Mies on jotenkin täysin ripustautunut minuun enkä jaksa
Jos ollaan erossa vuorokausi, niin laittaa kymmeniä viestejä, soittaa 3-4 kertaa. Kyselee kuulumisia, vaikka mitäpä kotona nyt olisi erilaista, kuin kaksi tuntia aiemminkaan. En jaksa aina edes vastata. Olen sanonut että vähempi riittäisi, mutta loukkaantuu. Hetken sitten murjottaa eikä laita viestejä niin paljoa, sitten alkaa taas piipata.
Nyt olisi miehen suvun juhlat tulossa, enkä jaksaisi lähteä. Menisi koko viikonloppu, ja kaipaisin vaan lepoa. Mies oli innoissaan että tapaa sukulaisia pitkästä aikaa, serkkujakin. Ja että ollaan yötä siellä. Nyt kun sanoin että jos jäisinkin kotiin, jo koirankin takia, tuntui olevan ihan järkyttynyt. Sanoi että hän menee sitten vaan käymään siellä.
Eli ajaa yli 3 tuntia sinne, on tunnin pari ja ajaa takaisin kotiin. En näe mitään järkeä, miksi ei nyt sitten menisi ja pitäisi hauskaa, tapaisi niitä sukulaisia rauhassa, ottaisi muutaman oluen, olisi yötä ja seuraavana päivänä rauhassa kotiin? Koska ei halua olla siellä ilman mua, kuulemma ajatuskin on todella tylsä.
Mua nyt jotenkin ahdistaa tämä touhu. En tiedä kiristääkö tällä nyt minua lähtemään vai mitä ihmettä?
Ja joo, en ehtinyt päivällä lukea ainuttakaan kommenttia.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on varmaan sosiaalisten tilanteitten pelko ja haluaa sinut siksi seuraksi. Onko myös niin että sinä hoidat enimmän puhumisen hänen puolestaan?
Ei ole koskaan ollut sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Ei hän kovin puheliaskaan ole mutta vaikka matkoilla hän tykkää jäädä juttelemaan vieraiden ihmisten kanssa. Kun taas mua ei vois vähempää kiinnostaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat niitä, jotka eivät eroa kuolemassakaan. Ts. nk. kilttejä miehiä, joiden surmatöistä saa lukea lehdistä. Tiedän kun olen ollut poliisissa töissä. Ole varuillasi ja lähde ajoissa. Kuuntele omia tunteitasi. Kerro hänelle, että sinua ahdistaa hänen ripustautumisensa, mutta kerro myös jollekin kaverille, että aiot tehdä sen. Ja sen jäkeen turvaa selustasi
Se että olet ollut "poliisissa töissä", ei tarkoita että olet pätevä yleistämään noin. Minäkin olen ollut "poliisissa töissä", puoliso on poliisi ja kaveripiirissä on lähes pelkkiä poliiseja, ja siltikään kukaan meistä ei voi tuntematonta ihmistä noin tuomita yhden nettikirjoituksen perusteella. Ei jää sukujuhliin juomaan, eli tappaa?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies on jotenkin löytänyt rakkauden sinua kohtaan uudelleen. Ei kovin kontrolloivalta kuulosta kyllä. Kuinka monissa sinun suvun juhlissa mies on ollut mukana? Eivät ne mitään riemua ole miehellekään, mutta on kestänyt ne vuoksesi todennäköisesti.
Koska niin yleensä parisuhteessa tehdään.
On tietty ollut mun suvun juhlissa mutta ihan omasta halustaan. Eikä joka kerta. Ja mä ollut hänen sukunsa juhlissa viimeksi tänä kesänä. Nyt en jaksaisi lähteä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen sanonut että vähempi riittäisi, mutta loukkaantuu. Hetken sitten murjottaa eikä laita viestejä niin paljoa, sitten alkaa taas piipata."
;D
No älä vastaa joka viestiin. Vastaa vaikka yhteen viestiin 2-5 tunnin jälkeen. Sanot että uppouduit äänikirjaan ja laitoit viestit äänettömälle.
Vastaankin vasta pidemmän viiveen jälkeen enkä aina edes selittele.
Ap
Mun puoliso kokee että hän on minulle liian tärkeä. Hän on kylläkin se joka soittelee ja laittaa aktiivisemmin viestiä kun ollaan erossa, mutta silti hän on jotenkin ahdistunut että hän merkitsee minulle liikaa. Hän ajattelee olevansa minun "kaikkeni" eikä jostain syystä huomioi sitä että minulla on kaksi lasta jotka ovat minulle tärkeintä maailmassa, minulla on työ joka on minulle mielekästä ja mielenkiintoista, minulla on ystäviä vaikka en heitä kovin usein näekään ja minulla on tavoitteellisia harrastuksia jotka vievät aikaa lähes päivittäin. Silti häntä ahdistaa se että hän on minulle tärkeä ja haluaisin viettää aikaa myös hänen kanssaan. En ihan ymmärrä. Tuntuu hassulta joutua sanomaan puolisolleen että et ole minulle ihan niin tärkeä kuin ajattelet.
No, tästä ei ollut apua aloittajalle. Kunhan purin sydäntäni.
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso kokee että hän on minulle liian tärkeä. Hän on kylläkin se joka soittelee ja laittaa aktiivisemmin viestiä kun ollaan erossa, mutta silti hän on jotenkin ahdistunut että hän merkitsee minulle liikaa. Hän ajattelee olevansa minun "kaikkeni" eikä jostain syystä huomioi sitä että minulla on kaksi lasta jotka ovat minulle tärkeintä maailmassa, minulla on työ joka on minulle mielekästä ja mielenkiintoista, minulla on ystäviä vaikka en heitä kovin usein näekään ja minulla on tavoitteellisia harrastuksia jotka vievät aikaa lähes päivittäin. Silti häntä ahdistaa se että hän on minulle tärkeä ja haluaisin viettää aikaa myös hänen kanssaan. En ihan ymmärrä. Tuntuu hassulta joutua sanomaan puolisolleen että et ole minulle ihan niin tärkeä kuin ajattelet.
Ymmärsinkö nyt oikein. Jos haluat edes joskus viettää aikaa hänen kanssaan, hän ahdistuu koska on muka sinulle liian tärkeä? Hänkö ei siis halua viettää kanssasi aikaa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö nyt oikein. Jos haluat edes joskus viettää aikaa hänen kanssaan, hän ahdistuu koska on muka sinulle liian tärkeä? Hänkö ei siis halua viettää kanssasi aikaa ollenkaan?
Vietämme kyllä aikaa yhdessä mutta itse toivoisin että yhteistä aikaa olisi enemmänkin. Tästä sitten mieheni ahdistuu kun kokee että hän on minulle kaikki.
Oon tätä joskus aikaa sitten epäillyt jossain ihan muissa asioissa. Mutta mistäpä sen tietää.
Ap