Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiennyt olevani raskaana, vietin " paheellisen" lomaviikon, mitä nyt?

Vierailija
25.05.2007 |

Olemme yrittäneet ensimmäistä lastamme, ja tänään testi näytti vihdoin positiivista. Olokin on kaikkea positiivista maan ja taivaan väliltä, en tätä edes tajua... Mutta samalla olen myös huolestunut. Tulimme tänään nimittäin viikon pituiselta reissulta, jota ennen tein kaksi raskaustestiä, jotka siis olivat negatiivisia. Matkalla join joka päivä noin puoli pulloa viiniä ruoan kanssa sekä poltin päivittäin noin puoli askia tupakkaa. Lisäksi viikkoa ennen matkaa olin juhlissa joissa join humaltumiseen asti, lisäksi poltin. Muulloin en ole juonut enkä polttanut.

Huolestuin niin, että soitin heti terveyspalvelujen neuvontanumeroon ja kysyin miten paha juttu on se, etten ole nyt tosiaankaan elänyt oikein ja terveellisesti, kun en uskonut olevani raskaana. Sain aika epämääräisen vastauksen siitä että alussa sikiö on jotenkin suojassa mutta varma ei voi olla mistään. Olen kuullut aiemminkin, että aivan raskauden alkuvaiheessa " paheet" eivät niin suuresti vaikuttaisi kuiin vähän myöhemmin, mutta mitään faktatietoa minulla ei tästä ole.

Olisi pitänyt olla fiksumpi, tiedän. En voi enää muuttaa parin lähiviikon käytöstäni, mutta haluaisin tietää, onko jollakin teistä asiatietoa alkoholin vaikutuksesta sikiöön alkuaikoina. Onko alussa olemassa jokin " suoja" , minkälainen se on, miten kauan tuo suoja on olemassa? Alkuraskauden ensimmäisen viikon, kaksi viikkoa, kuukauden? Onko jollakin vastaavanlaisia kokemuksia kuin minulla? Tai tiedätkö netistä joitakin sivustoja, joilta löytäisin lisätietoa?

Olen kiitollinen kaikista neuvoista..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla viikkoja max 5 täynnä kun viimeisen kerran olet juonut, niin ei luulisi olevan vaikutusta sikiöön. istukka kehittyy vasta sen jälkeen ja sittem vasta nuo myrkyt alkavat kulkeutua sikiöön-. rv 6 asti sikiön pitäisi olla melko turvassa.

Vierailija
2/4 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos yhtään lohduttaa, niin melkein kaikille on käynyt noin. meilläkin oli pikkujoulut ja seuraavana päivänä plussasin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös alkio ota ravintonsa aluksi ruskuaispussista ja sitten myöhemmin ravinto kulkeutuu istukan kautta äidistä sikiöön.

Itse ainakin vietin varsin railakasta vuoden vaihdetta ja ihmettelin ku meni viuna päähän ku metrinen halko. Seuraavan päivän krapula jäi ns. päälle. Viikon oli tosi huono olo ja olo vaan huononi entisestään. Tein testin ja raskaana olin. Viimeset menkat oli alkanu 6.12.2005 ja seuraavien olis pitäny tulla 3.01.2006.

Terve poika syntyi viime syksynä :)

Ei sillä siun masu-asukilla ole mittään hättää. Koeta olla stressaamatta ni voitte molemmat hyvin ;)

Onnellista odotus-aikaa sinulle!

Vierailija
4/4 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin raskaus menee kesken. Jos raskaus jatkuu, alkio on kunnossa.