Kokemuksia työttömyysetuudella opiskelusta?
Onko kukaan hakenut omaehtoista opiskelua työttömyysetuudella? Itselläni tämä olisi edessä ja mietin miten hyvin se tarve pitäisi perustella ja mikä sitten myös menisi läpi.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne (työkkäritädit) aika tarkkaa syynää, mille opiskelualalle puoltavat työttömyysetuudella opiskelua. Taitaa nykyään olla, että saa opiskella joko lähäriksi tai logistiikka alalle. Bussikuski koulutuksia näkyy olevan joka alueen koulutustarjonnassa.
Eli mille alalle olet itse hakenut ja saitko etuuden?
Vuonna 2009 onnistui osapäiväopiskelu työttömyyskorvauksella. Kerran kuussa lähijakso, muuten tehtäviä.
Suoritin aineenopettajan pedagogiset opinnot 10 kk eli yksi lukuvuosi. Auttoivat työllistymisessä huomattavasti.
Mun serkku sai opiskella lähihoitajaksi kun aiemmilla tutkinnoilla oli niin vaikea (=mahdotonta) työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne (työkkäritädit) aika tarkkaa syynää, mille opiskelualalle puoltavat työttömyysetuudella opiskelua. Taitaa nykyään olla, että saa opiskella joko lähäriksi tai logistiikka alalle. Bussikuski koulutuksia näkyy olevan joka alueen koulutustarjonnassa.
Eli mille alalle olet itse hakenut ja saitko etuuden?
Liiketalous (merkonomi), sain töitä, mutta viime vuonna meni paikka nurin, joten taas täytellään lappuja. Tulee tuo ikä vastaan, että kelpaisin enää työmarkkinoille. Tuossa työttömyystuella opiskelussa on vaan kompana se, jos opiskelu kestää 3v, työkkäri "rahottaa" vaan kahden vuoden ajan. Viimeisen vuoden saa itse miettiä millä rahottaa opiskelun että valmistuu. Joten, olkaa tarkkana opiskelun kestosta.