Nelivitosen naisen unelmasunnuntai
Lapsista yksi asuu enää kotona, mutta hänkin on viikonlopun vietossa kaverinsa kanssa. Mies lähti aamulla jo töihin. Olen siis yksin kotona.
Menin eilen ajoissa nukkumaan, ja heräsin kahdeksalta, yöunet olivat melko hyvät. Heräsin virkeänä.
Ennen kahvinkeittoa päätin lähteä lyhyelle aamukävelylle, kiersin korttelin, oli vielä hiljaista. Aurinko paistoi, linnunlaulua kuului, poikkesin pienelle polulle katsomaan mihin se vie - no, ei vienyt mihinkään, mutta tulipa käytyä katsomassa. Ajattelen, että pikaisia mielijohteita pitää joskus toteuttaa, pysyy aivot virkeinä.
Yritin pysyä hetkessä ja nauttia tietoisesti siitä, miten elämässä kaikki on nyt hyvin. Mun keho on terve, mihinkään ei satu, liikkuminen on helppoa ja keveää. Ilma on kaunis, vielä kesäinenkin, mutta havaittavissa syksyä ilmassa, kädet tulivat lenkillä viileiksi, vaikkei palellutkaan.
Naapurin mummo tuli kotiintullessani pihassa vastaan, päivitteli hymyillen, että olenpa ahkera kun olen jo tuohon aikaan lenkillä. Paraskin puhuja, itse on ahkera liikkuja myös, korkeasta iästä huolimatta.
Keitin kahvit, söin tukevan aamupalan, katselen telkkaria. Päivemmällä menen salille, ja illalla lämmitän saunan, kun mieskin tulee kotiin.
Ihanaa, kun ei ole kiire mihinkään, ihanaa, kun saa olla yksin ja rauhassa, ihanaa kun koti on siisti, ja ihanaa, kun kaikki on hyvin.
Kommentit (32)
Joo en tee tänään mitään. Juon kaljaa ja katson netistä ohjelmia ja kirjoittelen tänne.
Kuulostaa ihan mun mummon elämältä.
Mitä sitten??! Kuulostaa tylsältä! 😄
Mikä unelmasunnuntai sellainen on, että mennään ajoissa nukkumaan ja herätään kahdeksalta? Unelmasunnuntaina mennään nukkumaan aamuyöstä ja herätään puolenpäivän aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
"Ennen kahvinkeittoa päätin lähteä lyhyelle aamukävelylle, kiersin korttelin"
Kuulostaa joltain vanhuksen aamukävelyltä.
Minä olen 50+ ja asun nykyään sinkkuna eron jälkeen. On ollut myös unelmasunnuntai. Nukuin pitkään ja join sitten rauhassa pari tuntia aamukahveja parvekkeellani. Ehkä käyn salilla myöhemmin, ehkä en. Ajattelin ainakin käydä rauhallisella kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mun mummon elämältä.
Tutkimusten mukaan eläkeläiset ovat kaikkein tyytyväisimpiä elämäänsä. Vähiten tyytyväisiä ovat lapsiperheelliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs panot?
Niinpä. Seksi ei tunnu olevan kovin korkealla naisten tärkeysjärjestyksessä. Sillä seksillä voisi aloittaa sunnuntai aamun. Sitten kahvia ja koko päivä aikaa uudelle seksille. Voi sitä ottaa välillä rennosti koska sunnuntai on olevinaan lepopäivä. Ei vieraita, ei lähdetä kauppaan eikä kylään. Äläkä keksi mitään suursiivousta vain siksi kun on aikaa.
Vähän miehen näkemystä sunnuntain viettämiseen.
No ehkä ap:lla ei ollut seksi korkealla tämän sunnuntain tärkeysjärjestyksessä, koska ap:n mies lähti aamulla töihin. Tietysti olisi voinut aloittaa sooloseksillä tai seksillä rakastajan kanssa, mutta se ei ehkä olisi ollut sinunkaan miehisen näkemyksen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kun kasvat ja saat kokemusta elämästä, niin sinäkin saatat ruveta arvostamaan ap:n kaltaisia sunnuntai päiviä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kasvat ja saat kokemusta elämästä, niin sinäkin saatat ruveta arvostamaan ap:n kaltaisia sunnuntai päiviä. :)
Jep, näitä tällaisia rauhallisia viikonloppuja ja päiviä arvostaa nykyään ihan todenteolla.
Moni kommentoi, että kuulostaa ihan mummon elämältä. Kyllä varmastikin kuulosti :D
...mutta tämä oli vaan yksi sunnuntai, josta nautin täysillä, kun se poikkesi niin normaalista arjestani.
Koko kesä on ollut täynnä juhlia, menoja ja tapahtumia sekä ystävien tapaamisia. Ensi viikonlopulle tiedossa taas juhlat, ja kahtena päivänä viikolla tulee eri ystävä käymään. Töissä on tiedossa kiire viikko. Ja näiden päälle sitten vielä normaalit 8 tuntia eri liikuntaharrastuksia.
Niin kyllä, tällainen kiireetön eläkeläismummottelupäivä tuntuu taivaalliselta. :)
Ap
Nelivitosen miehen unelmasunnuntai on varmaan parikymppinen seksy nainen ja sopivasti päihteitä lisäksi. Ihan unelmaa...
"Ennen kahvinkeittoa päätin lähteä lyhyelle aamukävelylle, kiersin korttelin"