Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmiset löytävät näitä ystäviä, jotka kantavat kotiin ruokakasseja ja auttavat masentuneen suihkuun?

Vierailija
09.08.2026 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ns. masentuneet tarvitsisivat sellaisia ystäviä jotka vievät tietokoneen pois heiltä kotoa. Sen ääreen kun AINA jaksetaan nousta. 

Ehkä se tietokone on työväline ja he tekevät töitä tietokoneen kautta.

Masentuneet akat tekemässä työtä? 😆🤣

Useammin kuin masentuneet ukot, jotka ei uskalla mennä lääkäriin, vaan menevät Alkoon.

Naisten sairauspoissaolot ovat yleisempiä kuin miehillä: naisilla on noin 30 % enemmän poissaoloja, ja keskimäärin naisilla on vuodessa noin 14 sairauspäivää. Erot näkyvät erityisesti mielenterveyssyissä, jotka ovat kasvaneet nuorilla ja työikäisillä naisilla

Johtuisko vaikka työpaikkakiusaamisesta ja työsyrjinnästä? Miehet kiusaa ja syrjii naisia.

Sairaspoissaoloja on eniten naisvaltaisilla aloilla,  kaikkein eniten niissä joissa on lähes ainoastaan naisia. 

Osaatko keskustella ketjun aiheesta? Tiedätkö mitä tarkoitetaan ystävällä?

Sillä tarkoitetaan sitä henkilöä johon te naiset terapiassa pari vuotta käytyänne katkaisette kaikki välit. Ja sitten ulisette yksinäisyyttä. 

Mulla oli ystävänä tällainen mies. Autoin ja tuin vaikeina aikoina. Ja kiitokseksi katkoi välit, ja edelleen ulisee yksinäisyyttään kuten teki aiemminkin.

62/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:n ystäväpalvelusta varmasti löytyy ruokakassien kantajia, tosin monilla paikkakunnilla toimii ihan kauppojen kotiinkuljetuskin. Suihkuun vieminen taas on sitten enemmän kotihoidon hommaa. Siis jos pitää ihan oikeasti viedä toinen suihkuun, riisua ja pestä se. Mutta voi ystäväpalvelun tyyppikin yrittää houkutella masentunutta suihkuun, mutta oletus kuitenkin on, että ihan omilla jaloillaan sinne menee ja pesee itsensä. Tässä kun tulee eteen ihan vastuukysymyksiäkin. Jos siis se suihkuuun viety vaikka kaatuu ja lyö päänsä kaakelilattiaan, niin kenellä on vastuu? Monimutkaisia juttuja. 

Mun neljästä ystävästäni kolme on pyörätuolissa, niin eivät he mua voisi noissa asiossa auttaa. Kauppa-apuja saisin ihan vaan naapureiltani. Toisaalta pystyn käyttämään tietokonetta, joten voin tilata ostokseni itsekin. Suihkuun vieminen, jos en itse siihen kykenisi, olisikin sitten vähän haastavampi juttu. Mutta uskoisin, että jos viestittelisin ystävilleni, että en ole päässyt viikkoihin käymään suihkussa, tekisivät vähintään huoli-ilmoituksen. Todennäköisesti kuitenkin ensin ottaisivat yhteyttä lapsiini ja he sitten järjestäisivät mulle tarvitsemani avun suihkussa käymiseen.  Katsoin just Alina Hoivatiimin hinnat, niin tunti maksaa 45 €. Jos siis esimerkiksi kerran viikossa tarvitsisi suihkuun viemisen, niin ei toi mun mielestä kovin paha hinta ole. Jos suihkussa menee 30 minuuttia, sen varttin ne tekee sitten jotain muuta. Vaikka pistää tiskit koneeseen, vie roskat jne. 

Mulla on yksi kaveri, joka on masentunut. Oli ennen vanhuseläkkeelle jäämistänkiin toisatakymmentä vuotta masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Hän ei halua kutsua ketään kotiinsa kahville, koska koti on kuulemma niin sotkuinen. Ehdotin useamman kerran, että mä tulisin auttamaan siivouksessa, mutta ei halunnut.  Mun luona on käynyt kahvilla muutaman kerran, kun on ollut vähän paremmassa kunnnossa. Joku hoitosuhde hänellä on sekä joku avustaja, joka hoitaa hänen asioitaan silloin, kun itse ei kykene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että on ihan eri asia auttaa ystävää kauppareissuissa yms muutama viikko esimerkiksi ystävän nilkkamurtuman vuoksi kuin auttaa vuosia tai kenties vuosikymmeniä. 

Vierailija
64/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä autoin ystävää vuosikausia. Oli huonoja aikoja, jolloin tein ruokaa, menin käymään, juttelin, jne.

Ei arvostanut seuraa, vaan alkoi väkivaltaiseksi.

Minä olen auttamiseni auttanut. Enää autan vain omia lapsiani ja omia vanhempiani. 

Vierailija
65/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä autoin ystävää vuosikausia. Oli huonoja aikoja, jolloin tein ruokaa, menin käymään, juttelin, jne.

Ei arvostanut seuraa, vaan alkoi väkivaltaiseksi.

Minä olen auttamiseni auttanut. Enää autan vain omia lapsiani ja omia vanhempiani. 

Karu loppu auttamiselle.

Vierailija
66/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kantaa ruokakasseja tänne se joka myös syö täällä. Kukaan ei vie suihkuun. Ei ole tarvetta. Hygienia hyvin  hoidossa. 

En ole koskaan  ollut masentunut tms

Jotkut idiootit innoissaan pistäneet  tuollaisen huhun liikkeelle? 

Maailmassa on paljon hulluja Suomalaiset sairaita. Myös suurin osa tyhmiä. Lukuunottamatta itseäni ja muutamaa harvaa tyyppiä. 

Täytyy sanoa että se joka tahalleen valehtelee jonkin olevan masentunut, vaikka tietää, että näin ei ole. vaan on ehkä muita juttuja, ehkä jopa rikosten ja valheiden uhri, on todella sairas ihminen itse. 

Vierailija
67/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ns. masentuneet tarvitsisivat sellaisia ystäviä jotka vievät tietokoneen pois heiltä kotoa. Sen ääreen kun AINA jaksetaan nousta. 

Useammin kuin masentuneet ukot, jotka ei uskalla mennä lääkäriin, vaan menevät Alkoon.

Naisten sairauspoissaolot ovat yleisempiä kuin miehillä: naisilla on noin 30 % enemmän poissaoloja, ja keskimäärin naisilla on vuodessa noin 14 sairauspäivää. Erot näkyvät erityisesti mielenterveyssyissä, jotka ovat kasvaneet nuorilla ja työikäisillä naisilla

Johtuisko vaikka työpaikkakiusaamisesta ja työsyrjinnästä? Miehet kiusaa ja syrjii naisia.

Sairaspoissaoloja on eniten naisvaltaisilla aloilla,  kaikkein eniten niissä joissa on lähes ainoastaan naisia. 

Osaatko keskustella ketjun aiheesta? Tiedätkö mitä tarkoitetaan ystävällä?

Sillä tarkoitetaan sitä henkilöä johon te naiset terapiassa pari vuotta käytyänne katkaisette kaikki välit. Ja sitten ulisette yksinäisyyttä. 

Näin muuten on, palstalla neuvotaan: VÄLIT POIKKI!

Sitten alkaa parku: kukaan ei ota lapsia viikonlopuksi koskaan, kukaan ei auta, byäää..

Ja sinua se haittaa syystä että? Itse valitset mihin aikasi käytät. Ei ole hyvä idea notkua pelkästään palstalla koko hereilläoloaikansa, vaikka joku / jokin sen mahdollistaisi.

Ei toki haittaa minua ollenkaan. Menee tahattoman komiikan puolelle mielestäni. 

Vierailija
68/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein masentuneena etätöitä. Se piti jotenkin järjissään, mutta sitten lähdin klinikalle pariksi kuukaudeksi, kun tuli lopullinen romahdus.

Vierailija
69/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtijutuissa ja palstalla ihmiset kiittelevät tällaisia ystäviä, jotka ovat auttaneet vaikeuksien yli. Kuinka monella oikeasti on ystäviä, jotka auttavat pyyteettömästi kuukausikaupalla, kun uupunut ei välttämättä jaksa edes hampaita harjata?

Samaa mietin. Harvassa olisi itsellä. Varsinkin, kun muillakin on pienet lapset hoidettavana. 

Pienet lapset pienet lapset pienet lapset VOI V!TTU, MENKÄÄ KOULUUN OPETTELEMAAN KIRJOITTAMISEN ALKEITA.

70/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtijutuissa ja palstalla ihmiset kiittelevät tällaisia ystäviä, jotka ovat auttaneet vaikeuksien yli. Kuinka monella oikeasti on ystäviä, jotka auttavat pyyteettömästi kuukausikaupalla, kun uupunut ei välttämättä jaksa edes hampaita harjata?

Samaa mietin. Harvassa olisi itsellä. Varsinkin, kun muillakin on pienet lapset hoidettavana. 

Pienet lapset pienet lapset pienet lapset VOI V!TTU, MENKÄÄ KOULUUN OPETTELEMAAN KIRJOITTAMISEN ALKEITA.

Mikäs tuossa nyt oli kieliopillisesti väärin?

Vierailija
71/71 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä tällasta apua tarvinnut. Mutta jos ostan uutta elektroniikkaa pyydän lapsiltani neuvoa. Etten osta kallista ja huonoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän