Rovaniemelle ei kannata mennä omalla autolla.
Fix bussilla pääsee vähän yli 30 eurolla. Jos menis omalla autolla niin bensaaan menisi 150 euroa vähintään.
Kommentit (15)
Mulla on sähköauto, ei maksa paljon.
Vielä parempi ku ei mene ollenkaan
Mistä pääsee Rovaniemelle tuolla hinnalla?
Jos asuu Ranualla niin omalla autolla voi ihan hyvin mennä. Keskustelu on nyt etelänvetelän näkökulmasta.
Mä ainakin menen omalla autolla Rovaniemelle mutta se auto on usein pakattu junan kyytiin. Sitten voi huristella omalla kulkupelillä ympäri Lappia. Harvalla on asiaa ainoastaan Rovaniemelle.
Rovaniemelle bussilla? Mistä? Etelä-Suomesta? Ei ihme että liput on halpoja. Ei kai kukaan täysipäinen noin pitkään jossain bussissa istu.
Ja sitten auton pysäköinnistä tulee kuluja + sitten kun paikalliset narkkart tai päihtärit alkaa hajottaa autoa eivätkä jää kiinni, niin auton vakuutusmaksut nousee
Paljon halvemmalla tosiaan pääsee julkisia käyttäen ja sen lisäksi sitten matka-ajan voi käyttää muuhun kuin auton ajamiseen. Itse olen luopunut omasta autosta kauan sitten ja kuljen julkisilla. On tullut luettua paljon enemmän kirjoja, kuunneltua podcasteja ja myös nukuttua sillä aikaa, kun toinen huolehtii kuljettamisesta. Ainoa mikä rassaa itseä matkustelussa on dynaaminen hinnoittelu. matkustaisin paljon useammin, jos esim. vr:ltä saisi viime hetkelläkin ostaa halpoja lippuja. Mutta toisaalta ei se haittaa, että matkustelu on vähentynyt, voin pitää säästyneet rahat omalla tilillä
Just istuin bussisssa 11 tuntia rovaniemelle alkuviikosta. Lähden täältä sunnuntaina takas helsinkiin. Bussi lähti vähän vaille 21.00 illalla. Perillä aamulla 8 aikaa. Maksoi joku 33 euroa.
Rovaniemen markkinoilla mulla meni kulta sen vei hulda , no en kadu.
Oon aina niin niin paljon halunnut kokeilla junan makuuvaunua. Nyt pitäis vaan keksiä syy mennä Rovaniemelle 😏
Voisin myös tarjoutua kuskiksi vanhoille sukulaisille jotka tekee aina ruskamatkoja Lappiin mutta silloin en tietty pääse junaan...
Mut asun rovaniemen vieressä (10km matkaa) miten se oman auton käyttö noin paljon maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Mut asun rovaniemen vieressä (10km matkaa) miten se oman auton käyttö noin paljon maksaa?
oletko ketjun aloittaja vai erehdyitko luulemaan, että hän puhui sinun tilanteestasi?
En keksi yhtään syytä kulkea Lappiin. Norjaan pääsee Ruotsin läpi kivasti.
ei minulla menisi bensaan centtiäkään vaikka täältä pk-seudulta rovaniemelle menisinkin.
Jep. Ja parkkisakkoja saa helposti Rovaniemellä.