Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ympäröinyt itseni ihmisillä, joka uskovat olevansa parempia

Vierailija
07.08.2026 |

Ihmiset ympärilläni uskovat olevansa parempia kuin minä ja muut ihmiset ja avoimesti kertovat sen minulle. Tapahtuuko sitä muille ja mitä se kertoo minusta?

Mieheni on sanonut, että pitää itseään komeamman ja nuoremman näköisenä kuin muita miehiä. Minusta hän näyttää ihan ikäiseltään, mutta omaan silmääni hyvännäköiseltä. Minusta hän on sanonut, että en ole ulkonäön suhteen hänen tasoisensa, mutta että ulkonäkö ei merkitse ihmisessä kaikkea.

Kaverini uskoo olevansa huomattavasti kauniimpi kuin kaikki muut ja myös tietenkin vähintään 20 vuotta nuoremman näköinen kuin muut. Minusta hän näytyää ikäiseltään, mitä en ole tietenkään hänelle sanonut. Minun ikäni hän arvasi yläkanttiin! Eli hän pitää minua ikäistäni vanhemman näköisenä, vaikka olemme lähes viikolleen saman ikäisiä!

Toinen kaverini on puhunut minulle siitä, miten jokainen pärjää ja toimii elämässä ja miessuhteissa yms. omalla tasollaan ja tarkoitti, että minä operoisin maailmassa vähän alemmalla tasolla kuin hän. Tarkoitti sen ilmeisesti kohteliaisuudeksi, että pärjään hienosti minun tasoisteni joukossa.

Eikö tämä nyt ole jo vähän paksua? Ovatko ihmiset yleensäkin noin itseriittoisia, vai olenko jostain syystä valikoitunut tekemisiin sellaisten kanssa? Luulevatko useimmat ihmiset olevansa vähän parempi kuin muut? Olemme kaikki vahvasti keski-ikäisiä jo.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko kenellekään samaa?

Vierailija
2/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis Hippi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis Hippi 

Mitä tarkoitat? En ole hippi, jos sillä tarkoitetaan sanan yleistä merkitystä.

Ap

Vierailija
4/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän vastauksia. Tulkitsenko oikein, että tällainen kokemus ei ole normaali ja että yleensä ihmiset eivät koe muiden taholta alentuvuutta ja väheksyntää?

Ap

Vierailija
5/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti voin kertoa, että olet ollut liian miellyttämisenhaluinen muille.

Vierailija
6/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla erikoinen luonne jos alkaa tuollaisia selittelemään kavereilleen. Esim. äitini on samaa tyyppiä

Vierailija
7/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän vastauksia. Tulkitsenko oikein, että tällainen kokemus ei ole normaali ja että yleensä ihmiset eivät koe muiden taholta alentuvuutta ja väheksyntää?

Ap

Kyllä kokee. Olet heittänyt tyypit veks mun elämästä. Se miellyttämisenhalu loppui vihdoin, kun pitkän ajan jälkeen totesin, että ei kukaan vaivaudu vastavuoroisesti miellyttämään tai vastavuoroisesti yhtään mitään.

Vierailija
8/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen tosiaankin luonteeltani.

Ap

Vierailija
9/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun on nyt aika valita ne ihmiset, joiden kanssa olet tekemisissä. Ei kaikkien kanssa tarvitse olla tekemisissä. Esim. sukulaisuus ei velvoita.

Vierailija
10/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, oon huomion keskipiste😒

Vierailija
11/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on toi aika tavallista. Älä välitä. Sanot vaan, että jassoo ja sellasta tänään... 

Mulla oli yks eestiläinen kaveri, joka tahtoi, että maksan hälle kaiken, vaikka olin opiskelija ja hän sai vaikka mitä tukia yhteiskunnalta. Hän oli rikkaampi, kauniimpi, parempi, lahjakkaampi, ovelampi jne. Joka kerta hän kauhisteli mitenkä vanhakin olen, häntä pari vuotta vanhempi. Lopulta sanoin, että mä tuun kuule aina oleem sua vanhempi, että siitä voitkin onnitella itteesi koko loppuelämäsi sitten. Ei o tarttenut enää maksaa hänen menojaan. 

Vierailija
12/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen tosiaankin luonteeltani.

Ap

Arvasin. Sen takia sinua on helppo lytätä kun olet hyväksynyt lähes kaiken, mitä sulle hierotaan naamaasi.

Vierailija
13/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis Hippi 

Mitä tarkoitat? En ole hippi, jos sillä tarkoitetaan sanan yleistä merkitystä.

Ap

Et taida tietää mitä sillä tarkoitetaam. Taidat olla kouluja käymätön weetee...

Vierailija
14/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuh nuuh, onko täällä narsistin hajua🤔

Vierailija
15/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oikein hakeudun ystäväksi sellaisille ihmisille, jotka ovat yleisellä tasolla parempia kuin minä. 

Selitän miksi! 

Minä olen onnellisesti naimisissa, hyvä äiti, kaunis ikäisekseni, hyvä työssäni ja itseäni riittävästi miellyttävän elämän luonut nainen. Olen siis onnellinen ja perustyytyväinen, mikä on ihan hirveää ja kateutta herättävää monien mielestä. 

Hengaan ystävien kanssa joilla on enemmän kunnianhimoa ja tarvetta kilpailla "tasojen" suhteen. Nämä paremmat ihmiset eivät kadehdi mua ollenkaan, koska kokevat olevansa parempia kuin minä joka elämänalueella, joten heidän kanssaan saan olla onnellinen kaikessa rauhassa. Heillä ei myöskään ole tarvetta kyykyttää mua, kunhan tiedän paikkani. 

Kuulostaa oudolta, mutta totta joka sana! :) 

Vierailija
16/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas oikein hakeudun ystäväksi sellaisille ihmisille, jotka ovat yleisellä tasolla parempia kuin minä. 

Selitän miksi! 

Minä olen onnellisesti naimisissa, hyvä äiti, kaunis ikäisekseni, hyvä työssäni ja itseäni riittävästi miellyttävän elämän luonut nainen. Olen siis onnellinen ja perustyytyväinen, mikä on ihan hirveää ja kateutta herättävää monien mielestä. 

Hengaan ystävien kanssa joilla on enemmän kunnianhimoa ja tarvetta kilpailla "tasojen" suhteen. Nämä paremmat ihmiset eivät kadehdi mua ollenkaan, koska kokevat olevansa parempia kuin minä joka elämänalueella, joten heidän kanssaan saan olla onnellinen kaikessa rauhassa. Heillä ei myöskään ole tarvetta kyykyttää mua, kunhan tiedän paikkani. 

Kuulostaa oudolta, mutta totta joka sana! :) 

Nyt kun ajattelen, niin minä olen kuitenkin menestyneempi kuin nuo ihmiset, joista kerroin aloituksessa. Palkkani on suurempi kuin kellään heistä ja koulutukseni on korkeampi kuin kahdella heistä kolmesta ja sen kolmannen kanssa samantasoinen.

Eli en minä ole tällaisilla objektiivisilla mittareilla itseäni paremmassa seurassa.

Ap

Vierailija
17/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun sun ärsytykseen! Mulla on vanha ystävä, ihana ja samanhenkinen tyyppi. Pidän häntä fiksuna, empaattisena ja jopa viisaana ihmisenä. Paitsi että kilpailee ulkonäköasioilla vaikka on jo yli 50v niin kuin minäkin. Muistelee miten oli nuorena niin paljon kauniimpi kuin siskonsa, kaverinsa, nyt tietysti kauniimpi kuin miesystäviensä exät. On yhdellä osa-alueella jäänyt ikuiseksi teiniksi. Itsekeskseiseksi ja epärealistiseksi.On mielestäni tavallisen ja ikäisensä näköinen mutta kehun joskus häntä tosi nätiksi kun siitä tuntuu ilahtuvan. Harmittaa kun muuten viihdyn niin hyvin hänen seurassaan. 

Vierailija
18/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ystäviä jotka ovat portaan ylempänä itseäni ja tuoneet tämän esiin. Syy ehkä että olen jotenkin vaatimaton ihminen jolla ei ole koskaan ollut suuria päämääriä. No nuo kaikki kaverit ovat entisiä kavereita.

Vierailija
19/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla oikeasti on matalampi äo, vähäisempi koulutus, huonompi elämänhallinta jne. kuin ympärilläsi olevilla ihmisillä?

Vierailija
20/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muita kehujia ole niin, että itsetunto pysyisi ylhäällä, niin sellaiset tarvii sitten omaa pönkitystä. Vaikka minä tiedän kyllä semmoisiakin, joita kyllä kehutaan ja silti heillä on pirun huono itsetunto. Tai eivät siltikään lopeta itsekehuskeluaan, vaikka muutkin heitä kehuisivat.

En tiedä, ovatko nuo ap:n tutut mitään jatkuvia itsensäkehuskelijoita tai itseään parempina pitäviä. Kerroit jokaisesta vain yhden esimerkin. Jos heidän kehuskelunsa siihen yhteen kertaan jäi, niin ei semmoinen vielä tarkoita, että he olisivat olevinaan parempia kuin sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan