Olihan palstalle arka aihe, kun totesin, että kaikki me ollaan tekemisissä jonkun persun kanssa.
Viesti lähti poistoon alta aikayksikön.
Mutta totuus on, että viime vaaleissa joka kymmenes suomalainen äänesti perussuomalaista. Joten jokainen, joka on tekemisissä yli kymmenen ihmisen kanssa, on todennäköisesti tekemisissä myös yhden tai useamman perussuomalaisen kanssa. Tämä tuntuu olevan tosi monelle täysin vieras ajatus.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa jos joku on persujen kannattaja, siinähän on. Ihmisillä on mielipiteitä ja arvoja, pääasia että kohdellaan muita myös hyvin.
Tuohan on ihan itsestäänselvyys. Hyvä että sanot sen ääneen.
Siksi ihmetyttääkiin persujen demonisointi. Aivan kuin he olisivat jotain epäihmisiä. Kun oikeasti ovat ihan tavallisia muita huomioivia työkavereita ja naapureita.
Tuskin kukaan heitä äänestäneitä tuomitse muuten kuin trollaustarkoituksessa palstalla. Tosielämässä ei puoluekannat tule edes puheeksi.
Minulla on ollut paljon persuja asiakkaina. Itse ovat kertoneet olevansa persuja. Samalla, kun vaativat rahaa, kritisoivat he maahanmuuttajia. Sinällään koomista, koska itse ovat yhteiskunnan elättejä.
T: sosiaalityöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa jos joku on persujen kannattaja, siinähän on. Ihmisillä on mielipiteitä ja arvoja, pääasia että kohdellaan muita myös hyvin.
Tuohan on ihan itsestäänselvyys. Hyvä että sanot sen ääneen.
Siksi ihmetyttääkiin persujen demonisointi. Aivan kuin he olisivat jotain epäihmisiä. Kun oikeasti ovat ihan tavallisia muita huomioivia työkavereita ja naapureita.
Jotta jotain ihmisryhmää vastaan voi yllyttää toisia, se ihmisryhmä täytyy ensin demonisoida.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut paljon persuja asiakkaina. Itse ovat kertoneet olevansa persuja. Samalla, kun vaativat rahaa, kritisoivat he maahanmuuttajia. Sinällään koomista, koska itse ovat yhteiskunnan elättejä.
Joo, ihan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä silti sentään ymmärrät, että kaikki sinun asiakkaasi ovat sosiaaliturvan käyttäjiä, eivätkä he edusta minkään puolueen koko äänestäjäkuntaa. Sinun asiakkaissa on todennäköisesti monen eri puolueen kannattajia.