Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi vaatteita palautetaan niin paljon

Vierailija
10.08.2026 |

Koko ei yleensä ole syy siihen koska vaatteet venyy ja mukautuu nykyään paljon. Nettikauppojen kuvat on varsin tasokkaita. Itse en palauttaisi vaatetta ellei kauppa olisi tehnyt selvää virhettä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi kaupoissakin on sovituskopit. Kun mitoitukset ja leikkaukset voi olla mitä vaan. Mallikuvissa niitä vaatteita asetellaan päälle nuppineuloin.

Vierailija
2/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tilaa montaa eri kokoa ja väriä, kokeilee kaikkia, pitää yhden ja palauttaa loput.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan juuri se on palautusten syy.

Vierailija
4/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan koko on se ongelma, ja istuvuus. Jokaisella vaatemerkillä tuntuu olevan ihan omat tulkinnat vaate koo'ista. Eikä tuotekuvatkaan aina tasokkaita ole, välillä niistä on tahallaan tehty vääristäviä. Ja jos tuote ei kertakaikkiaan sovi, niin miksi en muka palauttaisi sitä, en minä sillä mitään tee.

Vierailija
5/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa myös pitää kerran ja palauttaa sitten. Sellaiset joille on tärkeää aina kulkea uusissa vaatteissa. Aika paljon kai myös tehdään heräteostoja. Onneksi nettikaupat on paljon alkaneet myös veloittaa palauttamisesta. Se palautusralli on ihan älytön ja kuluttaa todella paljon mm. luonnonvaroja. 

Vierailija
6/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut palauttamaan usein kun vaate ei olekaan yhtään sellainen kuin kuvissa. Ja moni neule on lähtenyt palautukseen pistelevän materiaalin takia.

Vierailija
7/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ei sinun ttarvitsekkaan saatana ymmärtää tätä. Älä sekoo muiden asioihin....muutenkin paska aloitus.  🤮🤮🤮🤮

Vierailija
8/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseäni ärsyttää, että hyvin harvat nettikauppa antavat mittoja tuotteista. Jos olisi niin palauttaisin itse paljon vähemmän. Vaatekoot on ihan mitä sattuu.

Vierailija
9/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joutunut palauttamaan usein kun vaate ei olekaan yhtään sellainen kuin kuvissa. Ja moni neule on lähtenyt palautukseen pistelevän materiaalin takia.

Se on vain sinun migreeni ja ostopäätöksesi.   😝

Vierailija
10/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen naisen keskipaino on 73 kg. Kuvissa on alle 60 kg naisia. Siinäpä se syy on.

Vierailija
11/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en enää tilaa mitään, kun olen kyllästynyt palauttamaan. Päälleni ei vaan istu mikään vaate.

Vierailija
12/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta verkkokaupasta, koska yleensä aina joudun palauttaa. Syynä ei ole koko, vaan vaatteiden väärät mittasuhteet. Olen pitkä, 176 cm ja minulla on isot rinnat. Joko vyötärö on liian löysä, jolloin näytän rintojen vuoksi lihavalta. Tai vyötärö on liian ylhäällä, jolloin näytön hassulta. Tai pääntie on liian pieni, jolloin näytän olevani yhtä rintaa. 

Olen todennut, että ainoa keino välttää tekemästä hutiostoksia on käydä fyysisessä kaupassa. 

Vierailija
13/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itseäni ärsyttää, että hyvin harvat nettikauppa antavat mittoja tuotteista. Jos olisi niin palauttaisin itse paljon vähemmän. Vaatekoot on ihan mitä sattuu.

Miksi ostat vaatteita joissa ei ole kokomerkintöjä?   Viisastu hyvä nainen. 

Vierailija
14/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkeaa sillä ettei osta vaatetta jota ei ole saanut sovittaa. En tilaa netistä kuin sellaisia vaatteita joita minulla on jo ollut, esim. samanmerkkiset ja -kokoiset farkut.

Vierailija
15/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään en enää tilaa mitään, kun olen kyllästynyt palauttamaan. Päälleni ei vaan istu mikään vaate.

.....ei minullakaan istu kun olen niin muhkurainen läski..

Vierailija
16/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.....ei minullakaan istu kun olen niin muhkurainen läski..

No mä olen alle 60 kg ja normaalirakenteinen. Ei istu siltikään.

Vierailija
17/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen naisen keskipaino on 73 kg. Kuvissa on alle 60 kg naisia. Siinäpä se syy on.

No itse olen ihan "mallin" mitoissa, eikä tämä todellakaan pidä paikkaansa, tosi vaikeaa löytää sopivia vaatteita.

Vierailija
18/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut palauttamaan siksi koska vaate leikattu omituisesti, ei ole hyvän näköinen päällä.

Liian iso ja näyttää teltalta.

Kangas jotain omituista ja kutittavaa.

Puseron helma liian lyhyt.

Vierailija
19/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostat vaatteita joissa ei ole kokomerkintöjä?   Viisastu hyvä nainen. 

En nyt puhu kokomerkinnöistä, vaan vaatteen mitoista senttimetreinä. Esim. paidassa leveys, pituus, hihan pituus. Housuissa vyötärön leveys, sisälahkeen pituus jne. 

En minä niin tyhmä ole

Vierailija
20/33 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan halua venytellä vaatetta vaan sellaisen, joka on alunperin sopiva ilman venyttelyä. Vaate ei myöskään välttämättä istu hyvin vaikka koko olisi oikea tai kangas voi olla huonolaatuista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän