~~KESÄKUISTEN syntyneet vauvat~~
[color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color]
[color=ForestGreen][size=3][b]Kesäkuun SYNTYNEET Kullanmurut 2007[/b][/color][/size]
[color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color] [color=MediumVioletRed][size=5] ♥ [/size][/color] [color=SteelBlue][size=3] ~ [/size][/color]
[color=RoyalBlue][size=2]Laitetaan tähän pinoon kesäkuisten syntyneet vauvat:
Tyttö/poika
Syntymäaika
RV ja LA
Paino ja pituus
Pitikö ultran tieto tai oma tuntemus sukupuolesta paikkansa? Vauvan erityispiirteitä ja muita juttuja, joita haluatte jakaa.[/color][/size]
[color=Burlywood]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥[/color]
Kommentit (39)
poika
22.6.2007 klo 00.22
rv 40+5 (LA 17.6.)
4 090 g, 52,5 cm
Pikkumiehestään onnellinen Mari
Juhannusaattona ennen klo kahta yöllä heräsin kipeisiin supistuksiin, ja vessassa huomasin että veristä limaa tulee rutkasti. Neljän aikoihin supistusten väli oli lyhentynyt alle kymmeneen minuuttiin ja kivut pakottivat kohti naikkaria. Sisään kirjauduttiin 4.55 synnytys todettiin käyynnistyneeksi (kohdunsuu tosin vain 3 cm auki) ja päästiin saliin.
Sitten alkoikin kolmetoista tuntia kestänyt avautumisvaihe... Kivut olivat todella kovat ja sain epiduraalia varmaan neljästi. Avautuminen oli hidasta ja sen vauhdittamiseksi tiputettiin oksitosiinia ja kalvotkin puhkaistiin jo aika alkutaipaleella. Kun epiduraali ei enää auttanut kipuihin ja olin kymmenen senttiä auki yritettiin synnyttää, jolloin
huomattiin, että tarjonta on hankala (mulle ei oikein koskaan selvinnyt miten tarkasti, mutta pää oli ilmeisesti kenollaan jotenkin niin ettei päässyt painamaan kohdunsuuta ja siksi avautuuminenkin oli niin hidasta). Sain vielä kerran epiduraalia, mutta se ei auttanut enää yhtään.
Tässä vaiheessa totesin miehelleni että olen kivuista (ja unenpuutteesta ja kokoaikaisesta oksentamisesta) niin loppu etten jaksa synnyttää. Piippasin kätilön paikalle ja ilmoitin saman hänelle. Sain vastaukseksi että sitten ei auta nyt synnytetään tämä poika
maailmaan. Samantien tuli avustava kätilö paikalle ja jotenkin ne yhteistyössä mieheni kanssa sai mut tsempattua ponnistamaan pojan maailmaan. Ponnistusvaihe kesti 25 minuuttia, en tuntenut tarvetta ponnistaa, vaan saakelinmoiset supistuskivut. Pään synnyttyä kaikki muu olikin jo helppoa. Jälkeiset tulivat sukkelaan ja vuotoa vain reilut 300ml.
Synnytys oli kaikkea muuta kun mitä olin odottanut. Supistuskivut (kun ne minulla sitten tulivat) olivat aivan kamalat alusta alkaen, oikeastaan yhtä kovat ihan alusta loppuun, tietenkin väli tihentyi, mutta muuten kramppi oli kaamea.
Traumoja ei tainnut kuitenkaan jäädä, sillä palkintohan on täydellisin. Kotiuduimme eilen reilun 50 senttisen ja 3915 painavan pojan kanssa. 3D ultrassa veikattiin poikaa ja se piti paikkansa. Ensimmäinen päivä ja yökin kotosalla on ollut ihana, lapsi on rauhoittunut aivan kun tietäisi sekin olevansa kotona. Maitoa tulee ja jätkähän syö! Ihanaa liittyä teidän synnyttäneiden joukkoon!
Rouvaii ja poika 4 vrk.
Tyttö siis syntyi 22.6. klo 3.19.
Raskausviikkoja oli tuolloin 41+1, laskettu aika olisi ollut 14.6.
