Miksen ikinä opi, ei pidä ostaa mitään hyvää kaappiin vaan "varalle" (tulee syötyä heti kerralla kumminkin)
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Sillä asialla on joku hieno nimikin, mutten nyt muista. Mutta se tarkoittaa sellaista matkamittausta kielletyn asian luo.
Jos ostat itsellesi vahingollisia tuotteita ja laitat ne soffapöydälle houkuttelemaan niin äkkiähän ne menee suihin. Jos laitat ne hankalaan paikkaan ylähyllylle, jonne tarvitsee hakea tikkaat, niin himon pitää olla kovempia, Jos jätät herkut autotalliin, niin matka pitenee ja et ehkä viitsi lähteä hakemaan pienen mielitekoon, Jne. Jos jätä jo ostamatta, niin todennäköisyys sortua herkkuihin pienenekin ihan reilusti.
Ei auttaisi mulla. Jos ne on kotona, niin ne kaivetaan esille. Ne pitää jättää kauppaan.
Itse en voi ostaa kaljaa tai vodkaa varalle. Enkä hasista.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Mulla on viinakaapissa giniä, viskiä, vodkaa ja liköörejä. Ei mun niitä tee mieli ikinä. Sokerin kanssa onkin sitten aivan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Mulla on viinakaapissa giniä, viskiä, vodkaa ja liköörejä. Ei mun niitä tee mieli ikinä. Sokerin kanssa onkin sitten aivan eri juttu.
Okei. Itsellä päinvastoin. Jos on viinaa, juon sitä peräkkäisinä iltoina niin kauan kuin riittää. Kilon sokeripakkaus puolestaan kestää kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää syömästä jotain hyvää heti kerralla, että ostaa sitä varalle sen sijaan, että ostaisi kaappiin?
Anteeksi nyt en ymmärrä?
Ap sanoi, ettei pidä ostaa hyvää kaappiin vaan varalle. Ihmettelenkin, miten varalle ostettua ei tule syötyä kerralla mutta kaappiin ostettu tulee.
Vaan = vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää syömästä jotain hyvää heti kerralla, että ostaa sitä varalle sen sijaan, että ostaisi kaappiin?
Anteeksi nyt en ymmärrä?
Ap sanoi, ettei pidä ostaa hyvää kaappiin vaan varalle. Ihmettelenkin, miten varalle ostettua ei tule syötyä kerralla mutta kaappiin ostettu tulee.
Vaan = vain
Vaan ei ole vain.
Täysin ilman alkoholia on mahdollista elää, mutta ruoan kanssa on löydettävä keskitie.
Lidlis myytiin lakupakkauksia tyyliin 30x20gramman pötkö.
Nämä pötköyksiköt osoittutui paremmaksi kuin 300gr pussi joka meni parilla kahmaisulla. Haet yhden pötköyksikön kerralla, ei mene niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla viinat ja muut alkoholilliset tölkkijuomat säilyvät ihan hyvin. Herkut ei. Kaikki syön. Ei säily.
Sama täällä.
Poikkeuksena joku "ei niin hyvä" herkku, kuten taatelipatukat ja erittäin tumma suklaa. Niiden kanssa pysyy kohtuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt en ymmärrä?
Vaan = vain
Vaan ei ole vain.
Joo ei ole. Puhekielessä vaan menee usein päittäin.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Poikkeuksena joku "ei niin hyvä" herkku, kuten taatelipatukat ja erittäin tumma suklaa. Niiden kanssa pysyy kohtuus.
Eihän noi ole edes herkkuja😄
Jep, ei voi ostaa kotiin mitään. Kauppareissulla saatan ostaa jätskin ja syödä sen kotimatkalla. Muuten on jätettävä herkut ostamatta, koska mulla ei ole mitään itsehillintää niiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Sillä asialla on joku hieno nimikin, mutten nyt muista. Mutta se tarkoittaa sellaista matkamittausta kielletyn asian luo.
Jos ostat itsellesi vahingollisia tuotteita ja laitat ne soffapöydälle houkuttelemaan niin äkkiähän ne menee suihin. Jos laitat ne hankalaan paikkaan ylähyllylle, jonne tarvitsee hakea tikkaat, niin himon pitää olla kovempia, Jos jätät herkut autotalliin, niin matka pitenee ja et ehkä viitsi lähteä hakemaan pienen mielitekoon, Jne. Jos jätä jo ostamatta, niin todennäköisyys sortua herkkuihin pienenekin ihan reilusti.
Ei muuten pidä paikkaansa. Kunnon sokeriaddikti hölkkää vaikka alasti paukkupakkasilla toiselle puolelle kaupunkia sille ainoalle auki olevavlle myöhäiskiskalle hakemaan suklaalevyn, jos tekee makeaa illalla mieli. Ja aivan sama mitä maksaa. Sokeriaddiktio on täysin helwetistä.
Jännä miten minulla on just päinvastoin tuo juttu. Kaapissa on oltava ainakin paria eri herkkua ja pakkasessa jäätelöä. Pystyn helposti olemaan herkuttelematta vaikka viikkoja kun tiedän niitä olevan ja tiedän voivani niitä ottaa kun mieliteko tulee. JOS niitä ei ole tuleekin paniikki ja niitä on saatava nyt heti. Kioskille tai kauppaan siis vaikka yömyöhään. En tiedä johtuuko siitä kun ex-mies söi kaikki herkut salaa, jopa vieraita varten leivotut kakut ja pikkuleivät. Kaikki meni, ja aina salaa. Sitten kun niitä meni hakemaan niin ei mitään missään. Jääkaapissa oli tyhjä kakkuvuoka paikallaan ja kakku mässätty, pikkuleipärasia tyhjä. Jos ostin limsaa se joi ne yön aikana, salaa. Onneksi se on ex.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Edes jäätelötötteröpaketteja ei voi kesällä ostaa pakkaseen. Tajuan sen, ja kaupassa 'unohdan" & luulen pystyväni normiannoksiin sokeria. 😥
Mulla kesti litran jäätelö kuukauden. Nyt on neljättä päivää karkkipussi ollut auki, pari kolme syön päivässä. Sipsipussi 200 g kestää neljä-viisi päivää. Haluan kuitenkin karkkia ja sipsiä, joka päivä pikkuisen
Itse ostan omenoita ja appelsiineja. Pilkon niitä rahkaan sekaan, ja päälle vähän sokeria.
Ah, mä oon onneksi aina lapsesta asti ollut se jonka itsehillintä on terästä ja timanttia. Mutta myönnettäköön, oon mä vähän lepsummaksi vanhemmiten tullut :D Nyt oli pakko käydä ostaan keksipaketti (siis muiden ostosten takia piti käydä kaupassa) kaappiin siksi että sitten ku se himo tulee ni sitä herkkua on. Ainoastaan ennen menkkoja suklaan himo on niin valtava että lähden vaikka myöhempään illalla käveleen kauppaan ku ei pysty oottaa aamuun asti koska pms :D Suklaa on selviytymistuote tiettyyn aikaan kuukaudesta!