Muutin käsitykseni rosteripannusta
Eilen paistoin kanaa valuraustapannussa, tänään rosterissa. Molemmissa sama lämpötila, 180 astetta. Enpä oikeastaan huomannut mitään eroa lopputuloksessa. Rosteri kevyempi ja voi nakata tiskikoneeseen. Valurautapannulle riittää liotus ja huuhtelu hanan alla. Pitänee testata vielä paistetut perunat joissa valuraudan voittajaa ei vielä ole vastaan tullut.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ruostunut valurautapannu tuossa. Blinipannu, pieni. Oletteko puhdistaneet/polttaneet rasvaa? Kaipaan tukea!
Ei niitä tarvi rasvalla polttaa… kuumalla vedellä kuuma pannun pesu ja tarvittaessa ruokaöljyä pintaan.
Valurautapannulla voi hakata nauloja ja osuma on varmaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ruostunut valurautapannu tuossa. Blinipannu, pieni. Oletteko puhdistaneet/polttaneet rasvaa? Kaipaan tukea!
Ei niitä tarvi rasvalla polttaa… kuumalla vedellä kuuma pannun pesu ja tarvittaessa ruokaöljyä pintaan.
Valitettavasti pannuun tarttuu kaikki.
Onko rosteripannu yhdyssana,häh?isolla tai pienellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankaa teräsvillalla ruosteettomaksi ja rasvapolta
Miten poltit?
Kato netistä. Tai sit vaan käytät. Paistettujen pottujen tekemissä tulee rasvapoltto ihan itsekseen. Lähinnä se netissä esitelty tapoa on pelkkää pannun ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Onko rosteripannu yhdyssana,häh?isolla tai pienellä?
On
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti pannuun tarttuu kaikki.
Ei tartu.
Kellään kokemusta titaanipinnoitetuista pannuista? Niissähän pitäisi olla rosterin hyvät puolet ilman teflonin haittoja ja lähes tarttumattomalla pinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko rosteripannu keraamisella liedellä? Pinnoitettu pannu ei kuumene riittävästi.
Toimii, mutta jos se pinnoitettu ei lämpiä riittävästi on aika uusia liesi. Ellei se pannusi ihan pyöreäpohjainen ole. Keikkuuko se?
Liedessä ei ole vikaa ja paistinpannussakaan ei muuta kuin se, ettei se ole yhteensopiva lieden kanssa.
EI ole mahdollista tässä tapauksessa. Pannu lämpiää juuri niin kuumaksi kuin levykin jos edellä mainitut asiat kunnossa. Jos taas sekoitat keraamisen lieden induktiolieteen, puhutaan eri asioista.
Ongelma onkin siinä, että pannu ei pidä sitä lämpöä vaan jäähtyy liikaa, kun siihen laittaa ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ikinä ole polttanut. Jätän käytön jälkeen rasvat pannulle imeytymään ja pesen myöhemmin kuumalla vedellä ja tiskiharjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ikinä ole polttanut. Jätän käytön jälkeen rasvat pannulle imeytymään ja pesen myöhemmin kuumalla vedellä ja tiskiharjalla.
Olen tuo kysyjä. Juu, ehkä vika pannussa tai kokissa. Tarttuu vaikka mitä yritän. Mitä rasvaa olette käyttäneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo kysyjä. Juu, ehkä vika pannussa tai kokissa. Tarttuu vaikka mitä yritän. Mitä rasvaa olette käyttäneet?
Jos tarttuu kiinni, on pannu liian kylmä paistamiseen. Sen pannun tulee olla kuuma siten, että kun tiputtaa pisaran vettä siihen, se muuttuu semmoiseksi palloksi joka liukuu pintaa pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarttuu kiinni, on pannu liian kylmä paistamiseen. Sen pannun tulee olla kuuma siten, että kun tiputtaa pisaran vettä siihen, se muuttuu semmoiseksi palloksi joka liukuu pintaa pitkin.
Kiitos, vie jo eteenpäin.
Kahdesti pesin teräsvillalla. Vieläkin näkyy ruostetta, vaikka liotin etikkavedessäkin tovin.
Jatkan sitä, kun ehdin.
Miten poltit?