Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi vaatteita palautetaan niin paljon

Vierailija
10.08.2026 |

Koko ei yleensä ole syy siihen koska vaatteet venyy ja mukautuu nykyään paljon. Nettikauppojen kuvat on varsin tasokkaita. Itse en palauttaisi vaatetta ellei kauppa olisi tehnyt selvää virhettä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palautan, koska tuote on liian pieni/suuri, ei istu, materiaali tuntuu huonolta tai epämiellyttävältä tai housut on liian lyhyet tms. Mielelläni ostaisin kivajalkakaupasta, mutta niitä ei montaa lähellä ole ja vaatteet yleensä on mallia "muodon teltta".  Ostan nykyisin 90 prosenttia vaatteistani ja kengistäni netistä ja tilauksista n. puolet menee palautukseen. En koe huonoa omaatuntoa tästä.

Vierailija
22/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa laatua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itseäni ärsyttää, että hyvin harvat nettikauppa antavat mittoja tuotteista. Jos olisi niin palauttaisin itse paljon vähemmän. Vaatekoot on ihan mitä sattuu.

Ongelma ratkeaa sillä ettei osta vaatetta jota ei ole saanut sovittaa. En tilaa netistä kuin sellaisia vaatteita joita minulla on jo ollut, esim. samanmerkkiset ja -kokoiset farkut.

Itsellä on yhdestä mekosta kolme eri väriä, samassa koossa.

Ne ovat kuitenkin ihan eri kokoisia. Pituudet ovat mitä sattuu, ja rinnanympäryksessä on noin 8 cm ero suurimman ja pienemmän välillä. Pystyin pienentämään sen kuitenkin itse (pienempää kokoa ei ollut enää saatavilla).

Vierailija
24/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itseäni ärsyttää, että hyvin harvat nettikauppa antavat mittoja tuotteista. Jos olisi niin palauttaisin itse paljon vähemmän. Vaatekoot on ihan mitä sattuu.

Ongelma ratkeaa sillä ettei osta vaatetta jota ei ole saanut sovittaa. En tilaa netistä kuin sellaisia vaatteita joita minulla on jo ollut, esim. samanmerkkiset ja -kokoiset farkut.

Ei omassa tuppukylässä myydä juurikaan sellaisia vaatteita joista tykkään, niin pakko hankkia netistä. Ja siinähän minä ne voin sovittaa kun saan tilattua ne kotiin, mutta pakko melkein aina on osa palauttaa. 

Ja pointti minulla oli se että palautuksia tulisi vähemmän kun olisi tarkat mitat mainittu tuotteissa.

Vierailija
25/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö materiaali selviä vaatteen kuvauksessa tai esittelytekstissä?

Vierailija
26/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö materiaali selviä vaatteen kuvauksessa tai esittelytekstissä?

Ei. Kerrotaan kyllä mitä materiaali on, mutta se voi olla esimerkiksi todella ohutta.

Vierailija
27/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaatteet venyy ja mukautuu nykyään paljon"  

No juu jos käyttää vaan jotain elastaanitrikoita...

Vierailija
28/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat on nykyään usein tekoälyllä (esim. Stockmann) tehtyjä, että vaate ei edes oikeasti ole oikean ihmisen päällä. On mahdoton arvata onko vaate ollenkaan sopiva kun se roikkuu kuin henkarissa.

Tilaan nykyään tosi vähän juuri siitä syystä ja käyn mieluummin kaupassa sovittamassa. Juurikin jouduin luopumaan Nanson M koosta ja siirtymään S kokoon, sillä ovat jotenkin muuttaneet mitoituksia niin, että M yläosat on liian löysiä.

Vierailija
29/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on yhdestä mekosta kolme eri väriä, samassa koossa.

Ne ovat kuitenkin ihan eri kokoisia. Pituudet ovat mitä sattuu, ja rinnanympäryksessä on noin 8 cm ero suurimman ja pienemmän välillä. Pystyin pienentämään sen kuitenkin itse (pienempää kokoa ei ollut enää saatavilla).

Mikä merkki? 

Vierailija
30/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vaatteeni aina kivijalkamyymälöistä ja olen huomannut, että todella monessa paikassa esim. L-koon t-paita tuntuu päällä ihan erilaiselta. Jossain se on semmonen just sopiva ja hyvin istuva. Toisessa liikkeessä taas liian pieni. Siksi käyn nykyään kaikki vaatteet, boksereita ja sukkia lukuun ottamatta, sovittamassa ennen ostoa, ettei sit kotona tuu pettymyksiä. Itse ainakin ymmärrän, että joutuu vaatteita palauttamaan jos netistä summan mutikassa tilaa.

Vierailija
31/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialle on helppo ratkaisu. Kauppa laittaa ehdoikseen, että ei palautuksia.

Vierailija
32/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten entinen kauppa.

Vierailija
33/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei olisi laillista.

Vierailija
34/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti herää epäilys että palauttavatko tahallaan? Jos niin on aika moraalitonta.

Vierailija
35/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaatteet vaan on niin huonoja?

Vierailija
36/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIETIPPÄ! Sama asia kuin joutuisit ostamaan kaikki vaatteet mitä oikeassa kaupassa kannat sovituskoppiin. Mulla lähtee ehkä 1% sovituksesta kassalle vaikka saan koskea ja tutkia vaatteen omin kätösin ennen sovitusta. Miten tämä eroaa verkkokaupasta, muuten kuin että siellä ei pysty tarkistaa kuultaako kangas läpi, kerääkö pölyä, ruttaantuuko helposti jne.

Vierailija
37/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostat vaatteita joissa ei ole kokomerkintöjä?   Viisastu hyvä nainen. 

Kokomerkinnöistä ei ole kovin paljon hyötyä. Vaate voi olla pieni, sopiva tai iso. Vaatteen senttimitat kertoisi totuuden. Niitä odotellessa tilaan koot xs, s ja ehkä vielä m. Tai koot 34 ja 36.

Vierailija
38/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin olen palauttanut. Muutaman lahjaksi ostetun vaatteen, koska ei vastannut ollenkaan sitä miltä näytti kuvassa. Housut ja muut istuvuutta vaativat ostan kyllä kivijalkaliikkeestä. 

Vierailija
39/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös niissä ala olemaan ihan cm mitat nykyään, eli jos tuollaista yrittää palauttaa niin ei pitäisi onnistua. Ostakaa kivijalkakaupoista jos pitää istua täydellisesti. Ja nämä muut tapaukset, kyllä ihmiset on sitten sikoja ja idi..teja.

Vierailija
40/41 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä olisit ikinä ymmärtänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan