Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten katkaista siististi välit oman isän kanssa?!!

Vierailija
24.05.2007 |

Aika epätavallinen tilanne, mutta olen kyllästynyt omaan isääni. Meillä on kolme lasta, kaksi tyttöä ja poika. Isäni ei ole ollenkaan kiinnostunut tyttöjen tekemisistä eikä edes tyttöjen synttäreillä noteeraa tyttöjä ollenkaan. Leikkii mieluummin pojan kanssa. Ymmärtäisin jos olisi kyse poikien leikeistä, mutta ei suostu ottamaan tyttöjä edes syliin. Poika kyllä kelpaa... Yhtenä jouluna meinasi palaa käämit totaalisesti, kun kutitteli poikaa koko ajan, tytön lähes itkien vieressä huomiota pitkään. Lopulta otin itse tytön syliin ja kutittelin häntä. Nuorimmaisen kanssa ei ole edes sitä vertaa kuin isomman tytön kanssa.

Äitinä ärsyttää, koska en haluaisi pojan menettävän isovanhempaansa, mutta en kestä katsoa isomman tyttäreni surua... :-( Pienempi tyttö ei onneksi vielä ymmärrä. Mummoa ei ole kuvioissa mukana, joten isoisä käy yksin meillä.

Lahjoissakin poika saattaa saada lelun, joka maksaa 80e ja tyttö n.20e arvoisen lahjan! Isompi tyttö on jo koulussa, joten osaa alkaa miettimään lahjojen arvoa!

Tätä on jo jatkunut vuosia.. Olen niin kyllästynyt koko ihmiseen, että olen valmis katkaisemaan välit lopullisesti.

Turha on yrittää puhua, tuntuu kuin isoisä tekisi asian tietoisesti.

Neuvoja??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin että lapsuuden perheessäsi oli vain tyttölapsia?

Nimittäin omilla appivanhemmillani oli samaa mutta niinpäin että tyttöjä palvottiin ja pojille lähinnä äristiin =( Heillä itsellään 4 poikaa ja ovat tunnustaneet että toivoivat aina tyttöä.

Meillä vanhin tyttö, toinen poika, kolmas tyttö ja kuopus poika.

Asiasta on puhuttu vakavasti. Sanokaa tekin ettette voi enää käydä jos lapset eivät saa tasapuolista kohtelua.

Tietääpä ainakin mistä kiikastaa jos teitä ei enää näy...

Vierailija
2/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ehdota sille mitään kyläilyjä. Älä käy kylässä. Ei kai siinä mitään muuta siistiä keinoa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että jos ei asiaan tule muutosta niin et voi enää pitää yhteyttä.

Vierailija
4/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä juontaa ja tiedän miltä tytöstäni tuntuu....

AP

Vierailija
5/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä ansaitsee vielä mahdollisuuden yrittää, mutta sinun pitää puhua hänelle suoraan ongelmasta.

Vierailija
6/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me emme enää pidä yhteyttä, jos et osaa muuttaa käytöstäsi tyttöjä kohtaan. Valinta on siis sinun.

Vierailija
7/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin tilanteeseen ja sanoin, että jos ei tule muutosta, niin ei mullakaan ole mitään asiaa heille. Tuntui vaan niin pahalta, että jos nyt sattuivatkin täällä käymään, niin eivät koskaan huomioineet mitenkään lapsia...

Tilanne muuttui parempaan, vaikka ei vieläkään mitenkään " normaaliksi" ...

Kannatan kuitenkin puhumista - jos se ei auta, niin sitten vaan lopetat yhteydenpidon.

Vierailija
8/8 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu perhe lähtisitte jotain asiaa hoitamaan niin, että vaari olisi tytön kanssa sen aikaa, vaikka muutaman tunnin. Saisivat olla ihan rauhassa.

Isoisillä saattaa olla joku kynnys olla pikkutyttöjen kanssa. Oma isäni on aivan toivoton KAIKKIEN lasten kanssa. Hän oli sellainen jo silloin kun minä ja sisarukseni oltiin lapsia. Ainoat hetket, jolloin hän oli jotenkin vapaa ja rennosti läsnä, olivat silloin, kun oltiin ihan kaksistaan ja juteltiin syntyjä syviä ilman muiden lasten tai aikuisten häiriötä.

Nykyään hän on minun lasteni kanssa ihan yhtä ääliö. Siis silloin, kun on iso porukka paikalla ja paljon säätöä eri suuntiin. Hän menee jotenkin puihin ja alkaa pakonomaisesti toistaa jotain yhtä tyhmää vemputusta kuin ap:llakin. Sitten kun väki vähenee, niin hänkin rauhoittuu ja rentoutuu. Parhaimmillaan hän silloin, kun on tekemässä yhden lapsen kanssa jotain yksittäistä projektia: puuvenettä, onkimista, vajan maalausta, lettuja...

Jotain tällaista voisitte kokeilla, niin ehkä isäsi patoutuneisuus vähän murtuu ja hänkin tajuaa, että tyttönne on mitä mainioin muksu.)