Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:Osalla ihmisistä on neandertalien perimää, joka vaikuttaa ulkonäköön. Tunnetko tällaisia?

Vierailija
14.08.2026 |

Neandertalien perimää kantavilla on todennäköisemmin lyhyempi alaleuan haara, joka on alaleukaluun pystysuora osa. Perimän omaavilla on taipumusta yläpurentaan. 

geenimuotoa kantavilla on hieman leveämpi lantio ja suurempi takapuoli

muita piirteitä ovat korostuneet otsaharjanteet, takaraivon kyhmy sekä hieman viisto otsa.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on puolet ketjusta mielisairaan pakkomiellejankutusta persuista.

Jaa johtuisikohan siitä että persut puhkuivat heti ylemmyydentuntoa, kun luulivat neandertalin ihmisten geenien liittyvän vain eurooppalaisiin. Heti oli afrikkalaisten haukkumista.

Kertoiko joku sinulle täällä muka puoluetaustansa? Minä en ole sellaista tässä ketjussa nähnyt, on vain sinun persupersu jankuttamistasi. Vaikka helvettiäkö minä sinulle vastailen, hulluista kun pääsee helpoiten eroon kun jättää täysin ilman huomiota.

Ei tarvitse olla puoluetaustaa, pelkkä teksteistä välittyvä sanoma kertoo jo aika hyvin henkilön ajattelusta ja aika monella se on täällä hyvin persuhenkistä. Ei ole jankuttamista huomauttaa siitä, ja jos persuksi kutsuminen noin häiritsee, niin se on sinun ongelmasi. Persunmieliset ihan itse muuttivat jälleen yhden ketjun leikkikentäkseen ja vähintä mitä siitä hyvästä ansaitsevat on persuksi kutsuminen.

-eri

Ja sama vasurihullu jatkaa persuista hokemista ketjussa joka ei liity mitenkään persuihin tai politiikkaan. Hienoa settiä taas vaihteeksi, not.

Eli et ole eri kuten jo pelkkä persuhokemisesi kertoo jokaiselle lukijalle. 

Ja sama tekopyhä persuhullu jatkaa itse vassareista hokemista ja haukkuu muita siitä mitä tekee ihan itse. Et ole millään tavalla uskottava moittiessasi muita persuista tai politiikasta puhumisesta, jos itse samassa lauseessa haukut vassariksi - eli puhut politiikkaa itse ihan yhtä lailla. Jos sinä saa niin tehdä, niin sitten saavat muutkin. Näytäpä itse mallia "asiassa pysymisestä" ja lakkaa itse puhumasta vassareista. Hienoa settiä sinultakin, NOT.

Olin eri, mutta sinun ei sitä tarvitse uskoa enkä välitä uskotko. Tuo oma paasaamisesi vassareista osoittaa ettet halua itsekään pysyä ketjun aiheessa vaan hokea agendaasi ja hiljentää muut.

Vierailija
142/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut. Äly jäänyt myös samalle tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen puoli mielisairaan persun pakkomiellejankutusta afrikkalaisista ja muslimeista.

Mene pois tai keskity ketjun aiheeseen.

Sanotko noin persuillekin vai pelkästään niille, jotka sanovat persuille vastaan?

Vierailija
144/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla muslimeista näyttää olevan rotan perimää, mutta se taitaa johtua insestistä.

Sinulla taas ameeban perimää. Johtuu siitä että vanhempasi ovat keskenään isä ja tytär.

Se on muslimi joka panee äitiään ja siskoaan. Ainoastaan aikuista miestä ei saa panna.

Vierailija
145/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä tekee mieli syödä naisia ja lapsia... ehkä minulla on Neanderiperimää.

Ei vaan kusipää.

Tutkimustieto vahvistaa, että neandertalinihmiset harjoittivat kannibalismia ja söivät myös naisia ja lapsia. Belgialaisesta Goyetin luolasta löydetyt, noin 41 000–45 000 vuotta vanhat luut paljastavat, että kyseessä oli tietoisesti valittujen ulkopuolisten ryhmien syöminen.

Neanderthelien vika ei ole se, että mies hakkaa perheensä. Kyseessä on ihan vain hänen oma kusipäisyytensä.

Vierailija
146/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa johtuisikohan siitä että persut puhkuivat heti ylemmyydentuntoa, kun luulivat neandertalin ihmisten geenien liittyvän vain eurooppalaisiin. Heti oli afrikkalaisten haukkumista.

Kertoiko joku sinulle täällä muka puoluetaustansa? Minä en ole sellaista tässä ketjussa nähnyt, on vain sinun persupersu jankuttamistasi. Vaikka helvettiäkö minä sinulle vastailen, hulluista kun pääsee helpoiten eroon kun jättää täysin ilman huomiota.

Ei tarvitse olla puoluetaustaa, pelkkä teksteistä välittyvä sanoma kertoo jo aika hyvin henkilön ajattelusta ja aika monella se on täällä hyvin persuhenkistä. Ei ole jankuttamista huomauttaa siitä, ja jos persuksi kutsuminen noin häiritsee, niin se on sinun ongelmasi. Persunmieliset ihan itse muuttivat jälleen yhden ketjun leikkikentäkseen ja vähintä mitä siitä hyvästä ansaitsevat on persuksi kutsuminen.

-eri

Ja sama vasurihullu jatkaa persuista hokemista ketjussa joka ei liity mitenkään persuihin tai politiikkaan. Hienoa settiä taas vaihteeksi, not.

Ja sama tekopyhä persuhullu jatkaa itse vassareista hokemista ja haukkuu muita siitä mitä tekee ihan itse. Et ole millään tavalla uskottava moittiessasi muita persuista tai politiikasta puhumisesta, jos itse samassa lauseessa haukut vassariksi - eli puhut politiikkaa itse ihan yhtä lailla. Jos sinä saa niin tehdä, niin sitten saavat muutkin. Näytäpä itse mallia "asiassa pysymisestä" ja lakkaa itse puhumasta vassareista. Hienoa settiä sinultakin, NOT.

Olin eri, mutta sinun ei sitä tarvitse uskoa enkä välitä uskotko. Tuo oma paasaamisesi vassareista osoittaa ettet halua itsekään pysyä ketjun aiheessa vaan hokea agendaasi ja hiljentää muut.

persut ja vassarit yhteen soppiii... huomena mennään äänestyskoppiin, sielä ne tekee kokoomusvauvoja.

Vierailija
147/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla muslimeista näyttää olevan rotan perimää, mutta se taitaa johtua insestistä.

Sinulla taas ameeban perimää. Johtuu siitä että vanhempasi ovat keskenään isä ja tytär.

Se on muslimi joka panee äitiään ja siskoaan. Ainoastaan aikuista miestä ei saa panna.

Eli olet muslimi, omalla logiikallasi. Synnyit kun isäsi raiskasi oman tyttärensä.

Vierailija
148/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs työttömien perjantai ahdistus on päällä :D joka kaheli liikkeellä

Vierailija
149/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö persvas jankkaukselle voi tehdä omaa ketjua?

Vierailija
150/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kohta missä lueteltiin niitä tuntomerkkejä on ainakin ihan höpöhöpöä. Koska lähes jokaiselle osuu vähintään yksi kohta. 

Vierailija
151/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neanderthalilainen on puheessa haukkumasana, mutta he olivat homo sapiensia älykkäämpiä ja rauhaarakastavia.

Juuri säyseyden takia neanderthalilaiset ajautuivat sukupuuttoon, kun homo sapiens alisti ja r'is kasi.

Siitä tehtiin mediassa haukkumasana, koska koettiin kiusallisena, että geenejä on vain eurooppalaisissa ja kaukoidän ihmisissä, esim. korealaisissa.

Minusta on hauskaa, että neanderthalilaista perimää ei ole lainkaan Saharan eteläpuolisessa Afrikassa, mutta sitä on niin sanotussa valkoisessa eurooppalaisessa perimässä. Mahtaa eurooppalaisia rasisteja ketuttaa? ;)

Miksi se mielestäsi rasisteja "ketuttaa"?

Koska se osoittaa rasismin järjettömyyden: he eivät halua että eri ihmisryhmät olisivat tekemisissä keskenään, koska rotu täytyy pitää puhtaana ja sitten oma perimämme osoittaa miten sekarotuisuus nimenomaan paransi meitä.

Millä tavalla paransi? Pidätkö sinä siis Saharan eteläpuolen alueen ihmisiä jotenkin huonompina? Sinähän se tässä rasisti olet.

Vierailija
152/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan mä tollanen?

On niin levee pärse, joku mutaatio jossain sukuhaarassa tullut.

Vierailija
153/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No välillä kieltämättä ihmetyttää näiden Saharan eteläpuolisten ihmisten käytös. Ja en nyt puhu mistään kulttuurisidonnaisesta asiasta, vaan että esim. ei ymmärretä, että veteen voi hukkua. Hyvänä esimerkkinä viime vuonna hukkuneet somput. Veteen voi hukkua ihan kaikissa kulttuureissa.

Nyt oli sekavaa. Miksi sinua erityisesti ihmetyttää Saharan eteläpuolisten ihmisten hukkuminen, jos kerran myönnät, että muutkin hukkuvat?

No eipä ole kerralla hukkunut kolmea ihmistä Kalajoella koskaan ennen.

Koska siellä ei sen enempää väkeä olekaan.

Hesasen pelle pätee, siellä on enemmän valkolaisia kuin teidän slummi kaupunkissa ,12 155 kpl  väestömäärä Kalujoella, 2025.Nyt hesasen  urpo luulee että en osaa kirjoittaa Kalajoki, vai tuliko vahingossa  näppäinvirhe?

Vierailija
154/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on duunissa yksi tällainen trukkikuski. Yksi ..tanan luiskaotsa, kävelee jalat ja kädet harallaan ja kuvittelee olevansa jokin alfauros. Ja on itsekäs. Tätä oikein seurataan kuin elokuvaa meillä, että miten se luonto tätä geenivirhettä kuljettelee.

Vierailija
155/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi superjännää jos itsellä olisi jo sukupuuttoon kuolleen ihmislajin perimää.

Sinulla on. Kaikilla eurooppalaisilla on neandertal-perimää. 

Vierailija
156/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut. Äly jäänyt myös samalle tasolle.

Mieluummin olisin neandertalinihmisen seurassa kuin nykyihmisen jolla päässä pyörii vaan politiikka. Puolueesta viis.

Vierailija
157/157 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Onpa taas paskaa trollausta vasurien ammatti"viestijältä". 

Eli hanki joku oikea ammatti pummi tuon spämmimisen sijaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän