Syyttäjä: Poliisilla kesti noin tunti hälyttää ambulanssi
Juttu menee entistä sekavammaksi.
Poliisin ja syyttäjälaitoksen kertomien tietojen perusteella ambulanssin kutsumisessa paikalle kesti lähes tunti.
Ambulanssin hälyttämisessä meni lähes tunti, sillä poliisin mukaan partio havaitsi mopoilijan kello 18.56. Poliisin tiedotteen perusteella poliisin pysäytysyritys tapahtui pian havaitsemisen jälkeen.
Syyttäjälaitoksen tiedotteessa kerrotaan, että HUSista saadun selvityksen perusteella ambulanssi oli potilaan luona tasan kello 20.
MITÄ MITÄ...mopopojat kertoivat soittaneensa häkeen heti kun poliisi nappasi pojan autoonsa.
Mitä täällä oikein tapahtuu???
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun somekansa on voimafantasioissaan leipomassa poliisista jotain psykopaattimurhaajaa, jonka viattomana uhrina tämä poika toimi.
Oikeasti: Poika on syyllistynyt lukuisiin liikennerikkomuksiin, ajelee laittomalla mopolla ja ilman ajo-oikeutta. On siis poliisin vahna tuttu ja ikäisekseen varsin pitkä rötöshistoria jo taustalla. Ei tämä mikään viaton jonne ole, joka vähän viritteli mopoa. Kyseessä on taparikollinen, joka on tehnyt rikoksistaan somekanavankin.
Äidin ja isin kultapoju.
Saa varmaan palkinnoksi uroteoistaan uuden laittoman mopedin, kun entiinen taisi lähteä poliisin matkaan.
Pakko kutsua ambulanssi kun se v ttu ei suostunut kuolemaan.
Ei voinut uudelleenkaan ajaa päältä kun siinä vaiheessa oli kaikki mopojonnet jo kuvaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihan tiedoksi, että kuolemassa oleva ihminen voi nousta onnettomuuden jälkeen. Voi kävellä, voi puhua, voi sitä ja tätä kunnes romahtaa. Sitä kutsutaan sokiksi. Ambulanssi ja ensihoito pitäisi aina käydä tarkistuttamassa tämmösissä tilanteissa."
Selvä Asijantuntia.
Joo olen kuollut jo monta kertaa niin puhun kokemusasiantuntijana!
Joo, huomaan, ei sulla leikkaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurjaksi menee. Ei sitten tullut mieleen soittaa ambulanssia heti. Todella huonosti hoiti homman.
Ja mua kylmää se, että tuollaisen liiskauksen jälkeen ensimmäinen kysymys on henkkarit?
Ei niinkuin normaali ihminen tuollaisen jälkeen kysyisi, loukkaannuitko, sattuuuko, pysy paikoilla, tilaan sulle ambulanssin.
Mitä v'tun liiskauksen? Kaveri nousi itse omin jaloin ojasta. Ei tapahtunut mitään liiskausta. Ja tottakai pitää kysyä henkkarit, että tunnistetaan, kuka on kyseessä. NIin tehdään aina, jos poliisin tai lanssin kohdehenkilö on kykenevä henkkarinsa näyttämään.
Ihan tiedoksi, että kuolemassa oleva ihminen voi nousta onnettomuuden jälkeen. Voi kävellä, voi puhua, voi sitä ja tätä kunnes romahtaa. Sitä kutsutaan sokiksi. Ambulanssi ja ensihoito pitäisi aina käydä tarkistuttamassa tämmösissä tilanteissa.
Ihan tiedoksi, että tämä poika ei ole lähelläkään kuolemaa. Siltä on pari sormea murtunut. Ei mitään sen kummempaa. Voit siis lopettaa sekoilut kuolemankielissä olevasta uhrista, jota paha poliisitäti kidutti.
Ihan tiedoksi: pojan vammoista tai vammattomuudesta ei ollut mitään tietoa heti tilanteen jälkeen muuta kuin se, että kovassa vauhdissa kiilattu ojaan. Se, että poika nousi itse ja käveli EI ole merkki siitä, että vakavia vammoja ei pojalla ole. Sokki peittää mm. kiputuntemukset.
Siksi se ensihoito olisi pitänyt kutsua paikalle heti eikä jälkikäteen. Tämä on ihan hyvä jokaisen tiedostaa jos itse koskaan joutuu onnettomuuteen. Se, että kipua ei ole heti, pystyy kävelemään, pystyy puhumaan EI tarkoita sitä ettäkö vakaviakin vammoja ei olisi.
Ihan tiedoksi: "HUS:sta saadun selvityksen mukaan poliisi on tilannut ambulanssin Huoltotien ja Fallbackantien risteykseen kello 19.52. Ambulanssi on ollut potilaan luona kello 20.00."
Voitko siis lopettaa tuon paskanjauhannan ja pysytella faktoissa?
Jossain maakuntalehdessä syyttäjä komppasi poliisia ja väitti että lanssi olisi käynyt heti tapahtumapaikalla....miksihän syyttäjä tuollaista....??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurjaksi menee. Ei sitten tullut mieleen soittaa ambulanssia heti. Todella huonosti hoiti homman.
Ja mua kylmää se, että tuollaisen liiskauksen jälkeen ensimmäinen kysymys on henkkarit?
Ei niinkuin normaali ihminen tuollaisen jälkeen kysyisi, loukkaannuitko, sattuuuko, pysy paikoilla, tilaan sulle ambulanssin.
Mitä v'tun liiskauksen? Kaveri nousi itse omin jaloin ojasta. Ei tapahtunut mitään liiskausta. Ja tottakai pitää kysyä henkkarit, että tunnistetaan, kuka on kyseessä. NIin tehdään aina, jos poliisin tai lanssin kohdehenkilö on kykenevä henkkarinsa näyttämään.
Ihan tiedoksi, että kuolemassa oleva ihminen voi nousta onnettomuuden jälkeen. Voi kävellä, voi puhua, voi sitä ja tätä kunnes romahtaa. Sitä kutsutaan sokiksi. Ambulanssi ja ensihoito pitäisi aina käydä tarkistuttamassa tämmösissä tilanteissa.
Ihan tiedoksi, että tämä poika ei ole lähelläkään kuolemaa. Siltä on pari sormea murtunut. Ei mitään sen kummempaa. Voit siis lopettaa sekoilut kuolemankielissä olevasta uhrista, jota paha poliisitäti kidutti.
Ihan tiedoksi: pojan vammoista tai vammattomuudesta ei ollut mitään tietoa heti tilanteen jälkeen muuta kuin se, että kovassa vauhdissa kiilattu ojaan. Se, että poika nousi itse ja käveli EI ole merkki siitä, että vakavia vammoja ei pojalla ole. Sokki peittää mm. kiputuntemukset.
Siksi se ensihoito olisi pitänyt kutsua paikalle heti eikä jälkikäteen. Tämä on ihan hyvä jokaisen tiedostaa jos itse koskaan joutuu onnettomuuteen. Se, että kipua ei ole heti, pystyy kävelemään, pystyy puhumaan EI tarkoita sitä ettäkö vakaviakin vammoja ei olisi.
No aika vaikea on kutsua ensihoitoa paikalle ennen kuin tiedetään, onko sellaiselle tarvetta. Se, että sinä möliset jotain sokkitiloista EI tarkoita, että tällä pojalla olisi jotain vakavia vammoja. Hänet on jo tutkittu moneen kertaan ja ainut mitä löyti oli 5 pientä murtumaa käsissä ja yksi jalkapöydässä. Lopeta siis vauhkoaminen olemattomista sisäisistä vammoista.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kutsua ambulanssi kun se v ttu ei suostunut kuolemaan.
Ei voinut uudelleenkaan ajaa päältä kun siinä vaiheessa oli kaikki mopojonnet jo kuvaamassa.
Lapsellista kirjoittelua, ei mene läpi.
Säälittävä tyyppi.
Pärinäpoju sai ansionsa mukaan. Pikkaisen liian lievät vammat hänen tekoihinsa nähden. Muutama kuukausi sairaalahoidossa olisi voinut takoa järkeä tuohonkin päähän. Ehkä.
Iltasanomien sivullahan lukee , että milloin ambulanssi tilattu. Eli tunti sen tapahtuman jälkeen 🙄
Joko Tuusulan kaupunki on varannut patsaspaikan täälle poliisivainon viattomalle uhrille?
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomien sivullahan lukee , että milloin ambulanssi tilattu. Eli tunti sen tapahtuman jälkeen 🙄
Tämä voi nyt järkyttää, mutta kerron silti: Kaikki ei ole totta, mitä Iltasanomien sivuilla lukee.
Hienoa, kuinka syyttäjä erikseen tiedottaa poliisista jotain positiivista. Eiköhän tämä ole taputeltu juttu. Linja jatkuu, mikään poliisin tekemä ei ole laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Missä se tunti oltiin ja miksei lanssi tullut poikien soittaessa häkeen????
Häke varmaan ajatteli ettei mopopoika mitään apua tarve.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, kuinka syyttäjä erikseen tiedottaa poliisista jotain positiivista. Eiköhän tämä ole taputeltu juttu. Linja jatkuu, mikään poliisin tekemä ei ole laitonta.
Totta. Jari Aarniokin istui vankilaassa täysin laillisista teoistaan. Halusi vain saada sellaisen kokemuksen elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika vaikea on kutsua ensihoitoa paikalle ennen kuin tiedetään, onko sellaiselle tarvetta. Se, että sinä möliset jotain sokkitiloista EI tarkoita, että tällä pojalla olisi jotain vakavia vammoja. Hänet on jo tutkittu moneen kertaan ja ainut mitä löyti oli 5 pientä murtumaa käsissä ja yksi jalkapöydässä. Lopeta siis vauhkoaminen olemattomista sisäisistä vammoista.
Se on ihan peruskäytäntö (pitäisi olla) että viranomaistoiminnan yhteydessä tapahtuvissa onnettomuuksissa ensihoito kutsutaan tarkistamaan tilanne heti, varsinkin jos kyseessä kovat nopeudet ja äkkipysähdykset.
Tilanteen tapahtuessa vammojen laadusta ei ole tietoa, nyt jälkikäteen on. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Tilanne päällä / tilanne jälkikäteen.
Aarnio ei kuulunutkaan sisäpiiriin, vaan suututti väärät henkilöt.
Missä maailmassa porukka täällä elää? Suomessa on ihan normaalia, että lansseilla kestää tulla paikalle. Varsinkin, kun ei oltu missään keskellä kaupunkia vaan syrjäisemmällä seudulla ja loukkaantuneella ei ollut todistettavasti hengenvaaraa. Poliisienkin koulutukseen kuuluu alkeet ensihoidosta ja vammojen arvioinnista. Nehän joutuu jatkuvasti työssään soittelemaan häkeen ja kertomaan, mikä on tilanne ja millä kiireellisyydellä tarvitaan lanssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan peruskäytäntö (pitäisi olla) että viranomaistoiminnan yhteydessä tapahtuvissa onnettomuuksissa ensihoito kutsutaan tarkistamaan tilanne heti, varsinkin jos kyseessä kovat nopeudet ja äkkipysähdykset.
Tilanteen tapahtuessa vammojen laadusta ei ole tietoa, nyt jälkikäteen on. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Tilanne päällä / tilanne jälkikäteen.
NO SE KUTSUTTIIN HETI. Mopopojat soittivat häkeen heti. Mitä v'ttua siis jankutat?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti akka pääsee kirjaamaan rikosilmoituksia tiskin taakse jatkossa.
Siviili olisi saanut syytteen t a p o n yrityksestä. Ei tuo kuulu työelämään, perunateatteriin korkeintaan.
Voi kultapieni. Lanssi kutsuttiin paikalle aikalailla heti. Se, että lanssilla kesti saapua paikalle, ei tarkoita, ettei sitä oltu kutsuttu. Asioista kannattaa ottaa selvää eikä sekoilla omiaan. Tämä on jokaisen hyvä tiedostaa, kun kommentoi asioita netissä.