Miksi kuivashampoo tekee päänahan araksi?
En käytä kuivashampoota kuin harvoin ja silloinkin vain vähän. Silti yleensä päänahka tulee siltä alueelta araksi. Minulle ei ole kosmetiikka- tai hiustuotteista tullut aiemmin mitään iho-oireita.
Kommentit (32)
Kuivashampoo poistaa hiuksista rasvaa, jotta ne näyttäisivät puhtaammilta. Se voi kuivattaa päänahkaa, koska se ottaa myös sieltä rasvaa pois, jos sitä sinne laittaa. Kuivashampoohan on siis tarkoitettu vain hiuksille.
Minkämerkkistä käytät? Siitähån se riippuu. Jokaisessa eri kemikaalit
Vierailija kirjoitti:
Kuivashampoo poistaa hiuksista rasvaa, jotta ne näyttäisivät puhtaammilta. Se voi kuivattaa päänahkaa, koska se ottaa myös sieltä rasvaa pois, jos sitä sinne laittaa. Kuivashampoohan on siis tarkoitettu vain hiuksille.
Kuivashampooni on tosiaan aika tehokasta sorttia, taitaa siis olla liian voimakkaasti kuivattava minulle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Batiste Heavenly volume.
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä kuivashampoota.
Ohut hiustyyppi, joka rasvoittuu melko nopeaa. Ei viitsisi joka päivä käydä suihkussa vain hiusten takia.
-ap
Herbinan sensitive kuivashampoo on ihan paras. Noissa Batisteissa on jo niin mielettömän vahvat tuoksut että en ihmettele jos päänahka ärsyyntyy, varsinkin jos muhitat sitä tuotetta päässä useamman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Batiste Heavenly volume.
Mulla ollut 2 batisten pulloa ja päänahka kutisi molemmista
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohut hiustyyppi, joka rasvoittuu melko nopeaa. Ei viitsisi joka päivä käydä suihkussa vain hiusten takia.
-ap
Haiset aika vastenmieliselle, kun et käy suihkussa. Yök. Rasvaiset haisevat hiukset, pesemätön perse ja kainalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Suihkussa kannattaa käydä joka päivä, mutta hiuksia ei kannata pestä joka päivä. Olet totuttanut päänahkasi jatkuvaan shampoopesuun. Kemikaalit eivät ole hyväksi ihmiselle. Hesarissa oli tällä viikolla juttu, ettei esim. lasten hiuksia tulisi pestä shampoolla lainkaan kemikaalikuorman vuoksi. Kannattaa yrittää harventaa pesuväliä. Laita hiukset vaikka nutturalle, jos tuntuvat liian rasvaisilta. Tuollaista allergiaa aiheuttavaa ainetta ei kannata käyttää.
Kyllä mullakin kipeytyy päänahka jos en pese joka päivä. Vielä enemmän jos siihen laittaa jonkun kuivashampoon, joka tekee hiuksista raskaammat. Heavenly Volumea olen itse käyttänyt vain pestyihin hiuksiin muotoilutuotteena. Likaisista hiuksista kuivashampoo tekee omassa päässäni vain likaisemman oloiset.
Kuka sitä mönjää nyt ostaa ??? Se on ihan järjetöntä ! Jokainen normaali ihminen käyttää vain normaalia shampoota, ei mitään muuta tököttiä. Ite oon lopettanut kokonaan hoitoaineen käytön. Säästyy rahaa. Ja aikaa saunassa suihkussa yms . Ja kun olette saunassa NS viimeistä kertaa, sillä kertaa, niin mä ainakin teen niin, että kuivaan hiukseni siellä, kun laitan pyyhkeeni ensin ihoni ja sitten hiukseni. Ei tarvitse käyttää aikaa niihin noloihin uimahallien hiustenkuivaajiin, eikä niitä tarvitse ite kuljettaa mukana. Ja ne hiukset kannattaa myös HARJATA joka kerta, ku ne pesee. Ja aina ne hiukset pitää pestä tai ainakin kastella ennen, kuin menee uimaan uimahallissa. Ja ei mitään uimalaikkia yms pipoa päähän uinnin ajaksi. Jos siihen ei ole tarvetta, eikä sitä ole pakko käyttää. Sellainen on noloa ja se ihminen, joka niitä käyttää, vaikkei ole mikään pakko, viestittää muille, että hän ei ole kovin puhdas uimaan. Hiukset voi laittaa kiinni uinnin ajaksi, jos ne ovat liian pitkät ja häiritsevät uimista. Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Haiset aika vastenmieliselle, kun et käy suihkussa. Yök. Rasvaiset haisevat hiukset, pesemätön perse ja kainalot.
Tottakai pesen strategiset paikat, höpsö, mutta ihmisen ei tarvi käydä joka päivä suihkussa, jos ei ole esim. harrastanut liikuntaa. En hikoile juurikaan muuten, mutta ohuissa hiuksissa rasvoittuminen näkyy heti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mullakin kipeytyy päänahka jos en pese joka päivä. Vielä enemmän jos siihen laittaa jonkun kuivashampoon, joka tekee hiuksista raskaammat. Heavenly Volumea olen itse käyttänyt vain pestyihin hiuksiin muotoilutuotteena. Likaisista hiuksista kuivashampoo tekee omassa päässäni vain likaisemman oloiset.
Ei minulla päänahka ole tullut kipeäksi muulloin kun kuivashampoon kanssa.
-ap
Tässä Hesarin juttu kemikaaleista. Kannattaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Herbinan sensitive kuivashampoo on ihan paras. Noissa Batisteissa on jo niin mielettömän vahvat tuoksut että en ihmettele jos päänahka ärsyyntyy, varsinkin jos muhitat sitä tuotetta päässä useamman päivän.
Täytyy kokeilla tuo Herbinan tuote. Minulla siis tulee viimeistään iltaan mennessä päänahka kipeäksi, joten pesen saman päivän iltana kuivashampoon jo pois.
-ap
Joka päivä suihkuun.
Hiuksia ei tarvitse pestä joka päivä, mutta hiusten pesemisestä ei sinänsä haittaa ole, jos tuotteet on oikeat. Mieluummin hiusten pesu, kuin kuivashampoo. Kuivashampoo on ok hätävara muutaman kerran vuodessa, mutta useammin todella haitaksi päänahalle ja hiuksille. Hiusten pesu on parempi vaihtoehto.
Mun hiusten kunto parani huomattavasti, kun lopetin kuivashampoon käytön ja päänahan ongelmat katosivat. Ihotautilääkäri ja kampaajat ovat kaikki sanoneet, että hiusten pesu on parempi vaihtoehto, kuin kuivashampoo.
Hiuksia voi pestä joka päivä. Vanhanaikaista tietoa, ettei saisi.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä suihkuun.
Hiuksia ei tarvitse pestä joka päivä, mutta hiusten pesemisestä ei sinänsä haittaa ole, jos tuotteet on oikeat. Mieluummin hiusten pesu, kuin kuivashampoo. Kuivashampoo on ok hätävara muutaman kerran vuodessa, mutta useammin todella haitaksi päänahalle ja hiuksille. Hiusten pesu on parempi vaihtoehto.
Mun hiusten kunto parani huomattavasti, kun lopetin kuivashampoon käytön ja päänahan ongelmat katosivat. Ihotautilääkäri ja kampaajat ovat kaikki sanoneet, että hiusten pesu on parempi vaihtoehto, kuin kuivashampoo.
Se voi tosiaan olla paras vaihtoehto, pitää vain löytää sellainen shampoo, joka sopii minulle päivittäiseen käyttöön. Minulla on kauttaaltaan erittäin kuiva iho, vaikkakin paradoksaalisesti hiukset rasvoittuu nopeasti. Useimmat shampoot saa päänahan tuntumaan liian kuivalta, jos pesen päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä suihkuun.
Se voi tosiaan olla paras vaihtoehto, pitää vain löytää sellainen shampoo, joka sopii minulle päivittäiseen käyttöön. Minulla on kauttaaltaan erittäin kuiva iho, vaikkakin paradoksaalisesti hiukset rasvoittuu nopeasti. Useimmat shampoot s
Tämä oli siis ap
Onko muilla samaa ongelmaa? Onko selvinnyt syytä?