Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajien hätähuuto: Näin hirveää vanhempien käytös on

Vierailija
12.08.2026 |

Tänään iltapäivälehdessä otsikkona.

On tietenkin maksumuurin takana, mutta millaista se on? Onko sinulla kokemuksia hirveistä vanhemmista?

Itselläni varhaiskasvatuksessa kokemusta perheestä, jossa vanhemmat syytti minua kaikista poikansa ongelmista. Tekivät valituksia johtajilleni minusta. Perhe muutti sittemmin pois (luojan kiitos!) kuulin, että pojan pikkusiskostakin tullut ongelmalapsi. Ylimieliset ja pinnalliset vanhemmat nyt hädissään kun eivät voi syyttää yhtä rivityöntekijää poikansa ja tyttärensä kieroonkasvamisesta.

Kommentit (287)

Vierailija
281/287 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemuksia. Olen ollut nyt 16-V lukiossa opettajana. Ensimmäiset kymmenen vuotta meni ilman mitään konfliktia. Tänä syksynäkin on jo ehtinyt olla eka. 

Isät ja äidit vaatii nuorilleen erityiskohtelua, siitä se johtuu.

No et ainakaan opeta äidinkieltä . Jos kirjoitat "Olen ollut 16-V opettajana" ,   veikkaan että olet todennäköisemmin työtön lähihoitaja tai siivooja.   

Vierailija
282/287 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä pojista ja tytöistä tulee lopulta masentuneita ja mt-ongelmaisia siinä vaiheessa, kun täytyy alkaa ottaa vastuuta omasta elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/287 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnanopettajana olen saanut vuosien varrella kaikenlaisia yhteydenottoja huoltajilta. Mielestäni oudoimpia ovat tavoitteellisesti jotain lajia harrastavien huoltajilta. Kuten: ei osallistu siihen ja siihen lajiin, koska se häiritsee oman lajin kehitystä. Tai ei luistele ulkojäällä, koska on tottunut vain tasaiseen ja hyvään jäähallijäähän ja luistimetkin voivat mennä rikki. Myös ilmoitetaan että lapsi kilpailee SM-tasolla jossain lajissa ja sillä perusteella liikunnasta pitää antaa arvosanaksi 10.

Vierailija
284/287 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettajilla oli vaikeaa ennen Wilmaa

Vierailija
285/287 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin joskus ollut löytämättä jotain tiettyä paikkaa.

Laitoitko äidille viestin , että tuu äiti etsimään minulle oikea paikka.

Vierailija
286/287 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun opettajaksi on päästetty t y h j ä p ä i siä, osaamattomia, vihervasemmistolaisia surkimuksia. Ovat yleensä naispuolisia, joita ei kiinnosta muu kuin palkan nostaminen ja rakennekynnet. 

Pilaavat lapset, joista tulee keskittymiskyvyttömiä, laiskoja ja osaamattomia. Suomi ei voi pärjätä näin huonolla aineksella.

Vierailija
287/287 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan vastareaktio sille, että nykyiset vanhemmat olivat lapsina niin tallottuja ja auktoriteetin alla, niin ylikompensoivat sitä lapsillaan. Esimerkiksi minua liikuntatunneilla seisotettiin kylmässä hangessa luistimilla, koska en suostunut laittamaan haljennutta kypärää päähän. Sain tästä vielä huomautuksen kotiin vanhemmilleni, että olin niskuroinut ja kieltäytynyt osallistumasta liikuntatunnille. Oikeasti en vaan halunnut halkaista kalloani, koska olin tosi huono luistelemaan.

Kun oma lapseni menee kouluun, niin yritän löytää tavan opettaa erottamaan auktoriteettiasema ja johtaminen kiusaamisesta ja pompottelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän