Mitä olisit valmis maksamaan puusepän valmistamasta 6hlö:n pöydästä ja tuoleista?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän. Materiaali? Olisiko ihan kokopuuta? Yhtään enempää vaneri- tai lastulevyvirityksiä en tähän huusholliin ota.
Ihan puusta valmistetut. Design oma.
Mänty, koivu ja tammi ovat kaikki puita, mutta hyvin eri hintaisia, kun niistä tehdään huonekaluja.
Puun hinta ei kokonaisuudessa juurikaan vaikuta, työtunnit ovat kalliita. Itse veloitan 72e/h, ja tuollaisen kokonaisuuden työtunnit lienevät yksityiskohdista riippuen noin 30-40 tuntia. Materiaalin osuus lienee siellä 400-600e sisältäen pintakäsittelyaineen. Siitä voi jokainen laskutaitoinen tehdä itse arvion lopputuotteen hinnasta.
T: Puuseppä(mestari)
Noin 11 vuotta sitten vankien tekemä massiivipuinen pirttikalusto maksoi noin 1000 €. Tuohon sitten tekijän palkka niin olisiko 2000 €.
Mökillä kaksikin 5m pitkää kahdesta leveästä lankusta tehtyä vanhaa maalaistalon pirtinpöytää, saakohan mistään vastaavia enää. Pitäisin parin tonnin arvoisina/pöytä kolhuineen ja puumerkkeineen nyt, tulevaisuudessa 5000€. Kannattaa ottaa talteen jos jossakin tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän. Materiaali? Olisiko ihan kokopuuta? Yhtään enempää vaneri- tai lastulevyvirityksiä en tähän huusholliin ota.
Mänty, koivu ja tammi ovat kaikki puita, mutta hyvin eri hintaisia, kun niistä tehdään huonekaluja.
Puun hinta ei kokonaisuudessa juurikaan vaikuta, työtunnit ovat kalliita. Itse veloitan 72e/h, ja tuollaisen kokonaisuuden työtunnit lienevät yksityiskohdista riippuen noin 30-40 tuntia. Materiaalin osuus lienee siellä 400-600e sisältäen pintakäsittelyaineen. Siitä voi jokainen laskutaitoinen tehdä itse arvion lopputuotteen hinnasta.
Entä jos ei ole laskutaitoinen? Eikö silloin saa ostaa?
Puusepät yleensä tekee työtään silkasta intohimosta puutöihin, joten voisin maksaa materiaalien hinnan ja pienen korvauksen. Ehkä 150 - 200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole laskutaitoinen? Eikö silloin saa ostaa?
Jos on pinkka kunnossa, ei tarvitse laskea tai kysellä hintaa.
Jos suomalaisesta tuotteesta puhutaan, niin maksaisin myyjän määrittelemän hinnan. Pyöreästä Pohjanmaalla tehdystä tammipöydästä (4 hlö) maksoimme muistaakseni jotain päälle 1500. On todella hieno ja kestävä.
4000-5000€, jos puu on koivua ja design itseäni miellyttävä ja puuseppä on arvostettu.
Olen ostanut kaupasta kaksi pöytäryhmää toiben markja-aika toinen 19 vuotta sitten. Eka maksoi 4000 mk, toinen 3600€.