Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ideoita miten saa lasten ovikellon rimputtelyn ja oven hakkaamisen loppumaan?

Vierailija
10.08.2026 |

Tämmöstä häiritää tullut kohdalle nyt kesän aikana. Millä sen saisi loppumaan? Kyseessä epämääräinen joukko lapsia, jotka käyvät iltapäivisin rimputtelemassa ovikelloa ja jopa hakkaavat ja potkivat ovea.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinnehän voisi asentaa sellaisen ruiskun ovikellon painonappiin kytkettynä, jota painamalla häirikkö saa väriä päälleen.

Vierailija
22/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenna ovikamera, ja laita siitä kyltti oveen.

Tietävät sen jälkeen, että elävät vaarallisesti.

Eikö se ole laitonta kerrostalossa?

Oletin, että on omakotitalo. Tuo muuttaisi asian.

"Muiden asukkaiden suostumus: Jos kamera kuvaa porraskäytävää (edes osittain), tarvitset siihen kaikkien saman rapun tai kerroksen asukkaiden kirjallisen suostumuksen."

Olen silti sitä harkinnut. Ne ehtivät yleensä juoksemaan portaat alas ennen kuin ehdin ovelle. Se on jo selvinnyt, että niitä on useita ja ne tekevät sitä eri kokoonpanoilla. En ole saanut selville onko joku tuossa se pääideoija vai mistä tuommonen kiusanteko lähtee liikkeelle. En ko. lapsien kanssa puhunut koskaan mitään enkä paljon pihallakaan liiku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikellosta patterit pois, etkä reagoi oven potkimiseen, niin kyllästyvät nopeasti.

Vierailija
24/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenna ovikamera, ja laita siitä kyltti oveen.

Tietävät sen jälkeen, että elävät vaarallisesti.

Eikö se ole laitonta kerrostalossa?

Oletin, että on omakotitalo. Tuo muuttaisi asian.

"Muiden asukkaiden suostumus: Jos kamera kuvaa porraskäytävää (edes osittain), tarvitset siihen kaikkien saman rapun tai kerroksen asukkaiden kirjallisen suostumuksen."

Olen silti sitä harkinnut. Ne ehtivät yleensä juoksemaan portaat alas ennen kuin ehdin ovelle. Se on jo selvinnyt, että niitä on useita ja ne tekevät sitä eri kokoonpanoilla. En ole saanut selville onko joku tuossa se pääideoija vai mistä tuommonen kiusanteko lähtee liikkeelle. En ko. lapsien kanssa puhunut koskaan mitään enkä paljon pihallakaan liiku.

Eikö siellä ole alaovet lukossa ? Kuka päästää ne käytävään ? 

Vierailija
25/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikello pois käytöstä ja anna olla. Lapset kyllästyy kun eivät saa haluamaansa reaktiota. Tuota on tehty varmaan kivikaudelta asti ja siinä haetaan jännitystä jos joku lähtisi juoksemaan perään.

Vierailija
26/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa heti se hakkaaminen ja paukuttaminen! Minä käyn yötöissä ja minun pitää saada nukkua!

Vierailija
27/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovikellosta patterit pois, etkä reagoi oven potkimiseen, niin kyllästyvät nopeasti.

MItkä patterit? Ei minulla ainakaan ovikellossa mitään pattereita ole koskaan ollut. 

Vierailija
28/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niihin saisi käyttää sähkölamautinta niin häiriköinti loppuisi. Kun yhdestä tulee esimerkki huonot housuissa sätkimässä lattialla tai maassa niin se opettaa muitakin. 

Vierailija
29/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supersoaker-vesipyssy kuistiin ladattuna saippuavedellä.

Vierailija
30/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä ikkunasta niille karkkia, niin loppuu oven hakkaaminen.

Banaaneita ennemmin 🤔

Vierailija
31/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpaimen ovikelloon. Tulee kiva näpäytys sormille, kun painaa. 

Vierailija
32/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteys isännöitsijään.

Otettu on. Mitään ei tapahtunut.

Se pitää uusia niin monta kertaa, että alkaa tapahtua.

Vierailija
33/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luona sais käydä keppostelijoita vaan kun ei täällä maaseudulla ole lapsia. Olen leikkisä poikamies ja mulla olis aikaa kersojen kanssa pelleillä 😅 

M39

Vierailija
34/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItkä patterit? Ei minulla ainakaan ovikellossa mitään pattereita ole koskaan ollut. 

Sellaisenkin ovikellon voi vaimentaa, mikä ei toimi sähköllä.

Luultavasti alkavat kiukuspäissään potkia ovea, mutta siinä vaiheessa alkaa olla poliisin asia.

Vierailija
35/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy naapureilta käyvätkö heidän oven takana.  Yritä ottaa kuva heistä jos tuntevat jonkun niin voit ilmoittaa vanhemmilleen. Jos oot facessa niin kysele jostain alueryhmästä. Jos on ovikello sellainen että voit tukkia sen vaikka paperilla ettei se soisi. Laita neula nappulan alle. Voit laittaa myös lapun rapun ilmoitustaululle ja kysyä kuka tietää ketä he ovat.

Vierailija
36/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne, hyvällä vai pahalla, kumpi auttaisi, vai oliskos niitten välimuotokin olemassa...kerran olen pihan lapsia joutunut komentamaan ja yllättävän hyvin jopa kuuntelivat, sen hetken...mutta eivätpä enää kolttostaan jatkaneet.

Vierailija
37/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrota ovikello niin ei soi.

Vierailija
38/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttää jollain menoin, milloin ne ovat oven takana ja alkavat soittaa kelloa. Pidä ovi valmiiksi pois lukosta niin, että saat juuri tuolla hetkellä potkaistua tai työnnettyä täydellä voimalla ovea niin, että häiriköt törmäävät suurella energialla siirtyvän oven ulkopuoleen. 

Vierailija
39/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supersoaker-vesipyssy kuistiin ladattuna saippuavedellä.

Kirjoitit "kusella" jotenkin hassusti väärin.

Vierailija
40/89 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakatselukamera ovisilmään nyt alkuun. Joo ei saa kuvata rappua lain mukaan, mutta kuvaat silti.

Ja jos auto on pihalla sopivassa kohtaa niin sinne myös toinen kamera josta näkyy rappuun kulkijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi