controller laskenut paljonko lisäarboa tämä tyyppi tuo firmalle oikeasti?
Sosiaalietuuksilla on vaan tarkoitus pitää ihmiset hengissä, ei muuta, eikä pidäkään olla koska ihminen ei anna vastineeksi mitään.
Itse yleistuella elävänä olen hyvin kiitollinen siitä että olen kristitty, ja voin edes rukoilla asioiden puolesta kun en tällä hetkellä muuta voi antaa. Ihmisen mielenterveydelle on äärettömän tärkeää kokea antavansa yhteisölleen. Senkin takia vastikkeeton raha on paha juttu, sen saajan psyyken kannalta. Välttämätöntä tietysti kun kaikki eivät töitä voi tehdä tai saa. Mutta epätervettä se on silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan vielä hyvin, miten kiihkeästi kokoomus vastusti yhteistä peruskoulua. Kyllä sitä terveydenhuoltoakin halutaan ajaa alas ja yksityiselle puolelle antaa lisää rahoitusta. Yksityiskouluja yritetään saada. Että ei tämä hyvinvointivaltio mikään kokoomuksen luomusole, vaikka muistan senkin mainoksen, jossa kokoomus kertoi olevansa työväenpuolue.
Ja Saulia mainostettiin työväen presidenttinä. No se kai on joskus oikeissa töissä ollutkin, toisin kuin nykyinen.
Yliopiston professori ei mielestäsi tee oikeaa työtä?
Tekeekö peruskoulun opettaja?
Tai autokoulun?
Investointipankin varapääjohtajakin se on ollut. Kerrotko, millä tavalla se on vähemmän oikeaa työtä kuin vaikkapa palkanlaskijan tai kirjanpitäjän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovalla työllä, ja paskat.
Kovalla työllä jos isoisästä puhutaan, nykyiset kokoomuslaiset ovat perineet kaiken omaisuudesta asemaan.
Mulla vanhemmat vielä elää ja kotoisin olen köyhästä työläiskodista. Nyt olen omalla työlläni vaurastunut keski-ikäinen virkanainen. Äänestän kokoomusta.
Juuri näin.