Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on ruokavaliosi makrojakauma tyypillisenä vuorokautena?

Vierailija
09.08.2026 |

Ja onko se tarkoituksella sellainen kuin on?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% proteiinia, 40% rasvaa ja 10% hiilaria.

Vierailija
2/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaalisosekeitto eli vettä rypsiöljyä ja kukkakaalia. 
N62

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin syömään painoni verran proteiinia. Sanoisin, että hiilareita tulee väkisinkin eniten, mutta syön todella paljon kasviksia hedelmiä juureksia ja marjoja sekä ruisleipää. Yleensä olen tyytyväinen jos se on 33-33-33, jottain tämmöstä. Kuitenkin kallistuu aina niin, että hiilareita eniten, protskuja vasta toiseksi eniten, vaikka minkä tekis.

Vierailija
4/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksella n. 65 % proteiinia, n. 25 % rasvaa, max 10 % hiilaria. 

Vierailija
5/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön mitä punalaputettuja löydän 100%

Vierailija
6/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

65% hiilareita 25% rasvaa ja 10% proteiinia (n.2200 kaloria, joskus enemmän ja joskus vähemmän, en seuraa aktiivisesti). Ja joo, laskin "makrot" ihan varta vasten. Muuten en todellakaan vaivaudu miettimään moisia, eikä minun mielestä kenenkään muunkaan pitäisi. 

7/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin äsken tekoälytilalle kaikki eiliset syömiseni mittoineen, ja tulos oli tämä:

Hiilihydraatit: n. 157 g | 37 % energiasta

Rasva: n. 82 g | 43 % energiasta

Proteiini: n. 85 g | 20 % energiasta

Tekoälyn mukaan syön enemmän rasvoja kuin ihmiset yleensä, mutta minun tapauksessani se on kuulemma hyvä asia, koska rasvojen laatu on erinomainen. Rasvan lähteeni eilen: maapähkinävoi, chiansiemenet, kylmäpuristettu oliiviöljy, tumma suklaa, rypsiöljy, avokado, kananmunan keltuainen, 17% juusto.

Vierailija
8/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin syömään painoni verran proteiinia. Sanoisin, että hiilareita tulee väkisinkin eniten, mutta syön todella paljon kasviksia hedelmiä juureksia ja marjoja sekä ruisleipää. Yleensä olen tyytyväinen jos se on 33-33-33, jottain tämmöstä. Kuitenkin kallistuu aina niin, että hiilareita eniten, protskuja vasta toiseksi eniten, vaikka minkä tekis.

Miten vähän oikein painat?

Vierailija
9/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vähän oikein painat?

Nuo on prosentteja, ei grammoja

Vierailija
10/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

65% hiilareita 25% rasvaa ja 10% proteiinia (n.2200 kaloria, joskus enemmän ja joskus vähemmän, en seuraa aktiivisesti). Ja joo, laskin "makrot" ihan varta vasten. Muuten en todellakaan vaivaudu miettimään moisia, eikä minun mielestä kenenkään muunkaan pitäisi. 

Miksei? Minä lihoin syömällä ihan vain liikaa viljoja ja vähärasvaisia maitotuotteita. En halua ylimääräistä painoa joten muutin suuntaa.

Vierailija
11/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25/25/25/25

Vierailija
12/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laskenut, mutta ilmeisesti hyvä, kun olen hengissä ja terveenä pysynyt. 

Vierailija
13/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiasta ~70% rasvasta, 25-30% proteiinista ja alle 5% hiilareita. Hiilarit pääasiassa aamun kappukiinosta ja erilaisista maitotuotteista.

Vierailija
14/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paneutunut laskemaan. Hiilareita arviolta 50-60 grammaa, muita enemmän. Nyt on mennyt viime päivät yhdellä tai kahdella aterialla joten kaikki jäänyt alle tuon.

Ei tuo karppaus mitään vaikeaa ole mutta monopuolisesti on syötävä, huomaan että haasteeksi tulee syödä tarpeeksi jos pätkäpaastoaa. Olen alussa eikä huvittaisi laihtua lihaksista.

Vierailija
15/15 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoituksella n. 65 % proteiinia, n. 25 % rasvaa, max 10 % hiilaria. 

Jos energiasta tulee yli 40% proteiinista niin se on proteiinimyrkytys pitkän päälle. Koska jonkin sortin keto/vhh selvästi niin enemmän rasvaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi