Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ympäröinyt itseni ihmisillä, joka uskovat olevansa parempia

Vierailija
07.08.2026 |

Ihmiset ympärilläni uskovat olevansa parempia kuin minä ja muut ihmiset ja avoimesti kertovat sen minulle. Tapahtuuko sitä muille ja mitä se kertoo minusta?

Mieheni on sanonut, että pitää itseään komeamman ja nuoremman näköisenä kuin muita miehiä. Minusta hän näyttää ihan ikäiseltään, mutta omaan silmääni hyvännäköiseltä. Minusta hän on sanonut, että en ole ulkonäön suhteen hänen tasoisensa, mutta että ulkonäkö ei merkitse ihmisessä kaikkea.

Kaverini uskoo olevansa huomattavasti kauniimpi kuin kaikki muut ja myös tietenkin vähintään 20 vuotta nuoremman näköinen kuin muut. Minusta hän näytyää ikäiseltään, mitä en ole tietenkään hänelle sanonut. Minun ikäni hän arvasi yläkanttiin! Eli hän pitää minua ikäistäni vanhemman näköisenä, vaikka olemme lähes viikolleen saman ikäisiä!

Toinen kaverini on puhunut minulle siitä, miten jokainen pärjää ja toimii elämässä ja miessuhteissa yms. omalla tasollaan ja tarkoitti, että minä operoisin maailmassa vähän alemmalla tasolla kuin hän. Tarkoitti sen ilmeisesti kohteliaisuudeksi, että pärjään hienosti minun tasoisteni joukossa.

Eikö tämä nyt ole jo vähän paksua? Ovatko ihmiset yleensäkin noin itseriittoisia, vai olenko jostain syystä valikoitunut tekemisiin sellaisten kanssa? Luulevatko useimmat ihmiset olevansa vähän parempi kuin muut? Olemme kaikki vahvasti keski-ikäisiä jo.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masilman paras   vitsi että  muka voi oijoi  ulkonäkö ongelmia nyyh  ja nyyh riitoja kun dissataan  nyyh yyy. 

Haista paska! 

Kerrotasnko ne kaikki muut? Kerrotaanko  kaikki?  Naurettavat  dissaukset,  joilla ei mitään tekemistä ulkonäkö kysymysten kanssa? 

Niin eipä tietenkään, kun niistä ei olisi sitä dissattavaa  niin että olisi muka noloa uhrille,

Oi joi eikä olekaan noloa, jos on törkeiden rikosten, valheiden ja sabotointien js lavastuksen kohde?

Oijoi eikö niitä kerrota? Kenelle noloja? 

Vierailija
42/58 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Minä naureskelen sisäisesti näille ressukoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun sun ärsytykseen! Mulla on vanha ystävä, ihana ja samanhenkinen tyyppi. Pidän häntä fiksuna, empaattisena ja jopa viisaana ihmisenä. Paitsi että kilpailee ulkonäköasioilla vaikka on jo yli 50v niin kuin minäkin. Muistelee miten oli nuorena niin paljon kauniimpi kuin siskonsa, kaverinsa, nyt tietysti kauniimpi kuin miesystäviensä exät. On yhdellä osa-alueella jäänyt ikuiseksi teiniksi. Itsekeskseiseksi ja epärealistiseksi.On mielestäni tavallisen ja ikäisensä näköinen mutta kehun joskus häntä tosi nätiksi kun siitä tuntuu ilahtuvan. Harmittaa kun muuten viihdyn niin hyvin hänen seurassaan. 

Mun isoäiti, isotäti ja äiti olleet tuollaisia. Omasta mielestään maailman kauniimpia naisia. Millään muilla ominaisuuksilla ei ole mitään väliä, vain ulkonäöllä. Kaikki vähän tyhmän puoleisia, joten ei ole voineet älyä arvostaa. Muut ihmiset rumia ja lihavia ja heitä huonompia heidän mielestä. Ja itse olleet pulskia, mutta eivät näe sitä. Tosi raskaita ihmisiä.

Vierailija
44/58 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tällainen kaveri löytyy. Yritän pitää nykyään etäisyyttä. Hän juttelisi tuntitokulla, suoraa monologia, siitä kuinka hän on niin kiinnostava ja upea ihminen, ja hyi että kuinka vanha (häntä 2 vuotta vanhempi) minä olen, kuinka kauhean tylsältä minun työni kuulostaa (hän on työtön) ja kuinka paljon kavereita hänellä on. 

Vierailija
45/58 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet läheisriippuvainen ja nuo mainitsemasi ihmiset narsisteja.

Narsisti haistaa kaltaisesi kaukaa ja iskee kiinni. 

Juokse ja mene terapiaan

Vierailija
46/58 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, mutta saatat vetää tuollaisia ihmisiä puoleensa koska olet ehkä kaikille kiva ja miellyttämisen haluinen. Parhaiten säikäytät tuollaiset ihmiset sillä lailla, että lopetat miellyttämisen ja olet välinpitämätön heitä kohtaan. Kun he huomaavat, että et kaipaa enää heidän seuraansa, ovat ihan ällikällä lyötyjä. Oikeasti, kokeile. Veemäisyys tulee lisääntymään hetkellisesti, mutta eivät sitä kauaa jaksa tehdä jos eivät saa sinulta reaktiota.

Vierailija
47/58 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut vastaavaa itse, siskoni kyllä. Esim hänen aikuiset lapsensa puhuvat hänestä välillä alentuvasti. Itse viheltäisin pelin heti poikki. 

Vierailija
48/58 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta. Itse koen olevani ystävieni seurassa parhaimmillani. Ikään kuin parempi versio itsestäni. Saan heiltä kivaa palautetta ja meillä on hyvä olla yhdessä. 

Vierailija
49/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua tavallaan. Mulla ei ole pätkääkään kilpailuhenkeä ja kunnianhimio. En tee itsestäni numeroa missään. Minä vain olen. Toisaalta olen aika itsevarma ja tiedän mitä olen tai en ole, ja pidän sitä kuvaani realistisena. Sitten kuitenkin aina, kun tutustun paremmin johonkin ihmiseen, huomaan olevani taas jossain kilpailuasetelmassa mukana, vaikka en itse kilpaile. Välillä se kääntyy sitten niin, kun en vastaa kilpailuun, että se toinen pitää vähän epäreiluna, että juuri minulla on niitä asioita, mitä hänellä ei ole. Tulee sellainen vaikutelma, että minä en olisi niitä asioita ansainnut ollenkaan, ja hän olisi ansainnut enemmän. 

Vierailija
50/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sama ilmiö mitä itse koin lapsena kaverisuhteissa. Muut kokee että olet alempi koska heille tulee parempi mieli jos saavat painaa jotain toista alaspäin. 

Yksi jännä esimerkki on että koin nuorena olevani jotenkin lyhyempi ja pienikokoinen. Kun sitten asuin vähän aikaa muualla ja tapasin heitä uudestaan tajusin että olen montaa heistä itseasiassa pidempi, ja ihan normipituinen. Ihan konkreettisestikin he jotenkin saivat minut uskomaan että olen pienempi. 

Vierailija
51/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan av-mammoilta :D. Velhon hihat luulevat olevansa 20 vuotta nuorempia, alkossakin kysytään aina paperit, kun haetaan tonkkaviiniä sinne kissankusen hajuiseen kämppään

Vierailija
52/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen oman paremmuuden avoin korostaminen suhteessa muihin on yleensä häpeän ja siitä juontuvan alemmuudentunteen ylikompensointia. On pakko koko ajan todistella olevansa parempi kuin muut, jotta kulissit pysyvät pystyssä eikä kukaan pääsisi näkemään, kuinka rikki oleva ihminen kuoren alta löytyy. Hyvin tyypillistä on nimenomaan ulkonäön ja viehätysvoiman alleviivaaminen, koska käsittelemätön häpeä lamauttaa persoonallisuuden kehityksen ja he tietävät itsekin, ettei heillä sillä saralla ole paljoa kehuskelun varaa. Ulkonäön kautta näpäyttäminen on myös helppo keino saada muut tuntemaan häpeää itsestään, koska se on asia, johon voi vain rajallisesti vaikuttaa. Näin saadaan kätevästi vahinko kiertämään ja oma häpeä sysättyä muiden niskoille.

Nämä tapaukset tarvitsevat ammattiapua, eivät yliymmärtäväisyyttä ja loputonta empatiaa. On tyypillistä, että itse he eivät koe olevansa minkään avun tarpeessa ja kieltävät, että heidän ajatusmaailmassaan ja käytöksessään olisi mitään pielessä. Sitä suuremmalla syyllä heihin on pidettävä etäisyyttä ja huolehdittava, etteivät he pääse ns. ihon alle kommentteineen. Aloittajalla näitä henkilöitä on lähipiirissä useampia mutta suosittelisin siitä huolimatta, että alkaisit vakavasti miettiä sitä, kuinka kauan sinulla on varaa sietää tällaista käytöstä. Sinun ei tarvitse pistää kerralla koko kuviota uusiksi vaan voit aloittaa esimerkiksi etäännyttämällä itsesi ensin jommasta kummasta itseään kehuskelevasta kaverista. Mikä ikinä sinulle onkaan se helpoin ja loogisin järjestys toimia.

Vierailija
53/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap todellakin liian kiltti. Se, että olet tuollaisia kommentteja laukovan ihmisen kanssa aviossa todistaa sen. Minäkin olen suhteessa miehen kanssa joka on minua älykkäämpi, paremman näköinen ja hyvätuloisempi, mutta hän hyväksyy minut tällaisena eikä todellakaan hiero naamaani paremmuuttaan.

Kiltteys ei itsessään tuo muista ihmisistä esille tällaisia piirteitä, mutta ilkeät ja hierarkkisesti ajattelevat ihmiset ja hakeutuvat kilttien seuraan juuri siksi, kun voivat laukoa tuollaisia juttuja ilman seuraamuksia. 

Kyllä hyviäkin ystäviä löytyy. Tunnistan tuollaisen käytöksen joistain ihmisistä joita minulla on ollut lähelläni. Jos kaveri vertailee ja jatkuvasti toitottaa paremmuuttaan niin on ennen pitkää entinen kaveri. On parasta jos ihmissuhteet perustuvat tasa-arvoon ja keskinäiseen kunnioitukseen eikä siihen, että toinen on vain sivuhahmo päätähden elämässä.

Vierailija
54/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tuollainen empaatikko, puolisona nokka pystyssä kulkeva "parempi" ihminen. Olen jo aikaa sitten päästänyt irti henkisesti enkä odota äijän muuttuvan tuosta ainakaan inhimillisemmäksi.  Traumaside meillä kai on lapsuuden kokemusten johdosta mutta itse olen terapoinut itseäni vahvemmaksi, hän vaan posottaa egoistisesti menemään.  Ikää meillä jo sen verran, etten jaksa erota.  Onneksi on iso ja kaunis koti, jossa voi elää kaukana toisistaan.  Surullista.

Vierailija
55/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas oikein hakeudun ystäväksi sellaisille ihmisille, jotka ovat yleisellä tasolla parempia kuin minä. 

Selitän miksi! 

Minä olen onnellisesti naimisissa, hyvä äiti, kaunis ikäisekseni, hyvä työssäni ja itseäni riittävästi miellyttävän elämän luonut nainen. Olen siis onnellinen ja perustyytyväinen, mikä on ihan hirveää ja kateutta herättävää monien mielestä. 

Hengaan ystävien kanssa joilla on enemmän kunnianhimoa ja tarvetta kilpailla "tasojen" suhteen. Nämä paremmat ihmiset eivät kadehdi mua ollenkaan, koska kokevat olevansa parempia kuin minä joka elämänalueella, joten heidän kanssaan saan olla onnellinen kaikessa rauhassa. Heillä ei myöskään ole tarvetta kyykyttää mua, kunhan tiedän paikkani. 

Kuulostaa oudolta, mutta totta joka sana! :) 

Samalla nämä sinun "ystäväsi" tulevat pitämään huolen siitä, että et koskaan tule nousemaan siltä paikaltasi heidän tasolleen, puhumattakaan että nousisit ns. heidän yläpuolelleen. Ok, jos se sinulle sopii, mutta voi olla että joudut vähitellen pienentämään itseäsi vieläi lisää. siitä ei seuraa sinun mielenterveydellesi mitään hyvää. Narsistin seura tuhoaa elämänilon ennemmin tai myöhemmin. Aina.

Vierailija
56/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on yks kysymys. Miksi kiinnitettäisiin huomiota sellaiseen naiseen, jolle ei olla kateellisia jollain  tasolla tai miksi ehkä on ärsyynnytty jostain, olkoon se sitten  jotkut luonteenpiirteet, käytös tai ulkonäkö, jos kyseessä  hänelle vieraat ihmiset? 

Ei kukaan lähde itseään selvästi huonompaa tai oikeasti vähäpätöisenä, tyhmänä, ongelmallisena, sairaana  pitämänä ihmistä vainoamaan mitenkään  intensiivisesti tai oikein  julkisesti tuomaan esille hänen ongelmiaan tai huonoja puoliaan.

Varsinkin jos hänen asioita tuodaan julki hänelle tuntemattomille ihmisille eli sellaisille, jotka eivöt kuulu tuttujen piiriin tai jopa levitellään somessa tsi netistä juttuja, on kyse ns. gang stalking  toiminnasta eli mustamaalaus kampanjasta. .

Tiedättehän miten se toimii? 
Otetaan kaikki mahdollinen hönen elämästään mistä voisi jotenkin paheksua  johonkin suuntaan .

Se. lisäksi systemaattisesti tehdään jopa  rikoksia ja sabotoidaan ja lavastetaan asioita, jotta  saataisiin sitä paheksuntaa aikaan! Jos ei erikoisia juttuja löydy ne muokataan vaikka mistä aiheista. Sellaisista mistä ei tehtäisi juttua muiden kohdalla. 

Kyllä nöin toimii raukkamainen Gang stalking. 
Kaikki  tajuaa,  että jos esitetään henkilöstä liian pahoja väitteitä, se toimii hönen edukseen, koska monikaan ei oikeasti  ole valmis ilkeilemäön henkilölle.  jolla ehkä oikeasti vaikeuksia.

Samoin jos ja kun tulee ilmi että ne vaikeudet,  nekin on osaksi valehdeltu ja sabotoitu on se helvetin noloa mustamaalaus  kampanjan vetäjille. Mieti: Tulee ilmi että  henkilön elämää  on sabotoitu jopa rikoksin  ja sitten väitetään, että  et sä niin hyvö ja fiksu ole ollenkasn kun luulet. 

Ja mitäköhän olisi  ilman sabotointeja? Niin? Miksi ylipäätään piti tehdä niin? 
Tai miksi ylipäätään oltaisiin jonkin kimpussa jollain tavalla, joissain asioissa? Toimitaan siis eri tavalla kin yleensä? Otetaan  silmätikuksi? Ihan hönelle tuntemattomat ihmiset mukana? Mistä

Voi llla kyse?

Ideoita ? 

Kyse on ihan vaan siitä, että kaikki ihmiset eivät ole persoonallisuudeltaan terveitä ja normaaleja. Näitä on lopulta yllättävänkin paljon. Sitten on myös ilkeitä, pahantahtousia, heikkoluonteisia, hyväuskoisia ja ohjailtavissa olevia ihmisiä, jotka toimivat kuvaamasi käytöksen ja toiminnan mahdollistajina ja käsityöläisinä. Yhteinen nimittäjä näille henkilöille on vielä tyhmyys. Sosiopaatin käskynalaisina he saavat todella paljon vahinkoa aikaan, kunnes joutuvat vuorollaan itse kohteiksi. Se onkin sitten lopun alkua. Nähty on.

Vierailija
57/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan näin, he oikeasti kadehtivat sinua?  Mies vähättelee koska tahtoo sitoa.  Mitä tarkoittaa ihmissuhteissa taso, kysyisin jossain kohtaa.

Vierailija
58/58 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on sama ilmiö mitä itse koin lapsena kaverisuhteissa. Muut kokee että olet alempi koska heille tulee parempi mieli jos saavat painaa jotain toista alaspäin. 

Yksi jännä esimerkki on että koin nuorena olevani jotenkin lyhyempi ja pienikokoinen. Kun sitten asuin vähän aikaa muualla ja tapasin heitä uudestaan tajusin että olen montaa heistä itseasiassa pidempi, ja ihan normipituinen. Ihan konkreettisestikin he jotenkin saivat minut uskomaan että olen pienempi. 

Lapsilta tämän vielä jotenkin ymmärtää, he ovat kypsymättömiä ja keinot tunteiden hallintaan ja käsittelyyn ovat vähissä. Mutta se että keski-ikäisenä vielä jatkaa samaan malliin on noloa ja rasittavaa. Mielenkiintoinen tuo kokemuksesi pienuudesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme