Visalla maksaminen ulkomailla
Olen lähdössä muutamaksi kuukaudeksi ulkomaille. OP visakortti on mutta pankkihan veloittaa maksuista loppuviimein aika paljon. Mitä suosittelisitte maksutavaksi? Paikallista pankkikorttia ei kannattane 4kk ajalle hankkia.
Kommentit (45)
American Express ja Revolut. Ehkä Eurocard, jos haluaa luotto-ominaisuuden. Suomipankkien varassa ei ulkomailla kannata todellakaan olla, koska kortti voidaan lukita hetkenä minä hyvänsä ja auki saaminen kestää päiväkausia.
Minne menet? Pankkikortti kyllä käy monessa maassa , käytän sitä, amexia ja käteistä
Ei minulla ainakaan mennyt mitään ylimääräisiä veloituksia visalla ulkomailla. Mitä oikein meinaat?
Et todellakaan saisi mitään 'paikallista pankkikorttia' ilman pankkitiliä ko. maassa. Hommaa Revolut.
Vierailija kirjoitti:
American Express ja Revolut. Ehkä Eurocard, jos haluaa luotto-ominaisuuden. Suomipankkien varassa ei ulkomailla kannata todellakaan olla, koska kortti voidaan lukita hetkenä minä hyvänsä ja auki saaminen kestää päiväkausia.
Amex on ehkä vähiten kelpaava luottokortti maailmassa. Mikä suomalainen pankki muka sulkee luottokortteja varoittamatta ja ilman syytä?
Ei ikinä ole mennyt mitään ylimääräisiä maksuja ulkomailla kun visalla maksaa.
Mastercard veloittaa vain maksetun hinnan sen hetken kurssilla minuutilleen, ehkä sekuntilleen.
Viho viimeinen on S-visa törkeineen välistä vetoineen!
Vierailija kirjoitti:
Minne menet? Pankkikortti kyllä käy monessa maassa , käytän sitä, amexia ja käteistä
Käy se mutta valuutanvaihdosta esim OP perii 2.47% joka maksusta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mastercard veloittaa vain maksetun hinnan sen hetken kurssilla minuutilleen, ehkä sekuntilleen.
Ei mulla ole s-visalla mennyt ylimääräisiä maksuja. Mitä meinaat?
Vierailija kirjoitti:
Korjaus
Se ei ole visa vaan S-pankki joka on törkeä välistä vetäjä, maksaessasi s-visalla
Amex nimenomaan kelpaa vaikka missä ja se ei ole luottokortti vaan maksuaikakortti. En ole kuin kerran ollut tilanteessa kun amex ei kelvannut ja olen matkustanut vaikka ja missä useasti, reissaan noin 250 päivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan mennyt mitään ylimääräisiä veloituksia visalla ulkomailla. Mitä oikein meinaat?
Googleta esimerkiksi OP valuuttalisä kortilla maksaminen ulkomailla.
Riippuu minne olet menossa.
Reissaan joka vuosi useamman viikon Euroopassa ja pääsääntöisesti maksan Visa debitillä kännykällä euroissa, jolloin pankki ei ota välistä mitään. Jos maksaa muussa valuutassa kuin euroissa, niin menee joku pieni palkkio. Majoitukset maksan yleensä creditillä, sillä sama homma (creditin olen antanut majoituksille yleensä jo etukäteen laskuttamista varten, siksi)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minne olet menossa.
Reissaan joka vuosi useamman viikon Euroopassa ja pääsääntöisesti maksan Visa debitillä kännykällä euroissa, jolloin pankki ei ota välistä mitään. Jos maksaa muussa valuutassa kuin euroissa, niin menee joku pieni palkkio. Majoitukset maksan yleensä creditillä, sillä sama homma (creditin olen antanut majoituksille yleensä jo etukäteen laskuttamista varten, siksi)
Mutta eikö yleensä ole edullisempaa maksaa paikallisessa valuutassa? Valita se. Menen Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole s-visalla mennyt ylimääräisiä maksuja. Mitä meinaat?
Valuutan vaihto kulut 2,78% maksaessasi s-visalla, kun saat ladkun s-pankkiin.
1000€ Kruunu ostos on valuutanvaihdon jälkeen 1027,8€, kun tulee visa lasku S-pankkiin maksettavaksi vs mastercard nordeasta olisi ilman vaihtokukuja 27,80€ halvempi parin hyvä lounaan hinta ruotsissa
Vierailija kirjoitti:
Mitä s-visa vetää välistä, en oo huomannut? Vähän tosi sitä ulkomailla käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä s-visa vetää välistä, en oo huomannut? Vähän tosi sitä ulkomailla käytän.
Jaa jos ei olla euromaassa? Ilmankos en oo huomannut.
Up