Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Kai tästä nyt keskustella saa?
Onko täällä teitä? Miksi et ilmoittaudu työttömäksi?
Kommentit (282)
En usko että olen ainoa näissä, nuoret miehet ei halua ylimielisten tätien holhoamista ja tiukkaa kontrollia,
Onneksi teillä on kiltit äidit, jotka ilomielin kustantavat koko elämänne eivätkä koskaan kuole pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään ole pakko ilmoittautua työnhakijaksi. Mutta onhan sitten selvä ettei sitten saa korvauksiakaan
Asun kotona ja minulla on vanhemmat töissä, enkä saisi kuin sen 35 % yeistuesta, jonka saa vanhempien tuloista riippumatta. Se on bruttona 280 euroa. Siitä jäisi nettona noin 220 euroa/kk käteen, joka on liian vähän työkkärin pyöritykseen lähtemisestä. Elämän laatu on parempaa ilman sitä.
220e on ihan hyvä ruokaraha mielestäni ja viiden minuutin työ kerran kuussa on lähettää neljä työhakemusta ja täyttää rasti ruutuun kelan sivulla että työttömyys jatkuu. Toivottavasti teet sentään suuren osan kotitöistä.
Ei se ole viiden minuutin työ, jos joutuu etsimään ensin ne työpaikat, joita hakee, ja sitten kirjoittaa jokaiseen hakemuksen ja räätälöi CV:n. Pelkkään etsimiseen menee monta tuntia. Aina ei edes löydy omalle alalle neljää paikkaa, vaan joutuu tekemään avoimen hakemuksen. Niitäkään ei voi loputtomiin tehdä, koska oman alan yritysten määrä on rajallinen, eikä mitä tahansa töitä saa hakea, vaan niiden pitää olla sellaisia, että on realistiset mahdollisuudet työllistyä. Se ei kuitekaan ole se syy, miksi en lähde työkkärin listoille. Vaan se muu kaikki pyöritys, mitä siellä harrastetaan, juoksuttaminen, kyykyttäminen ja haukkuminen. Onneksi minun ei ole pakko sietää sitä.
"juoksuttaminen, kyykyttäminen ja haukkuminen" Jos suhtautuminen on tuo, niin se on merkki siitä että tietävät tällaisen ihmisen olevan siellä vain pakon edessä tuhlaamassa kaikkien aikaa vailla haluakaan oikeasti työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet peruskouluista loppuu Suomessa.
"Osalle paikkakunnista ei jää edes yhtä koulua."
"Pitkät koulumatkat lisääntyvät."
Otsikosta tulee kuva että kaikki nuoria miehiä. Kaikki ei ole miehiä tai nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä nämä syrjäytyneet elävät, jos toimeentulotukea leikataan? Eihän toimeentulotuella yksistään muutenkaan pysty elämään, jos on asunto. Eihän nyt kaikki nämä syrjäytyneet ole huumekauppiaita tai rikollisia? Asuvatko he vanhempiensa nurkissa?
Monet asui ennen vuokralla, mutta nyt kun tukia kiristettiin, moni muutti takaisin vanhemmille. Ei ole huumekauppiaita eikä rikollisia.
Itse saan käyttörahaa niin että teen päivällä kotitöitä ja saan siitä viikkorahaa. Nyt kesällä poimin marjoja.
Minkä ikäinen olet?
15v
Tuo en ollut minä. Olen 24-vuotias, kohta 25. Valmistuin insinööriksi, mutta en ole saanut töitä. Asun nyt vanhemmilla ja haen itsenäisesti työpaikkoja. Vanhemmat arvostavat, kun teen pientä remppaa ja pihatöitä, ja olen tehnyt myös talveksi klapeja.
Monet AMK-koulutetut on työttömiä. Koulutetaan liikaa. Ei AMK-koulutus työllistä kuin sairaanhoitajana.
Potkulakimulkku otti palstan haltuun.toivottavasti joku tappaa tän kusipään nopeasti mut moikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenenkään ole pakko ilmoittautua työnhakijaksi. Mutta onhan sitten selvä ettei sitten saa korvauksiakaan
Asun kotona ja minulla on vanhemmat töissä, enkä saisi kuin sen 35 % yeistuesta, jonka saa vanhempien tuloista riippumatta. Se on bruttona 280 euroa. Siitä jäisi nettona noin 220 euroa/kk käteen, joka on liian vähän työkkärin pyöritykseen lähtemisestä. Elämän laatu on parempaa ilman sitä.
220e on ihan hyvä ruokaraha mielestäni ja viiden minuutin työ kerran kuussa on lähettää neljä työhakemusta ja täyttää rasti ruutuun kelan sivulla että työttömyys jatkuu. Toivottavasti teet sentään suuren osan kotitöistä.
Ei, se 220 € ei todellakaan korvaa sitä nöyryyttämistä, mitä työkkärissa joutuu sietämään. Ei kyse ole työhakemusten tekemisestä, koska haen kyllä töitä muutenkin. Käypä kokeilemassa niin tiedät, mitä se kyykytys on, ja tule sitten viisastelemaan.
Olen eri vastaaja ja olen ollut täysin työttömänä ja nyt osa-aikatyöläisenä. Olen tosin jo niin vanha, ettei kukaan ole soittanut minulle työllisyyspalveluista noin vuoteen. Ehkä soittaisivat, jos olisin nuorempi.
Mitä mieltä vanhempasi ovat siitä, että sinun mielestäsi neljä kertaa vuodessa tuleva soitto on niin nöyryyttävä, että mieluummin asut kotona? Ilmeisesti se on heille jollakin tavalla ok, tai potkisivat sinut pois, mutta ovatko he oikeasti sitä mieltä, että elättävät sinut mielellään kunnes kuolevat?
Sanot hakevasi töitä. Ymmärräthän, että sielläkin voi tulla vastaan asioita, jotka ei ole sinun mieleesi? Aiotko sanoa itsesi irti heti, jos kaikki ei mene sinun pääsi mukaan?
Olen eri mutta ainakin omalle identiteetille tuollainen puhelinsoiton odottaminen ja haettujen työpaikkojen raportoiminen olisi täysin tuhoisaa. Minun tuottavuuteni on täysin kiinni siitä että koen olevani itsenäinen aikuinen, enkä mikään holhottava. Mieluummin olisin vaikka ilman tukia. Mutta sitten tulisi mieleen että Suomalainen yhteiskunta on jotenkin pettänyt minut ja alkaisin varmaan kuluttamaan astetta radikaalimpaa sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Potkulakimulkku otti palstan haltuun.toivottavasti joku tappaa tän kusipään nopeasti mut moikka.
Sanoo kelvoton ja työnantajille arvoton tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, se 220 € ei todellakaan korvaa sitä nöyryyttämistä, mitä työkkärissa joutuu sietämään. Ei kyse ole työhakemusten tekemisestä, koska haen kyllä töitä muutenkin. Käypä kokeilemassa niin tiedät, mitä se kyykytys on, ja tule sitten viisastelemaan.
Olen eri vastaaja ja olen ollut täysin työttömänä ja nyt osa-aikatyöläisenä. Olen tosin jo niin vanha, ettei kukaan ole soittanut minulle työllisyyspalveluista noin vuoteen. Ehkä soittaisivat, jos olisin nuorempi.
Mitä mieltä vanhempasi ovat siitä, että sinun mielestäsi neljä kertaa vuodessa tuleva soitto on niin nöyryyttävä, että mieluummin asut kotona? Ilmeisesti se on heille jollakin tavalla ok, tai potkisivat sinut pois, mutta ovatko he oikeasti sitä mieltä, että elättävät sinut mielellään kunnes kuolevat?
Sanot hakevasi töitä. Ymmärräthän, että sielläkin voi tulla vastaan asioita, jotka ei ole sinun mieleesi? Aiotko sanoa itsesi irti heti, jos kaikki ei mene sinun pääsi mukaan?
Nuoria kohdellaan eri tavalla kuin teitä vanhempia. Kerran kuussa pitää käydä kuuntelemassa saarnaa. Teille vanhemmille soitetaan 3 kk:n välein.
Vanhempani tätä itse ehdottivat, ja ovat tyytyväisiä. Autan heitä monissa töissä, joita he eivät itse enää kovin hyvin jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo kelvoton ja työnantajille arvoton tyyppi.
Hä?
joku totesi että potkulakihullu tuli sarjajankuttamaan palstan vituiksi!
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen. Eivät kaikki ole miehiä. Terveyteni ei kestä jatkuvaa huutoa, utelua, virkailijan sairaita arvailuja ja kiusaamista työkkärissä tai muuallakaan. Olen kestänyt sitä liikaa elämässä. Ilman ruokaa olo myös heikkenee helposti ja tulee pahoinvointi. Puutoksia. On vaikea samaan aikaan edistää asioita.
Mikset sitten ole vaikka sairauslomalla tai sen jälkeen työttömyysetuuksilla? Niillä tukia ei leikata.
Tyhmästä päästä kärsii lompakko, tässä tapauksessa. Miksi eivät ilmoittautuneet, se ei ole salaisuus että ilmoittautuminen pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä nämä syrjäytyneet elävät, jos toimeentulotukea leikataan? Eihän toimeentulotuella yksistään muutenkaan pysty elämään, jos on asunto. Eihän nyt kaikki nämä syrjäytyneet ole huumekauppiaita tai rikollisia? Asuvatko he vanhempiensa nurkissa?
No, jos heillä kuluu rahaa vain vähän. Päivät jos istuu koneella pelaamassa, syö jotain mikroruokia ja juo limuja tms. niin rahat riittää ihan hyvin. Joskus joku läheinen antaa muutaman kympin.
Halvemmaksi tulee tehdä kunnon ruokaa. Tietysti rikkaiden herkut kuten NAUDAN JAUHELIHA pitää jättää pois.
Loppuu teitä työttömien solvaaminen erittäin pian kun Herran Päivä koittaa, mahd. jo syksyyn mennessä, sillä Jeesus laskeutuu Armageddonissa Öljymäelle puolustamaan Israelia erittäin tod näk ensi keväänä, Juutalaisten juhlapäivien aikaan. CV19 pedonmerkkiä ei auta katua, mutta te muut KATUKAA ja ottakaa Jeesus vastaan, ei ole enää aikaa odotella, hetki on NYT. Jeesus on jo todella lähellä, ovella. Menkää häntä vastaan, hän on Kuningasten Kuningas ja Herrojen Herra. Köyhien työttömien vaino tässä maassa on epäpyhää jatkumoa nk. kulkutautimyönteisten rokottamattomien ( eli pedonmerkittömien) vainolle, mikään muu ei enää sitä vihan määrää selitä (sekä hallinnon puolelta että kansalaisten) ja moni on ollut siitä lähtien syrjäyteytty merkittyjen ja työelämän ulkopuolelle. Amen.
Eli pitäkää pintanne nuoret miehet ja ottakaa Herramme Jeesus Kristus vastaan, koska hän ON jo ovella.
https://m.youtube.com/@geraldbadalamento4906/posts
Vierailija kirjoitti:
En usko että olen ainoa näissä, nuoret miehet ei halua ylimielisten tätien holhoamista ja tiukkaa kontrollia,
Onneksi teillä on kiltit äidit, jotka ilomielin kustantavat koko elämänne eivätkä koskaan kuole pois.
Onko tässä sinulle jokin ongelma?
Voihan nuori mies olla kotona myös vanhempiensa turvana ja apuna. Jos talossa asuu eri sukupolvia, vanhuksetkin voiva asua kotona pitempään, vaikka loppuun saakka. Töitäkin voi hakea, vaikka ei työkkärin kyykytyksiin osallistuisi, ja voi työllistyäkin, kunhan suhdanteet joskus paranevat.
Millaiset välit sinulla on omiin lapsiisi, vai oletko katkera vela?
Kenen kanssa menet naimisiin kun ei ole työtä rahaa eikä naisia? Missä todellisuudessa kela mummo elää?
Riikka runnoi nuoret miehet peräkammareihin manit miljonääri setämiehille
Täysin oikeusvaltion vastaista toimintaa, on riistää Suomen kansalaisten taloudellisia perustuslakiin kirjattuja kansalaisoikeuksia, oikeuksia itsenäisiin tuloihin todellisten ajanmukaisten pakollisten elinkustannusten suuruisina.
https://yle.fi/a/74-20240491
Siinä muuten hienoa suoraselkäistä toimintaa Finnwatchin johtajalta Sonja Finériltä, kun ei suostu veroparatiisikoijareiden kumileimasimeksi valtiolle. Tätä lisää !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos heillä kuluu rahaa vain vähän. Päivät jos istuu koneella pelaamassa, syö jotain mikroruokia ja juo limuja tms. niin rahat riittää ihan hyvin. Joskus joku läheinen antaa muutaman kympin.
Halvemmaksi tulee tehdä kunnon ruokaa. Tietysti rikkaiden herkut kuten NAUDAN JAUHELIHA pitää jättää pois.
Naudanjauheliha rikkaiden herkkua? nyt taidat olla ollu liijankauvan työttömänä paskareppana.
"Osalle paikkakunnista ei jää edes yhtä koulua."