Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli rasvamaksa diagnoosi

Vierailija
08.08.2026 |

En oo juoppo :)

Ihan omalla syömisellä tämä.on aiheutettu.

Ilmeisesti keto on paras ruokavalio tähän.

Omko kokemuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riitti normiarvoihin, että lopetin Red Bullin juomisen.

Vierailija
22/27 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

💀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia, en syö karkkia enkä suklaata ja vähentänyt jäätelöä enkä urheile. Syön vehnäjauhoja :)

Vierailija
24/27 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokolihaa kannattaa syöda, samoin kala mahd. käsittelemättömänä. Siihen vaan sitten ne parsakaalit, sipuli ja muut vhh vihannat, saa syödä majoneesinkin kanssa. Kaikki makeat ketsupit ja salaattikastikkeet kannattaa jättää ja tehdä jos sitä kaipaa salaattikastike itse öljystä, etikasta, steviasta (pari tippaa riittää hyvin) ja pansuolasta/soijakastikkeesta.

Kannattaa todellakin innostua rukkaamaan ruuat ja juomiset uusiksi. Todella moni syö tietämättään liikaa väsyttäviä ja painoa hiipien kerääviä hiilareita, niin minäkin. Olen menossa terveystarkastukseen joten saattaa löytyä jotain alkavaa, mutta olen jo lähtökuopissa syömis- ja juomistottumusten muuttamisen suhteen. Tänäänkin syönyt vain yhen aterian ja hyvin olen jaksanut. Tuntuu huikealta tajuta miten vapauttavaa on kun ei tarvitse miettiä syömistä (nälätys) jatkuvasti.

You tubesta suosittelen Ari MIettisen kanavaa aiheesta.

Miettinen söi fazerin pakastesuklaakakun ja tienasi sillä M1-lähetteen laturiin.

Vierailija
25/27 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kokemuksia. Siirryin täysin kasvisruokaa ja aloitin juoksuharrastuksen. Kummasti katosi rasvamaksa parissa kuukaudessa. Veriarvot nyt tosi hyvät.

Liikunta on aivan välttämätöntä, ihan perusarjessakin pitäisi tulla joku 10 000 askelta päivässä mikä on n. 6-7 kilometriä.

Ap:n kannattaa nyt ottaa asia vakavasti ettei kehity maksakirroosi, sitten olet todella pahoissa ongelmissa. 

Liikunta ei auta hirveästi jos verisuonistosi tukkeutuu eläinrasvoista. Itäsuomalaisilla usein on tämä rasva-allergia

Vierailija
26/27 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia maksa-arvoja teillä on ollut, kun todettiin rasvamaksa?

Vierailija
27/27 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kuuluu syödä hiilareita ja kasvispainotteisesti. Kulttuureissa joissa eletään pitkään liha on mauste, ei pääruoka-aine. Itse jättäisin kaikki einekset ja herkutkin kannattaa tehdä itse. Ja tehdä ruokavaliosta sellainen että sen voi pitää loppuelämän. Ketodieettiä ei pysty pitämään ja sen kehittäjä muuten kuoli sydänkohtaukseen elämänsä kunnossa. Kertoo kaiken oleellisen. Laadukasta oliiviöljyä suosittelen esim. Happy Olive perusrasvaksi.