Yleisurheilun EM-kilpailut 2026
Kisat alkoivat huonolla uutisella, Elina Lampelan kausi on ohi. Emilia Kangas aloitti kuulakarsinnan hyvällä työnnöllä, mutta ei yrittänyt karsintarajaa. Molemmat ruotsalaiset varmistivat finaalipaikan.
Kommentit (1574)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta sitten Rooman EM-kisoissa Suomi sai vain yhden mitalin ja senkin sai tänä vuonna kovasti parjattu Oliver Helander.
Ja olisi saanut tänäkin vuonna, jos olisi ollut edes lähellä parasta tasoaan.
No kun menneitä vuosia ei lasketa, Antti Ruuskanenkin olis pärjännyt tuolla jos olis parhaalla tasollaan :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen naisten kisa-asuja. Miten bikinimallinen alaosa voi olla paras, kun niitä pitää jatkuvasti korjata?
Ainakin Wilma Heltelä tuota kommentoi, että hänestä bikinimallinen tuntuu paremmalta kuin shortsimallinen, jota joutuu koko ajan nykimään jostain. Eiköhän noista jokainen osaa valita sellaisen asun, mikä itselle on paras. Ei sun tarvi sen miettimiseen omia resurssejasi käyttää.
Mutta kun aika monen ilmeisesti pitää kiinnittää huomiota. Naiset itse sukupuolittavat itsensä, jotta pääsevät uhriutumaan. Tämä on ihan samanlaista kuin että mustat ihmiset on täysin rodullistettu, jopa pahemmin kuin orjuuden aikana, kaikki mitä musta ihminen tekee, katsotaan hänen ihonvärinsä kautta, mustat ihmiset itse ja liberaalit valkoiset (etenkin naiset) ihmiset eivät pääse tästä yli, he vahtivat norsuunluutorneistaan, ettei mustirukalle kukaan tee kepposta (ja oma Musti voi olla nälkäinen ja yksin pihalla).
Kyllä se menee hohhoijaa siihen, että naisethan saa olla vaikka lappubikineissä, kato ku se on naisen oma valinta. Mut sitten pitää kuvata silleen ettei pllu vahingossa näy. Eikä prsposketkaan, vaikka mä pistän ne ite näytille (maksatte sit Onlyfansist niiden näkemisestä). Et sitten kameramiesten on vahdittava, et mitä naisell on niinku päällä, onko tavallista shortsia ja biksuja ja kuvata sen mukaan - lähinnä sivusta. Ja kaukaa. Tosin silloin menee meikit ihan hukkaan. Siis naisten pitäisi saada ite kuvata tai ainaski editoita matskuu, ennen kuin mitää lasketaa julkisuuteen. nih.
Ennen sanottiin, että katsoa saa, muttei koskea. Nykynaispolvi pyrkii rajoittamaan ihmisten vapautta katsoa, miettiä ihan mitä haluaa, tykätä, olla tykkäämättä. Minä saan pistää mitä tahansa päälleni tai vaikka kulkea alasti, sä et silloin saa katsoa, tai katsoa rajoitetusti, silloin kun mä annan luvan. Kato kaikki muu on mun esineellistämistä, sukupuolittamista. Juu, varsinkin kun tekee sen itse ensin.
sensuroidut makupalat yle tv2
loput maksullisessa onlyfanissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen naisten kisa-asuja. Miten bikinimallinen alaosa voi olla paras, kun niitä pitää jatkuvasti korjata?
Ainakin Wilma Heltelä tuota kommentoi, että hänestä bikinimallinen tuntuu paremmalta kuin shortsimallinen, jota joutuu koko ajan nykimään jostain. Eiköhän noista jokainen osaa valita sellaisen asun, mikä itselle on paras. Ei sun tarvi sen miettimiseen omia resurssejasi käyttää.
Mutta kun aika monen ilmeisesti pitää kiinnittää huomiota. Naiset itse sukupuolittavat itsensä, jotta pääsevät uhriutumaan. Tämä on ihan samanlaista kuin että mustat ihmiset on täysin rodullistettu, jopa pahemmin kuin orjuuden aikana, kaikki mitä musta ihminen tekee, katsotaan hänen ihonvärinsä kautta, mustat ihmiset itse ja liberaalit valkoiset (etenkin naiset) ihmiset eivät pääse tästä yli, he vahtivat norsuunluutorneistaan, ettei mustirukalle kukaan tee kepposta (ja oma Musti voi olla nälkäinen ja yksin pihalla).
Kyllä se menee hohhoijaa siihen, että naisethan saa olla vaikka lappubikineissä, kato ku se on naisen oma valinta. Mut sitten pitää kuvata silleen ettei pllu vahingossa näy. Eikä prsposketkaan, vaikka mä pistän ne ite näytille (maksatte sit Onlyfansist niiden näkemisestä). Et sitten kameramiesten on vahdittava, et mitä naisell on niinku päällä, onko tavallista shortsia ja biksuja ja kuvata sen mukaan - lähinnä sivusta. Ja kaukaa. Tosin silloin menee meikit ihan hukkaan. Siis naisten pitäisi saada ite kuvata tai ainaski editoita matskuu, ennen kuin mitää lasketaa julkisuuteen. nih.
Ennen sanottiin, että katsoa saa, muttei koskea. Nykynaispolvi pyrkii rajoittamaan ihmisten vapautta katsoa, miettiä ihan mitä haluaa, tykätä, olla tykkäämättä. Minä saan pistää mitä tahansa päälleni tai vaikka kulkea alasti, sä et silloin saa katsoa, tai katsoa rajoitetusti, silloin kun mä annan luvan. Kato kaikki muu on mun esineellistämistä, sukupuolittamista. Juu, varsinkin kun tekee sen itse ensin.
Miksiköhän miehiä ei kuvata samoista kuvakulmista?
Vainion esitys maratonilla oli kova, mutta esimerkiksi britti Amy Hunt on voittanut näissä kisoissa jo kolme kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vainion esitys maratonilla oli kova, mutta esimerkiksi britti Amy Hunt on voittanut näissä kisoissa jo kolme kultaa.
Jep. Kyllä kannattaa Alisan hävetä, kun ei voittanut kuin yhden matkan kultamitalin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta sitten Rooman EM-kisoissa Suomi sai vain yhden mitalin ja senkin sai tänä vuonna kovasti parjattu Oliver Helander.
Ja olisi saanut tänäkin vuonna, jos olisi ollut edes lähellä parasta tasoaan.
Omalla parhaalla tasollaan olisi hopeakin ollut Helanderilla otettavissa, mutta eipä ollut lähelläkään omaa tasoaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla periaatteella Duolantisinkin menestys tulee olemaan vaatimaton kun ottaa vain yhden kultamitalin näissä kisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kyllä kannattaa Alisan hävetä, kun ei voittanut kuin yhden matkan kultamitalin.
Juu ja Alisan lajivalinnalla pitäis kiskasta viikossa vitonen, kymppi ja maraton.
Alisan suoritusta on tänään hehkutettu ympäri Eurooppaa. No ei vaineskaan. Ruotsalaisetkin hehkuttaa edelleen Almgrenia eikä Vainiota ole edes mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja Alisan lajivalinnalla pitäis kiskasta viikossa vitonen, kymppi ja maraton.
Lasse Viren on tehnyt tuonkin tempun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän huolestuttaa jos se Vainio on niin ihastunut siihen mieheen. Kun sillä ei ole kokemusta, niin se voi olla ihan teinitasolla tunteidensa kanssa. Ja sitten kun tulee ongelmia niin treenaaminen alkaa sakkaamaan.
Ihan tiedoksi vaan, että tänä mies urheilija taustainen itsekin, hänelläkin on ollut kunnianhimoiset tavoitteet, joihin treenannut kovasti, kunnes hänen urheilu-uransa päättyi huono-onniseen loukkaantumiseen. Hänellä saattaa hyvinkin olla ymmärrystä ja kykyä tukea Aliisaa oikealla tavalla.
Ja palstamammat ei onneksi päätä kenen kanssa Aliisa seurustelee, tai seurusteleeko ylipäätään.
Asiahan ei edes kuulu kenellekään ulkopuoliselle.
Mites sellainen leikkimielinen pohdinta, nauratti nimittäin toi "palstamammat ei onneksi päätä kenen kanssa Aliisa seurustelee" - niin kukas tunnettu miekkonen olis hänelle sopiva jollei tää Janne kelpaa?
Pitääkö olla huolissaan siitäkin, että jos se Alisa nyt roikkuu koko syksyn TTK-lähetyksissä?
Mukavaa silmänruokaa tämä naisten voimistelu.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa silmänruokaa tämä naisten voimistelu.
No mitä, eikö muka ole tosimiesten makuun liian harteikkaita, lihaksikkaita ja vahvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tätä urheiluvuotta onkin vielä monta kuukautta jäljellä, niin kyllä selvältä näyttää, että Alisan voitto on tämän urheiluvuoden 2026 sykähdyttävin urheiluhetki ja Alisa on Vuoden urheilija 2026.
Vain yleisurheilu fanien mielestä. Mutta yleisurheilua suurempi laji Suomessa on jääkiekko ja sen maailmanmestaruus oli ehdottomasti vuoden sykähdyttävin urheilutapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Vainio on aina vaikuttanut hyvin yksityiseltä ja syrjäänvetäytyvältä ihmiseltä. Jännää, että hän on päätynyt yhteen julkkis-Saarisen kanssa.
ei tule päättymään hyvin
Tunnetteko te kovinkin hyvin Janne Saarisen, vai mistä tiedätte hänen olevan jollainlailla paha, tai huono ihminen, jonka kanssa seurustelu ei olisi Aliisalle hyväksi?
Jospa ajattelin Saarista enkä Vainiota? Älä siis päättele asioita toisten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Vainio on aina vaikuttanut hyvin yksityiseltä ja syrjäänvetäytyvältä ihmiseltä. Jännää, että hän on päätynyt yhteen julkkis-Saarisen kanssa.
Saapa nähdä, onko Alisa haksahtanut jännämieheen.
Mist tiät ettei Alisa ole jännänainen?
Alisa Vainio vuoden urheilija 2026.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasse Viren on tehnyt tuonkin tempun.
Joo, vanhaan hyvään aikaan. (Ja oon niin vanha että nuo kisat jo katsottu).
Nykyisellä kilpailulla ja kartalla on kyllä tosi kovia Battocletti, Farah, mitä näitä tuplamestareita nyt on.
Mites sellainen leikkimielinen pohdinta, nauratti nimittäin toi "palstamammat ei onneksi päätä kenen kanssa Aliisa seurustelee" - niin kukas tunnettu miekkonen olis hänelle sopiva jollei tää Janne kelpaa?