Tytär lähdössä jo ensi vuonna opiskelemaan. Olenko ylihuolehtiva jos haen samaan paikkaan ja aloitamme yhdessä samassa paikassa?
Kommentit (33)
Mutsini joskus halusi opiskelemaan samaa alaa ja oltiin samalla luokalla. Siis ihan että saa viralliset paperit, jututhan se osas.
Ei se näin tyttärenä ihan kauhean kivaa ollut, vaikka toki sanoin kysyttäessä että ei mulla mitään sitä vastaan ole.
Veljeni oli vielä rinnakkaisluokalla ja kyllä musta tuntu oudolta kun luokassa kuului "ääääitiiii", lienee muidenkin mielestä koomista ja niin, no minkälaisen kuvan siinä perheestä saa.
Jos vielä tulis sama tilanne niin voi olla että vaihtaisin alaa.
Ei ole oikein normaalia.
Jos haluat tyttärelles hyvän uran opiskelijana niin anna hänelle rauha siihen.
Vierailija kirjoitti:
Me asumme Helsingissä. Tyttäret opiskelee yliopistolla, jonka minäkin aikoinani olen käynyt. Aloitin nyt täydennysopinnot ja esimerkiksi kirjastokäynneisså kyllä nyt hyödynnämme toisiamme. En kyllä mihinkään perässä muuttaisi, mutta vaikea oli nyt sitten hakeutua taas jonnekin muuallekaan, kun työpaikkani on täällä.
Tyttäresi eivät pääse itsenäistymään, kun sinä hääräät heidän elämässään jatkuvasti. Muuttaisit kauemmas ja antaisit heille tilaa.
Äitee on jo mullissa..
En ota kantaa muutoin.
*Tämä on testiviesti,
sivusto oli huollossa.
Nyt pelittää ilmeisesti.
Toivottelen oikein
hyvät viikonloput. -E-
Et suinkaan ole ylihuolehtiva!
Itselläni on kolme lasta aika pitkin ikäeroin, joista kahden perässä olen muuttanut opiskelemaan samaa alaa kuin he. Kolmas opiskelikin silloisessa kotikaupungissa.
Hyvä puoli tässä on myös se, että olen samalla valmistunut itse filosofian maisteriksi, yamk-insinööriksi ja kampaajaksi!
Suosittelen siis lämpimästi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamala ajatuskin. Anna linnun lentää pesästä! Eiväthän linnunpoikasetkaan jää pesään ikuisiksi ajoiksi. On hänen aikansa olla vapaa, nuori aikuinen, ja tehdä mitä haluaa. Pysy mielummin 600 km päässä, että saa vähän katsella viikonloppuhuvejakin, eikä tarvitse pelätä, että oma äiti kyttää K-kaupan kulmalla joka perjantai, syttyykö tietyn kerrostalon ikkunaan valo.
Tuli mieleen oma tätini, joka sitoi tyttärensä henkisellä väkivallalla itseensä, jankutti tälle jo taaperoiässä miten tyttö on syntynyt HÄNTÄ varten, HÄNTä palvelemaan ja passaamaan, HÄNEN vanhuudenturvakseen.
Miten kävi? Tyttö mätänee tällä hetkellä hengiltä lapsuudenkodissaan. On haudannut molemmat vanhempansa ja hoitanut heidät hautaan, kuten äiti käski ja jankutti ja aivopesi häntä hänen elämänsä ensimmäiset 20 vuotta. Ei ole poistunut kotoaan kuin ruokakauppaan. Ensin mätäni yksi jalka, sitten toinen. KUkaan lääkäri ei löydä syytä. Olen ikäni yrittänyt saada hänet edes hetkeksi ulos siitä talosta, mutta ei, hän käyttäytyy kuin aivopesty ja vihaa jokaista joka häntä yrittää auttaa. Tytöltä äiti kielsi myös ystävät ja poikaystävät. Hän on nykyään reilusti yli 40-vuotias ja mätänee hengiltä. Elämän tarkoitus suoritettu. Aivot ohjelmoitu passaamaan ihmistä, jota ei enää ole.
Huh. Miehen suvussa on myös tällainen tapaus. Näimme häntä yksissä hautajaisissa ja oli noin 40 vuotiaana kuin 70 v. Ihan järkyttävä kohtalo. Kyllä on äiti ollut itsekäs kun vain ja ainoastaan ajetllut itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asumme Helsingissä. Tyttäret opiskelee yliopistolla, jonka minäkin aikoinani olen käynyt. Aloitin nyt täydennysopinnot ja esimerkiksi kirjastokäynneisså kyllä nyt hyödynnämme toisiamme. En kyllä mihinkään perässä muuttaisi, mutta vaikea oli nyt sitten hakeutua taas jonnekin muuallekaan, kun työpaikkani on täällä.
Tyttäresi eivät pääse itsenäistymään, kun sinä hääräät heidän elämässään jatkuvasti. Muuttaisit kauemmas ja antaisit heille tilaa.
En minä häärää heidän elämässään. Ymmärrät kai, että Helsingin Yliopisto on iso. Emme edes opiskele samalla kampuksella ja minun opnitoni ovat suurelta osin etänä. Kirjastossa käydessämme olemme ottaneet ristiin sieltä toistemmekin kirjoja, siinä se. He opiskelivat jo täällä, kun täydennyskoulutus tuli tarpeelliseksi, enkä todellakaan pysty työssäkäyvänä opiskelemaan jossakin Jyväskylässä ja Helsingin tarjonta on myös laadukkain.
Tiedän tapauksen jossa äiti on kuin paita ja peppu aikuisen noin 40 v tyttärensä kanssa. En tiedä asuvatko jopa yhdessä. Mutta hieman samanlainen skenaario kuin ap:n trollissa. Sivullisena kaukaa katsottuna, en siis tunne heitä, tulee olo kuin äiti olisi jokin matriarkka ja lapset palvovat äitiään. No, onhan siinäkin tietty elämäntehtävä, mitä,sitä omaa elämää elämään kun voi äidin elämää elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä häärää heidän elämässään. Ymmärrät kai, että Helsingin Yliopisto on iso. Emme edes opiskele samalla kampuksella ja minun opnitoni ovat suurelta osin etänä. Kirjastossa käydessämme olemme ottaneet ristiin sieltä toistemmekin kirjoja, siinä se. He opiskelivat jo täällä, kun täydennyskoulutus tuli tarpeelliseksi, enkä todellakaan pysty työssäkäyvänä opiskelemaan jossakin Jyväskylässä ja Helsingin tarjonta on myös laadukkain.
Ja tuo kirjastojuttukin johtuu siitä, että Viikissä on vesivahinko ja minunkin kirjani menevät nyt sinne Kaisaan, halusin tai en. aikä pöllöä siellä olisi jokaisen käydä erikseenkään.
Jos lapsi lähtee opiskelemaan kävelyä, on ehkä hyvä äidin mennä mukaan, Koskaan ei ole liian myöhäistä hoitaa ja hoivata jälkeläistään. Tulee mieheen vanha sanonta ettei siitä tule valmista, jos toinen sokea taluttaa toista sokeaa :(
Provo, mutta miksi tälläista paskaa ap?
Raskaus ja abortti trolli tullut lomilta tämä ap. Nyt näitä äiti tytär yms tarinoita löytyy. On harvinaisen tylsä henkilö. Ehkä kuvittelee itsensä sarkastisen hauskaksi kun lukee vastauksia aloitukseen. Elämä on toiset elää toiset kuvittelee elävänsä.
Olet.