Painoa tytöllä oli 3310g ja pituutta 48cm.
Viimeisessä ultrassa lääkäri hyvin varovasti veikkasi poikaa, mutta miehellä oli tosi vahva tyttötunne koko raskauden ajan. Itselläni ei ollut vahvaa tunnetta kumpaankaan suuntaan.
Synnytys oli nopea 4h 40min, mutta ponnistusvaihe 1h 4min melkoista helvettiä. Alakerta kärsi jonkin verran vaurioita, joten toipuminen kestänee hetken... Mutta palkinto on mitä mahtavin! Isosisko (2v4kk) on ottanut vauvan hyvin vastaan (toistaiseksi;)).
Hemppa+tyttöset (+tietysti myös isi)
sectiolla poika
18.6.07
3400g ja 51cm
Kaikki ei vaan mennyt ihan hyvin. Suunilleen synnytyssalista veivät pojan lastenklinikan teho-osastolle, jossa poika vietti ensimmäiset viisi päivää... nyt lastenosastolla tarkkailussa ja odotamme kotiin lähtö lupaa...
Onnea vielä kaikille vauvansa saaneille!
T: Kiisseli ja poika 9vrk
11.6.2007 Klo 0.00
Mitat: 48cm ja 2800g
Rv 40+5 (eli LA oli 6.6.2007)
Synnytys alkoi muutamilla supistuksilla päivällä, otettiin pienet päiväunet jonka jälkeen supistelut jatkui. Vahvistui ja tiheentyi illalla ja kahdeksalta alkoi olla kipeitä ja säännöllisiä. Kymmeneltä oltiin sairaalan pihalla josta siskoni nouti esikoisen (3v4kk) hoitoon. Sairaalaan ilmottauduttiin 22.15. Suoraan saliin ja käyrille. Supistuksia tiheesti ja Kipeitä (tukena ilokaasu). Ennen yhtätoista tarkastettiin ja auki 6cm. Spinaalipuudutus 10 min päästä. Auttoi ihmeesti. Vähän vaille 12 tuntui todella painetta ja kuin vauva tulisi ulos. Kätilö tarkisti tilanteen ja kokonaan auki. Eikun ponnistamaan! 5 minuutin ponnistelujen jälkeen tuli maailmaan ihana 10 pisteen tyttövauva tasan kello 0.00!
Synnytys kokemuksena paljon helpompi ja jäi paljon parempi mieli kuin esikoiselta jota ponnistin tunnin ja vähän kauhu jäi. Onneksi nyt meni helpommin. Nyt tosin supistukset tuntuivat vievän tajun ennenkuin sain puudutuksen. Esikoiselta sain epiduraalipuudutuksen joka ei auttanut kuin hetken, ei enää ponnistettaessa ollenkaan. Synnytyksen kokonaiskesto 4 tuntia, josta vajaa 2 tuntia sairaalassa.
Kotiuduttiin jo samana päivänä. Kaikki sujunut hyvin. Tyttö on ihana söpöläinen joka vain nukkuu päivät, välillä herää/herätetään syömään. Muutama yö meni vähän valvoessa kun itkeskeli ilmeisesti möyryävää mahaansa mutta viime yönä heräsi kaksi kertaa vain syömään ja jatkoi uniaan. Nyt tosiaan tiedän mitä sanotaan että vastasyntynyt voi nukkua 20 tuntia vuorokaudessa, esikoinen ei ikinä nukkunut näin! Toivotaan että sama linja jatkuu:)
Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin, eilen tuntui maito nousevan kunnolla, sitä ennen sai pullostakin lisämaitoa.
Lapsistaan kiitollinen ja onnellinen
Nollaneljä ja Tyttö 4pv
Eli POIKA syntyi 3.5.07 RV 34+5 LA olisi ollut vasta 9.6.07.
