Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on omenamallinen kroppa niin onko aina leveävyötäröinen/vyötärötön vaikka laihtuisi paljon?

Vierailija
09.08.2026 |

Mun bmi on tällä hetkellä 23, menossa alaspäin, ja vyötärönympärys on edelleen 83-84cm. Liikun, syön suht terveellisesti mutta paksu vyötärö näköjään on ja pysyy. Muu vartalo näyttää siltä että laihtua ei tarvitsisi. 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vartalotyyppi sitten on sellainen, joka on muuten siro ja hoikka, pienirintainen, mutta on ihan hyvänmallinen takapuoli - ja sitten kaikki rasva kertyy vatsaan? 

Omen

Vierailija
42/48 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päärynä

Oliko tuo vastaus edelliselle, joka kyseli vartalotyyppiä? (Mulle siis) Kun eikö päärynässä pitäisi rasvan kertyä myös reisiin? Itselläni ei ole siis mitenkään iso takapuoli, mutta se siis ei ole litteä, kuten kai omenavartalossa pitäisi. On siis hoikat reidet myös. Olen aina ajatellut/tulkinnut olevani omenavartaloinen, mutta ilmeisesti en sitten olekaan? Noh, väliä ei ehkä ole hedelmällä, johon verrataan, kun haastava vartalotyyppi kuitenkin...

Jos olet ylipainoinen, kokeile laihduttaa vaikka 10 kg, niin näet kyllä, mistä se rasva lähtee ja missä se istuu tiukasti. Itse laihdutin (tai laihduin stressin vuoksi) pari vuotta sitten 15 kg, ja kuppikoko pieneni kahdella, käsistä suli rasva, vatsa pieneni, yläkroppaa hierojakin sanoi hennoksi ja kehotti treenaamaan sitä vahvemmaksi. Ainoa kohta, johon minulla ei ole auttanut mikään laihdutus, on ollut se persuksien ikiläski, josta ei sulanut edes syömishäiriöllä kuin muutamia senttejä. Se läski ei ole mitään höttöistä ja puristeltavaa, vaan ihan piukkaa, lihaksia ympäröivää useita senttejä paksua rasvakerrosta, vähän kuin labbiksilla. Sitä saa kyllä lisättyä syömällä, muttei vähennettyä millään.

Mitään litteään vatsaa mulla ei ole koskaan ollut luonnostaan, vaan siihen vaaditaan sit jo treeniä ja painonkin pitäisi olla lähempänä alipainoa kuin ylipainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla kertyy läskiä mahaan, ja sieltä se myös lähtee ensimmäisenä. Eli ylipainoisena voi vaikuttaa ompulta, mutta normaalipainossa onkin sit päärynä. Ja reilusti alipainoisena aika moni on laiha tikku ilman mitään muotoja.

Ei kaikki naiset ole kurvikkaita hoikkina. 

Vatsarasvaan puree kuulemma hyvin pätkäpaasto ja vhh/keto. Napostelut ja höpösyömiset ja -juomiset täytyy vaan jättää. Pysyvästi jos haluaa pitää saavutetun hoikkuuden.

Vierailija
44/48 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen omena jolla on niin isot luut että hoikkana pysymiseen ei ole juuri muuta porkkanaa kuin terveys 😭 Ehkä tästä leveät hartiat ja lyhyt ylävartalo-ei erottuvaa vyötäröä-perseetön-yhdistelmästä on ollut hyötyä työjuhtana mutta nykyajan naisena joka tykkää pukeutua nätisti tuo on vain riesa

Vierailija
45/48 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin todella hoikka lapsena mutta iso omppumaha jo silloin. Aina syötiin terveellisesti. Äidillä ja isoäidillä sama juttu. Lukiossa painoin 55 kiloa ja mahan takia kyseltiin olenko raskaana 

Mulla on ihan sama. Eli olin normaali tai hoikahko ja vatsa vaan pullistuu. Ongelma on mulla myös se että vaikka on vähän tissejä niin maha työntyy ulommaksi kuin tissit. Puolet suvusta on pieniä tynnyreitä. Joillakin on ollut järkyttävän iso vatsa vaikka muu kroppa normaali tai jopa hoikahko! 

Vierailija
46/48 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naisen pitäisi olla kropaltaan kuin mies, hyvin hoikka mutta samalla lihaksikas ja vähärasvainen. Rinnat oikeastaan ainoa paikka, missä rasvaa saisi olla. Pepun pitäisi olla piukkaa lihasta, eikä siinäkään saisi olla kunnon rasvakerrosta. Ei sellainen epäluonnollinen lopputulos synny luonnostaan.

Mikä kropan malli Egyptin kuningatar Nefertitillä oli? Nykyään sanottaisiin, että selkeä laiha läski kunnon riippareilla, vaikka hänkin edusti aikansa kauneusihannetta. Tuollaista kroppaa, jossa on sekä mahaa että lanteita ei pidetä tiimalasina, yläkroppa selvästi pienempi alakroppa, jos hän lihoisi, olisi joko omppu tai päärynä.

https://share.google/i61aOp8nMl0ZBRTHM

https://share.google/tbicRIAZNFUssJVbK

Vierailija
47/48 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Mulla ainakin oli pötkömaha, vaikka painoin 42 kg (olen 170 cm). Koskaan ei vyötäröä ole ollut, vaan aina sellainen leveä, vaikka oli toki litteä, koska alipainoisena ei läskiä ollut. Eli ei kannata vyötärön toivossa laihduttaa liikaa, koska sitä ei koskaan tule. 

Outo juttu tuo rasvan jakautuminen ja miten se jämähtää joihinkin kohtiin. Häiritsee kun joka paikassa sanotaan että terve vyötärönympärys on alle 80cm, mun pitäis olla kyllä aika hoikassa kuosissa että toi toteutuu. 

Jokainen ihminen on erilainen ja on paljon myös geeneistä kiinni, millainen ruumiinrakenne ihmisellä on. Sitäpaitsi jos on kapealanteinen, niin vyötäröä ei oikein edes huomaa.

Vierailija
48/48 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ruumiinrakenne säilyy, kapeavyötäröistä ei tule omenasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän