Kuinka moni on enää kokakannut, kun on tullut ero ja ei lapsia huollettavana?
Itselle tuli ero 4v sitten ja en ole kertaakaan sen jälkeen käyttänyt uunia, ja hellallakin olen lähinnä keittänyt munia hyvin harvoin. En välita tai oikeastaan edes tykkää lämpimistä ruuista, joten minulle tämä on ollut kuin lottovoitto. Kummatkin exät mankui jatkuvasti makkaraa ja liharuokia. Oli kuulemma minun vikani kun en syönyt. 30 vuotta sitä turhaa ruualaittohelvettiä jatkui. Ei enää ikinä!
Kommentit (40)
Asun yksin ja teen ruokaa. Aikanaan eron jälkeen tein itselleni ja lapsilleni ruokaa.
Mutta oli ihana tehdä omannäköistä ruokaa. Tuli korvista peruna, liha, kerma, voi ja runsas suola.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sinkku ja lapseton aina, kokkaan joka päivä. Eilen tein pizzaa täysin itse, ei siis mistään valmistaikinasta. Tein myös likööriä ja hilloa kauden marjoista.
Miksi söisin epäterveellistä, pahaa ruokaa vain siksi, ettei tuossa pyöri joku mies tai lapset odottamassa ilmaista ruokaa?
Pizzaa ja likööriä, kun haluaa syödä terveellisesti ? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkään olet jaksanut olla laittamatta ruokaa? Wolttaat ja syöt ravintoloissa? Meillä jos lapset on reissussa, niin harvemmin jaksaa ruokaa laittaa jos yksin syömässä tai vain ollaan kahdestaan syömässä.
Tämä on aina yhtä koomista, että kokkaamattomuus tarkoittaa Woltaamista ja ravintolassa syömistä.
No, mitä silloin syödään? Pelkkiä voileipiä??!
Jaaha. Muutako et sitten ihan oikeasti keksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sinkku ja lapseton aina, kokkaan joka päivä. Eilen tein pizzaa täysin itse, ei siis mistään valmistaikinasta. Tein myös likööriä ja hilloa kauden marjoista.
Miksi söisin epäterveellistä, pahaa ruokaa vain siksi, ettei tuossa pyöri joku mies tai lapset odottamassa ilmaista ruokaa?
Hauskaahan näissä keittiöhirmuissa on juuri tämä. Kaikkien on pakk kokota koko ajan, koska tervellisyys. Ja sitten pädetään pizzalla ja liköörillä. Ei se puurtaminen ruuasta terveellistä tee.
Airfryer ja mikro käytössä maksimissaan, ellei ole vieraita tulossa. En halua käyttää aikaani kokkaamiseen, vaan heitän salaatit lautaselle suoraan pussista ja tomaatit päälle. Joku proteiiniosa sitten lämmitykseen. En muutenkaan käytä esim. perunaa, pastaa tai riisiä ja aika vähän leipääkään, ettei pääse liiaksi leviämään näin keski-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkään olet jaksanut olla laittamatta ruokaa? Wolttaat ja syöt ravintoloissa? Meillä jos lapset on reissussa, niin harvemmin jaksaa ruokaa laittaa jos yksin syömässä tai vain ollaan kahdestaan syömässä.
Tämä on aina yhtä koomista, että kokkaamattomuus tarkoittaa Woltaamista ja ravintolassa syömistä.
No kyllä yleensä ihmiset syövät ruokaa ja se vaatii kokkaamista, ruuan tilaamista tai ravintolassa syömistä. Elää voileivillä, jugurtilla ja myslillä sitten?
Itsekin pitäisi jotain syödä perheestä riippumatta.
Kun mies ja lapset ovat poissa, niin syön munakkaita, salaatteja ja puuroja. Lisäksi aamupalaa, iltapalaa ja töissä lounas ravintolassa. Jos asuisin yksin, niin en varmasti käyttäisi uunia koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä yleensä ihmiset syövät ruokaa ja se vaatii kokkaamista, ruuan tilaamista tai ravintolassa syömistä. Elää voileivillä, jugurtilla ja myslillä sitten?
Hienoa, että olet edennyt pohdinnoissasi. Kyllä, yleensä ihmiset syövät ruokaa. Itseasiassa en tiedä yhtään tapausta, jossa kukaan olisi elänyt hirveän pitkään joko syömättä tai syömällä muuta kuin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en minäkään laita ruokaa ja minulle se ainakin tarkoittaa esim. voileipiä, tai että kaatelen salaattiaineksia keskenään lautaselle. En katso noita ruuanlaitoksi mitenkään. Ex mies kehui, kuinka hän osaa tehdä ruokaa. Se osoittautui hernekeittopurkin aukaisuksi ja tihrusti tarkkaan kyljestä, että kuinka paljon lisätään vettä..... Ei siis mitään tekemistä ruuanlaiton kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siis: ko-kakannut??
Yhteisp.skaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en minäkään laita ruokaa ja minulle se ainakin tarkoittaa esim. voileipiä, tai että kaatelen salaattiaineksia keskenään lautaselle. En katso noita ruuanlaitoksi mitenkään. Ex mies kehui, kuinka hän osaa tehdä ruokaa. Se osoittautui hernekeittopurkin aukaisuksi ja tihrusti tarkkaan kyljestä, että kuinka paljon lisätään vettä..... Ei siis mitään tekemistä ruuanlaiton kanssa.
Niinpä. Toki ihmsillä voi olla eri käsityksiä siitä, mitä kokkaus on. Esim. onko kaikki ruuan lämmittäminen/ kypsentäminen tai pilkkominen (esim. salaatin teko) kokkaamista. Monelle tuntuu olevan myös ihan vieran ajatus, että kasvikset voisi syödä ihan sellaisenaan, ilman että niitä sotkee salaatiksi keskenään. Onko esim. puuro raejuustoilla/ pähkinöillä ja marjoilla kokkausta? Itse en laskisi, kun vain mikrokäytössä.
Itse lasken ruualaitoksi vain pidempää valmistuaikaa ( tunti ->) tarkoittavat, monivaiheiset ateriat. Minulle valmisperunajauhepussin kaataminen kattilaan ja nesteen lisääminen ei ole ruuanlaittoa. Se on pikaruoan lämmittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä itselleni laitan ruokaa. Paistoin lounaaksi porsaan ulkofileepihvin ja herkkusieniä ja valkosipulia. Lorautin vielä kuohukermaa sekaan.
Siis KERMAA ruokaan? Hyi!
läpinäkyvää feikkausta, syö vaan nuudelisi, mä laitan myös voita ja kermaa ruokaani ja kyllä maistuu hyvältä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Toki ihmsillä voi olla eri käsityksiä siitä, mitä kokkaus on. Esim. onko kaikki ruuan lämmittäminen/ kypsentäminen tai pilkkominen (esim. salaatin teko) kokkaamista. Monelle tuntuu olevan myös ihan vieran ajatus, että kasvikset voisi syödä ihan sellaisenaan, ilman että niitä sotkee salaatiksi keskenään. Onko esim. puuro raejuustoilla/ pähkinöillä ja marjoilla kokkausta? Itse en laskisi, kun vain mikrokäytössä.
Jos tekee puuron kattilassa, niin se on kokkaamista. Ja kyllä mikropuuron valmistuskin on mielestäni kokkaamista. Ja salaatin teko on kokkaamista Siinä valmistetaan jotain uutta. Eineksien lämmittäminen ei ole kokkaamista. Mutta kukaan ei varmaan päivästä toiseen, viikosta toiseen vuosia syö einespaskaa.
Pari kertaa viikossa teen jotain ruokaa. En haluaisi kokata, mutta tykkään ruoasta, niin siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaahan näissä keittiöhirmuissa on juuri tämä. Kaikkien on pakk kokota koko ajan, koska tervellisyys. Ja sitten pädetään pizzalla ja liköörillä. Ei se puurtaminen ruuasta terveellistä tee.
Joka osaa tehdä marjalikööriä, on pätevä.
Mulla oli muutaman vuoden kausi, jolloin elin lähinnä eineksillä, valmisruoalla ja ravintolaruoilla. Se oli valtavan helpottavaa sen jälkeen, kun oli mennyt pari vuosikymmentä tehden joka päivä monta kertaa päivässä perheelle ruokia. Mies ei osallistunut ruoanlaittoon meillä lainkaan. Mutta sitten alkoi mun pakastepizza/lihapiirakka/kebab/ravintolaruoka kertyä vyötärölle, ja totesin että paras alkaa taas tehdä kotiruokia ja syödä enemmän kotona. Mutta kun itsekseni vaan syön, teen usein useamman annoksen kerralla, ja syön uudelleen lämmitettynä 2-3 kertaa. Enkä kyllä värkkäile mitään salaatteja erikseen ruoan kaveriksi tai tee jälkiruokia. Etätyötä kun teen, silloin lounaani kyllä on salaatti, jonka teen suoraan lautaselle ja heitän jotain proteiinia päälle, ja vähän öljyä.