Mitat olivat kuitenkin viikkoihin nähdenoikein hyvät. Eli 2735g ja 49cm.
eli poika
syntymäpäivä 12.6
rv, la 39+1, 18.6 (suunniteltu sectio)
paino 3610g
pituus 51cm
ultran mukaan piti tulla tyttö, omat tuntemukset oli kyllä pojan.
t.emma ja poika 4vrk
POIKA TULI!!
meille syntyi poikavauva
ke 6.6. klo 22.56
rv 40 + 1
50 cm ja 3750 g
Synnytys meni melko " helposti" , sairaalaan mentiin klo 19, jolloin olin auki 4 cm ja vaavi syntyi 4 h päästä siitä.
Syntyi 13.6 suunnitellulla sektiolla rv 38+2
La olisi ollut 25.6
2750g,47cm,pipo 34
Ei ollut tiedossa etukäteen kumpiko tulisi,ehkä hieman vahvempana oli tyttö-olo.
Ihana pakkaus,kiltti ja rauhallinen,imetys on hieman hankalaa.
Tyttövauva syntyi rvkolla 40+4 tiistaina 12.6. klo 16.39. Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla ja kesti 3t39min
LA oli 8.6.
Tiesimme jo ultran perusteella odottaa tyttöä.
miira
koko unohtuí
Eli typy oli 3700g ja 51cm
20.6 klo 5.27. Painoa 3375g, pituutta 50cm ja py 35,5cm.
Meidän pikkuinen peikkotyttömme näki elämänsä ensimmäisen aamunkajon 19.6 klo 4:12 kätilöopistolla. Mittaa tytöllä oli 51cm ja painoa 4050g.
Synnytyksestä sen verran, että todellakin käynnistettiin rvkolla 42+2 puolenpäivän aikaan. Eka cytotec, eikä mitään vaikutusta. Toisen jlk alkoikin tapahtua ja klo 21 meni lapsivesi osaston käytävälle. Siinä sitten alkuavautuminen 1-3cm kesti suht pitkään, kunnes alkoi tapahtua rytinällä. Kätilön todettua mun olevan kolmisen senttiä auki, lähdettiin synnytyssaliin. Matkalla tuli pari suht tujua, mut siellä salissa kaks aivan järkyttävää supistusta, joiden jlk alkoi jo ponnistuttaa. Kätilö vain naurahti, että ei se kuule ihan noin nopeasti sieltä tule, kun vielä asken oli vain kolme senttiä auki. Pyysin kuitenkin katsastamaan tilanteen ja niinhän se vain oli, että ne kaks isoa oli avannut kohdunsuun täyteen 10cm ja sain luvan ponnistaa. Milli syntyikin sitten yhdellä ponnistuksella siten, että repäisi mun alapään täysin halki. Istukka ei suostunut tulemaan, joten mut kiikutettiin suorilta leikkausaliin istukan käsinirroitukseen ja paikkojen paikkaukseen. Kaks tuntia makasin salilla spinaalipuudutettuna ja ihmettelin vain, että mikä kestää, kun ei se repeämä niin pahalta tuntunut. Jälkeenpäin lääkäri tuli kertomaan, että alapäähän oli laitettu yli 50 tikkiä ja että olin revennyt aivan ylhäältä virtsaputkensuulta alas peräaukon sulkijalihakseen asti. Nyt täällä sitten jännitellään, miten pidätyskyvylle on käynyt. :)
Palauduin kuitenkin synnytyksestä nopesti ja kotiin päästiin jo kahden päivän jlk. Nyt on tätä ihanaa vauva-arkea ja Milli on kyllä kaunein vauva ikinä(eikös jokaisen oma vauva ole se kaikista kaunein?) Hih.
Tässä vielä kuva meidän söpöliinistä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=667971.jpg
T: Ode 0+0 ja Miltsi 4vrk
Poika
Syntymäaika : 16.6
RV ja LA :39+5 LA 18.6
Paino ja pituus : 3602 ja 52 cm
kanssa, vaikka kirjoittelinkin tuonne kesäheiniin. Esittelylistalla kuitenkin olen siellä viimeisten joukossa:-)
tyttö
Syntymäaika : 19.6.
RV ja LA :38+6 LA 27.6
Paino ja pituus : 3730 ja 50 cm
Elikkä poika tosiaan syntyi 20.6 rv 41+2. Kello löi 00.02, kuulemma ensimmäinen vauva tuona päivänä naikkarilla,kättärillä ja jorvissa.
Painoa 3482g ja pituutta 50cm ja pipo 35 cm(muistaakseni).
Ihan on kuulkaa tarkka kopio iskästä!!
Sillon tiistaina limatulpan irtoamisen jälkeen mua suppaili jatkuvasti, sit kahden jälkeen 8 min välein ja välillä 10 min välein. No viiden maissa soitin synnärille ja kysyin et mitä teen lääkkeen kanssa, sanoivat et älä pistä ja tuu näytille jos en jaksa olla kotona.
No mentiin sitten hiekkalaatikolle, jaksoin siellä puhkua about puol tuntia ja kotiin suihkuun..siellä supparit tuli 4 min välein ja tuntu et ponnistuttaa. Äkkiä vaatteet päälle, soitto synnärille ja taksiin. Suoraan pääsin saliin(kello oli 19.30), 4 cm auki, kaula hävinnyt ja kalvorakkulat pullotti ulos. Saman tien sain epiduraalin, anestesialääkäri oli just kierrolla. Kolmannen yrityksen jälkeen piuhat meni paikoilleen, kätilö teki tutkimuksen puol tuntia laiton jälkeen; 5 cm auki, kalvorakkula jäi käteen, päätti puhkasta kalvot sit lopullisesti ja vettä ei enää sit ollut jäljellä.
Kätilö lähti auttamaan muita synnyttäjiä, mä sain levättyä hyvin puudutteen ansiosta, sit soittelin 22 maissa et nyt puudutetta lisää kun kivut kovenee, olin auennut 9cm, eli tunnissa tapahtui paljon. sit sano et kuule ponnista vaan jos sille tuntuu, no eipä tuntunut enää missään kun uus annos puudutetta vaikutti. Supparit katoin sit käyriltä ja ponnistin 4 kertaa ja poika ui maailmaan. Ponnistusvaihe kesti 7 minuuttia. Istukka irtos liian nopeesti, tuli heti pojan perässä..napanuoran pituus oli 80cm. Sit tulikin vuotoa ton istukan nopean irtoamisen takia, kätilö painas kohtua ja kaks nyrkin kokoista hyytymää tuli ulos ja vuoto lakkas. Onneksi!!!
Pojan lämpötila oli liian alhainen ja sitä sit syynättiin tarkkaan vielä osastollakin.
Naikkarin osasto 61 ei saa multa mitään kiitosta, aivan törkeet hoitajat mulla oli, (samaa sanoi huonekaveri) ja lastenlääkäri kohteli kuin mongoloidia..eivät uskoneet että toinen lapsi oli 17 h kun päästiin kotiin..joutuvat pyörtämään puheitaan kun koneella luki toisin. Ihan paska maku jäi suuhun osaston henkilökunnasta! Onneks kätilö oli ihana ja synnytys meni hienosti.
Odessan synnytys kuulosti hurjalle ja repeämät kans...mut kuulostat tosi pirteelle!!!
Semmosta meillä, kuumetta ja poitsu 2vrk
poika
18.6.2007
RV 41+6, LA 5.6
3900g, pit. 53m
ultran kuvista ei voinut erehtyä, joka kerran näkyi pippeli selvästi :)
Esikoiseni syntyi sektiolla poikkitilan vuoksi, ja nyt tämän pikkukakkosen synnytystä yritettiin varoavasti käynnistää yhteensä neljänä päivänä, mutta tuloksetta. Parhaimmillaan supisteli kipeästi tunnin, jolla ei kuitenkaan kohdunsuulle ollut mitään vaikutusta. Lopulta oli hyväksyttävä uusi sektio, joka olikin paikallaan, sillä lapsivesi oli yliaikaisuuden vuoksi jo vihreää puuroa (ktg-käyrät olivat olleet silti suht. ok). Mutta säikähdyksellä selvittiin, poika sai pisteet 9/10/10 :) Erikoista sektiosta teki se, että se tehtiin omalla työpaikallani, ja tiimin jäsenet olin itse valinnut etukäteen eli olivat oikein hyviä kavereitani (anestesiahoitaja jopa sukulaiseni)! Leikkausesta jäi tosi hyvät muistot kun kaikki meni muutenkin niin hyvin ja toipuminen on ollut supernopeaa, päästiin sairaalasta 3. pvänä leikkauksesta. Poika syö tosi tiheään, mikä onkin tarpeen että saataisiin tuo keltaisuus pois. Pullosta pitää antaa lisämaitoa, ennenkuin omaa alkaa nousta riittävästi ja vauva alkaa jaksaa imeä tarpeeksi rintaa.
HH78 ja Kirppu melkein 5vrk
18.6.07 rv 40 +2
tyttövauva, 3770 g, 51,5 cm, pipo kai lukee jossain, en muista kuulleeni
Synnytystarina tässä kopioituna kesäkuisten juhannuksesta. Meille syntyi tyttövauva maanantaina 18.6. vähän ennen puoltayötä. Synnytysvastaanotolle lähdettiin kotoa puoli yhdentoista maissa. Aika nopeasti päästiin käyrälle missä näkyi vauvan sykkeen pudotusta supistuksen aikana/jälkeen. Lääkäri seurasi käyrää noin 20 minuuttia, jolloin syke laski 70:een. Siitä lähdettiin synnytyssaliin, lääkäri olisi laittanut vauvan päähän mittarin tarkkoja sykkeitä varten. Kun kalvot puhkaistiin niin lapsivesi oli aivan verinen. (Istukka oli irronnut, todennäköisesti osittain) Siitä vauhdilla sitten hätäsektioon, joka onneksi sujui hyvin.
Vauvalta avattiin hengitystiet imemällä ja virkosi nopeasti, vaikka heti apgarit oli vain 2. Viiden minuutin pisteet oli kuitenkin jo 8. Teholle hän joutui muutamaksi päiväksi että saivat veret pois mahalaukusta ja suolistosta. Nyt kaikki kuitenkin oikein hyvin, sairaalasta kotiuduttiin eilen perjantaina.
Onnea kaikille tällä viikolla synnyttäneille!
Taru ja tytöt neljä vuotta & viisi päivää
Tässä kuva sisaruksista, otettu tänään http://i38.photobucket.com/albums/e140/taru76/sisaruksetp.jpg
Moi, vihdoinkin meidänkin pikkutyttö syntyi:)
Tyttö/poika - tyttö
Syntymäaika - 17.6.2007
RV ja LA - Rv 42+0 La 3.6.2007
Paino ja pituus 4015kg, 54cm
Minun synnytys käynnistettiin Su 17.6. ku meni 14pvää yli.. Olin 3cm auki ja kanavaa oli 1cm enää.. Joten laitettiin tipalle klo 11, klo 12 kalvot puhki. Klo 12.20 alkoi tapahtua, säännölliset supparit 3min välein ja kipeitä olivat.. Klo 13 olin 5cm auki ja sain kohdunkaulapuudutuksen joka oli mielestäni ihan turha mutta inhottava toimenpide.. Klo 14 olin tosi kipeä ja pyysin epiduraalia, mutta sain ilokaasua alkuun...klo 14-15 tilanne pysyi samana (5cm) joten laitettiin epiduraalin sittenkin, joka vaikutti vain toiselle puolelle!:( Olin jo aika epätoivonen siinä tilanteessa ja oksensin vaan.. Tilanne kuitenkin muuttui radikaalisesti 20min epiduraalin jälkeen ja olinkin jo täysin auki! Kiva yllätys oli kuulla " se on siinä, ala ponnistaa" .. Ja sitten ponnistin urakalla, ja 15min päästä klo 16.15 tyttö tuli maailmaan.. Ihana hetki!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pyysin ettei välilihaa leikattaisi, eikä tarvinnut, pieni repeämä tuli eikä se tunnu missään! Tänään tyttö täytti tasan viikon, ja isosisko (3,5v) on super ylpeä! Onnea kaikille tuoreille äideille ja tsemppiä vielä " mahakkaille" koitokseen, se onkin sitten niin mahtava juttu!!