Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseen voi tarttua VESIROKKO?

25.05.2007 |

Olin 3kk 1 vkoa vanhan poikani kanssa apteekissa ja jonoon tuli myös juuri vesirokkoon sairastunut pikkutyttö äitinsä kanssa. JEE,,,,

Kivahan on jos sairastais rokon pienenä mut en nyt ihan näin pienenä toivoisi. Varsinkin kun tauti itää 2 vkoa ja just silloin on varattu Nokian Edenistä kylpyläloma ja on lähisukulaisen yo-juhlat toisella puolella Suomea. Onkohan todennäköistä että tarttuis näin pieneen ilman välityksellä? Vauva on täysimetyksellä ja mulla on ollut vesirokko.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta väärässä olin. Meillä esikoisella oli vesirokko. Vauva on 7vk ja sai tartunnan. Niin, minä OLEN sairastanut vesirokon ja lisäksi vauva on täysimetyksellä, mutta eipä suojannut. Nyt on tullut näppylöitä, oli vähän lämpimän oloinenkin ja nukkui huonosti. Menossa 3. pv näpppylöiden kanssa. Vielä ollut suht ok. Ei ole mennyt pahaksi, ainakaan vielä.

t.hannah81 ja vauva 7vk vesirokossa!

Vierailija
2/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasti vesirokon heti kastajaisten jälkeen, eli noin 7 viikon ikäisenä. Aika lievä versio onneksi. Samaan aikaan sairasti sisko 3v paljon, paljon rajumman version.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaan (4,5 kk), vaikka isosisko sen sairasti. Neuvolaan kun soitin, sieltä kerrottiin, että ei ole tyypillisesti näin pienten tauti, mutta edellisten viestien perusteella mahdollisuus tartuntaan siis on. Uskoisin, että vaikka vesirokko tarttuu helposti, ei se aivan kassajonossa tartu, jos eivät lapset toisiinsa olleet kosketuksissa.

Vierailija
4/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tässä kuussa kaikki lapset sairastaneet vesirokon. Ekana taudin sai poika 3,5kk TOSI rajuna. Kuumetta oli paljon ja monta päivää, näppylöitä satoja ja ihan joka paikassa. Jälkitautina korvatulehdus, johon söi penisilliiniä. Myös isoveljet sairastuivat, mutta lievästi.

Kummallisinta: Mistä vauva rokon sai kun veljet ei sitä hoidosta saaneet, vaan vasta pikkuveli tartutti? Itse oon sairastanut rokon ja vauva täysimetyksellä..

Lääkärin mielestä oli tosi iso " oho" , että pieni sai näin rajuna..

Vierailija
5/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vuoden ikäinen tyttömme saanut vesirokkoa,kun minä sairastin sen itse kuukausi sitten...Olin aivan varma,että juuri tytön synttäreillä on rokko,mutta ei näkynyt,eikä kuulunut.