HSL haluaa korottaa tarkastusmaksun 130 euroon
Näinkö liputta kulkevat alkavat ostamaan lippuja? 130e sakko pelottaa ihan tosi paljon enemmän kuin 100e sakko?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. En ole vuosiin maksanut HSL:n ryöstöhintoja. Tarkastajat olen nähnyt viimeksi 2019, että eipä paljon jännitä.
Itse olen nähnyt tarkastajat tänä vuonna varmaan kymmeniä kertoja. Hintaa noista olisi tullut ainakin viiden vuosilipun verran.
En ole sama, mutta käytän julkisia päivittäin enkä minäkään ole vuosiin nähnyt tarkastajia. Joku nelisen vuotta sitten oli junassa kerran.
No käytän julkisia päivittäin ja olen joutunut tarkastukseen kymmeniä kertoja. Ihan sama mitä uliset.
Anteeksi? Kerroin, etten ole törmännyt tarkastajien vuosiin. Miten se on "ulisemista"? 😃
Taidat loukkaantua jopa omasta peilikuvastasi
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka valittaa, että lipun hinta on liian kallis, on aivan täysi idiootti 😂 Jos KAIKKI MAKSAISIVAT LIPUN niin matkalippujen hinnat laskisivat huomattavasti. Nyt kaikki maksavat maksavat myös pummilla matkustavien valittajien lipuista valitettavasti... Takaisin sellaiset, että ei ole asiaa sisään ilman lippua!
Toisaalta, entä jos lipuista ei veloitettaisi mitään? Säästyisi lippusysteemien, tarkastajien jne. kustannukset. Toki kulut pitäisi jostain kerätä esim. HSL-alueen firmoille jaettu kustannus tai asukkaiden kuntaveron korotus.
Vierailija kirjoitti:
Todella monen espoolaisen ei tarvitse ostaa ABC lippua, koska C vyöhyke alkaa vasta Espoon perukoilta. Eli helsinkiläinen ja espoolainen maksaa samaa hintaa lipusta (73.90e AB kuukausilippu) vaikka helsinkiläiset kustantaa veroina paljon enemmän tuosta liikenteestä.
Se on muuten vain pikkuisen päälle 60 euroa, jos sitoutuu vuoden lippuun, joka laskutetaan kerran kuussa. Kannattaa jos tietää asuinpaikkakunnan ja työmatkan pysyvän suunnilleen samana tai muusta syystä tekee useita matkoja joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka valittaa, että lipun hinta on liian kallis, on aivan täysi idiootti 😂 Jos KAIKKI MAKSAISIVAT LIPUN niin matkalippujen hinnat laskisivat huomattavasti. Nyt kaikki maksavat maksavat myös pummilla matkustavien valittajien lipuista valitettavasti... Takaisin sellaiset, että ei ole asiaa sisään ilman lippua!
Oot ihana. Eli mitä enemmän ihmiset kuluttaa sitä halvempaa kaikki on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HSL:N ongelma on siinä, että sitä johtaa idiootit. Palautetta on annettu jo useita kertoja, miten lippuja kannattaisi hinnoitella, mutta HSL:n johto tekee kaiken päin vastoin. Ihmiset äänestävät jaloillaan, koska lippujen hinnat ovat järkyttävän kovat ja ihan kansainvälisesti verrattunakin poskettomat. HIntoja päivittelevät myös turistit joilla saan olla aina selittelemässä HSL:n poskettomia hintoja, kun valitettavasti joudun tuon yhtiön lippuja myymään työkseni. Lippu-uudistus on ihan susi: ABCD vyöhykkeetä ovat epäloogisia. Esim. A-vyöhykettä ei käytännössä ole olemassa, kun on maksettava aina AB vyöhykkeen lippu vaikka matkustaisi vain lyhyen pätkän A-vyöhykkeen sisällä. ---> Moni valitsee mieluummin kävelyn, potkulaudan, tai matkustamisen pummilla kun maksaa 3-4 euron hintaa lyhyestä matkasta. Tämä ei mene HSL:N jakeluun! Ei sitten millään prkl!
...ja se, ettei niitä lippuja saa mistään. Eikä varsinkaan käteisellä. Aivan naurettavaa. Olen useammin kuin kerran joutunut kertomaan spåraa odottaville turisteille, jotka kyselevät mistä voi ostaa lipun, että "Nowhere, wellcome to Finland". Mikä järki?
Lipun voi ostaa ihan pankkikortilla.
Pitäisikö myös tummaihoisilta alkaa kysyä lippua. Siinäpä mullistava kysymys. Kun suurin osa matkustaa maksutta tai sossun maksamana tulee kalliiksi oikeasti maksaville.
Joo. Umpijäisillä tai sohjoisilla kaduilla. Yyvin onnistuu.
Not.