Jos vuokrasta osa on 3 viikkoa myöhässä niin saako siitä häätää?
Minulla oli 3 viikkoa noin satanen myöhässä yksityiselle vuokranantajalle ja nyt hän aikoo häätää.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää kusipäät alapeukuttako vaan vastatkaa että onko laillista?
Jos et osaa sanoa niin pidä turpasi kiinni.
Vuokran maksu päivä on merkitty sopimukseen, jos et noudata sitä sopimus päättyy
Sopimuksessani ei lue mitään tiettyä päivämäärää/ eräpäivää.
Miten maksu voi sitten olla myöhässä?
En aio vastata kysymykseesi perusteellisesti, koska olen itsekin vuokralla ja kaltaisesi tekevät huonon maineen meille kunnollisillekin vuokralaisille. Kannattaa tutustua aiheeseen, koska yksi maksu myöhässä ei ole häätöperuste. Jos teet tuota toistuvasti tai aiheutat muuta häiriötä taloyhtiössä niin voi lisätä perusteita häätöön.
Suosittelen nyt kuitenkin laittamaan elämän kuntoon ja maksamaan vuokran jatkossa aina heti. Se on ensimmäinen asia mikä hoidetaan kun rahaa tulee. Olen joskus elänyt 150 eurolla kuussa vuokran jälkeen eikä silti tullut mieleenkään jättää vuokraa maksamatta. Todella ikävä vuokraajallekin tuollainen tilanne kun haluaa luottaa ihmiseen ja toinen pettää luottamuksen. Jotenkin vaistoan että tuo satanen ei ollut ainoa asia, joka vuokrasuhteessanne mättää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa häätää vaikka kaikki olisi maksettu, ei koskaan myöhässä vuokrat, asunto siistissä kunnossa etkä ole aiheuttanut häiriötä. Varsinkin ennen vaaleja tulee häätöjä pelkän naaman perusteella.
Ei voi häätää, mutta irtisanoa voi. Se on eri asia.
Paljon siinä on aikaa pakata tavarat?
Irtisanomisaika vuokranantajan puolelta on 3 kk. Häätää ei voi tuolla syyllä, ei mene ikipäivänä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa häätää. Riittää kun maksaa aina vaan vaikka yhden euron. Tällöin lasku on maksussa, eikä siitä ole muuta haittaa kuin että se kerryttää korkoa. Muistat vaan maksaa jokaisesta perintälaskustakin sen yhden euron. Tietenkin vuokranantaja voi irtisanoa vuokrasopimuksen.
- oikeuden nimismiehen kirjuri
Niminmiehiä ei ole ollut enää vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
En aio vastata kysymykseesi perusteellisesti, koska olen itsekin vuokralla ja kaltaisesi tekevät huonon maineen meille kunnollisillekin vuokralaisille. Kannattaa tutustua aiheeseen, koska yksi maksu myöhässä ei ole häätöperuste. Jos teet tuota toistuvasti tai aiheutat muuta häiriötä taloyhtiössä niin voi lisätä perusteita häätöön.
Suosittelen nyt kuitenkin laittamaan elämän kuntoon ja maksamaan vuokran jatkossa aina heti. Se on ensimmäinen asia mikä hoidetaan kun rahaa tulee. Olen joskus elänyt 150 eurolla kuussa vuokran jälkeen eikä silti tullut mieleenkään jättää vuokraa maksamatta. Todella ikävä vuokraajallekin tuollainen tilanne kun haluaa luottaa ihmiseen ja toinen pettää luottamuksen. Jotenkin vaistoan että tuo satanen ei ollut ainoa asia, joka vuokrasuhteessanne mättää...
Toivottavasti ei ole lapsia tai lemmikkejä, jos jätät heidät nälkään ennen kuin jättäisit vuokran maksamatta. Joku roti tuolle orjailullekin.
Jollei muuta ole sovittu, niin lain mukaan vuokra maksetaan 2. Päivä