Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jotenkin "salarikas" ja sitten lähipiiri kauhistelee jos olen hankkinut jotain, mistähän tämä johtuu?

Vierailija
12.08.2026 |

Olen ihan hyväpalkkaisessa työssä, nettopalkka 2500 eli säästöjäkin tulee joka kuukausi liki tonni kun esim. käytän julkisia eikä mitään varsinaisia rahanmenokohteita juuri ole kuten vaikka asuntolaina tms. Kyllähän järkikin sanoo että tuolla tulolla ja kulutuksella yli jää vaikka kuinka!

Jotenkin lähipiirini mieltää minut kuitenkin köyhänä kun sitten jos olen johonkin tilaisuuteen laittanut vaikka päälleni pellavamekon niin sitä sitten ihmetellään että miten ihmeessä mulla voi olla noin kallis asu? Ja se on kuitenkin normaali työvaatteenikin eli en ole edes hankkinut tuota mitenkään varta vasten erikseen / säästänyt siihen rahaa tai pidä mitenkään erikoisena. 

Olen enää hyvin harvoin näiden ihmisten kanssa tekemisissä ja he tuntuvat olevan niin eri aallonpituudella sen suhteen millainen minun pitäisi olla. Tuntuu etten saisi yhtään päästä eteenpäin elämässä jos tällainen yksi mekkokin nostaa näin suuren äläkän.

Normaalissa arjessani ei kenelläkään työ- tai harrastuskaverilla tai muilla tuttavilla ole mitään sanomista vaatteistani tai muustakaan millä mittarilla voisin olla "menestynyt" toisin kuin nämä omat sukulaiset ja lähimmäiset jotka eivät enää edes sitä arkeani ole niin vaikea käsittää.

Ja vaikka olisikin mielipiteitä, täytyykö niitä ääneen alkaa taivastelemaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sijoittamaan näyttäviin kultakoruihin, niissä arvo säilyy ja kun vielä käytätkin niitä sitten ainakin niissä juhlatilaisuuksissa, saa lähipiiri lisää ihmeteltävää. Varmaan sinulla sitten on joku rikas perheellinen salarakas, joka ostaa lahjoja

Vierailija
2/4 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että menkää tekin töihin mistä maksetaan kunnolla. Lyöt vaan aina jauhot suuhun, ei se muuten lopu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyyppien kanssa sinäkin ap olet tekemisissä jos jotain tavallista vaatetta pidetään rikkauden merkkinä.

Vierailija
4/4 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme tyyppien kanssa sinäkin ap olet tekemisissä jos jotain tavallista vaatetta pidetään rikkauden merkkinä.

Ihan omia sukulaisia... Ystävät sentään voi valita 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän