Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksen lopettaminen.

Vierailija
25.05.2007 |

Olen lopetellut imetystä pikkuhiljaa (noin kuukauden ajan) lisäämällä korviketta kiinteiden annon yhteydessä. Maidon tulo alkoi vähenemään ja puolivuotiaamme on ollut ilman rintamaitoa nyt kolme päivää. Tuon kolmenpäivän aikana en ole siis myöskään lypsänyt eivätkä rinnat ole tuntuneet täysiltä. Kaikki on siis sujunut hyvin.

Mutta tänä aamuna rinnat olivat aivan kivikovat ja kipeät ja olin aivan hikinen. Olo oli siis aivan sama kuin synnytyksen jälkeen, kun maito alkoi nousta. Onko kenellekään käynyt niin, että maito alkaa nousta uudelleen? Olen ollut aika surullinen imetyksen loppumisesta ja mieli on haikea, voiko se aiheuttaa maidon uudelleen nousemisen?

Lopetin imetyksen, koska vauvalle tuli vatsavaivoja rintamaidosta, vaikka olin erittäin tiukalla dietillä. Nyt vatsavaivat ovat helpottaneet selvästi ja vauva voi hyvin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lopettaa imetyksen vauvan ollessa 4kk-12kk, se usein aiheuttaa surua ja masennuta, oli syy lopetukseen mikä tahansa.

Voi olla, että surusi aiheuttaa maidon nousua, mutta syy voi olla myös se, ettet ole tyhjentänyt rintojasi moneen päivään. Sen takia rinnat pakkaa maitoa.

Vierailija
2/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytynee vähän tyhjennellä rintoja välillä vaikka eivät täysiltä tuntuisikaan, etteivät enää pääse pakkautumaan.

t. ap

Vierailija
4/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap itse samassa tilanteessa. Imetys loppui kun vauva on niin allerginen. Sai oireita, vaikka olin tiukalla dieetillä. Nyt odotellaan, että oireet helpottaa ja allergian syyt selviää. Inhottavaa, että ihmiset syyllistää vaikkeivat tiedä asioista mitään. Voimia sulle! Itsekin olen joutunut pari kertaa tyhjentämään rintoja, mutta luulen että maito alkaa pikku hiljaa vähentyä. Varo rintatulehdusta ja pumppaa heti, kun tuntuu täydeltä. Minulla alkaa herua maitoa vieläkin, jos vauva on ihan lähellä ja itsellä mieli maassa. Tosi haikeaa, mutta luopuminen kuuluu elämään...

Vierailija
5/5 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys jatkuu, vaikka vauva on veriripulilla ja iho ruvella vaikka äiti syö pelkkää riisiä, niinkö?? " aloitellaan kiinteitä" , entä kun kiinteät ei sovi? ootko koskaan miettinyt että voi olla näinkin? kun mikään ei sovi?

t. katkera moniallergisen äiti, jota raivostuttaa ihmisten tietämättömyys

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi