Olen onnistunut löytämään itselleni hyvän tavan olla lihomatta
Ilman mitään poppaskonsteja tai lääkärin reseptejä. Yksinkertainen systeemi toimii tässäkin suhteessa paremmin kuin pussillinen ravintoterapeuttien, lääkäreiden tai muiden puoskarien ohjeistukset. Hyvä minä, hyvä minä ja hyvä parempi minä !
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto toimii itsellä. Vuorokauden 24 tuntia, niistä puolet olet syömättä ja puolet syöt - sekin riittää. Eli 12 t täydellinen ruokapaasto. Ja aina parempi, jos voit pitkittää vielä 16 tuntiin. Ei välttis muuta hyötyä kuin että tulee syötyä kalorimäärällisesti vähemmän.
Esim. heräät klo 7, syöt aamiaisen klo 9 ja iltapalan klo 9 = 12 t väli
Jep, pätkäpaasto, pidempikin toimii vallan hyvin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut syömään rahkaa ja purkki hedelmä sekoitusta iltaisin. Myös raejuusto olisi hyvä iltapala. Kuulemma.
Niihin kyllästyy.
Kokemusta on.
Tiedän. Sitten voi vaihtaa johonkin muuhun..
Mikä on se muu?
No ihan hedelmät, tonnikala, puurot, raejuusto
No ihan kaikki yök.
Sä olet yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut syömään rahkaa ja purkki hedelmä sekoitusta iltaisin. Myös raejuusto olisi hyvä iltapala. Kuulemma.
Niihin kyllästyy.
Kokemusta on.
Tiedän. Sitten voi vaihtaa johonkin muuhun..
Mikä on se muu?
Se muu on nimeltään Mansikki! Älä vedä kaikkea kerralla...
Vierailija kirjoitti:
Saahan laihduttaja syödä myös vähän herkkujakin. Mutta ei niin kuin leipää.
Mä en syö kuin yhden täysjyväleivän päivässä. Söin tänään yhden pallon jäätelöä. Syön siis herkkuja kuin leipää.
Nostin kalorit lähelle 2000 ja aloin syömään määrällisesti helvetin paljon. -4kg kesän aikana. Pari kertaa viikossa järvessä ja ulkosalilla pikatreeni. Tässä iässä alkaa tulemaan oikeesti ongelmia jos kehoa ei ravita ja rakasteta. Nyt normaali painossa ja lihakset kehittynyt myös. N 40 170/68
Vierailija kirjoitti:
Hedelmiä ja vihanneksia naamaan. Ei se sen kummempaa vaadi.
Mutta jos niiden lisäksi tissuttelee ja syö esim. makeisia, ei toimi.
Ja sitten äijä ohje! Kolmen päivän ränni. Muista juoda sekaisin erilaisia alkoholi tuotteita. Esim. pe-su. Oikein hoidettuna takaan ettei 6 päivään tuu syötyä yhtään mitään, vielä keskiviikkona ajatuskin safkasta oksettaa...Sitten torstaista eteenpäin varoooovasti ruokailua, ei isoja määriä, salaatti on hyvä ratkaisu, myös mehukeitto kera parin voikkoleivän toimii...Nyt massusi vetoisuus on pienentynyt vähintäänkin puoleen...älä venytä sitä, tatä ohjetta noudattamalla laskee päivittäinen ruokailusi huomattavasti eikä tartte lähteä lenkkipolulle riehumaan, siinä sivussa säästyy pienemmästä safka määrästä hilloa tilille! Jee...kyllä mä oon taitava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaahtokarkki,pulla, jäätelö,selzer ja kuiva viini menee yllättävän helposti ruokavalioon vaikka päivittäin jos on yhtään perillä mistä noin muuten nautittu ravinto koostuu ja huolehtii protskut ja kuidut kohdilleen. Edelleen n40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Noiden lisäksi voi syödä täysjyvä leipää, ruis näkkäriä ja perus lämminruoka.
Se on ihan, että haluaako laihtua. Mikä on motivaatio. Suklaa on pahin lihottaja.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan, että haluaako laihtua. Mikä on motivaatio. Suklaa on pahin lihottaja.
Se on ihan, että haluaako elää vai kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minä löysin itselleni toimivan tavan laihtua kun puolitin kaikki annosmääräni pikkuhiljaa totutellen. Ensin pudotin aamiaisen määrää puolella ehkä noin kuukaudeksi, sitten pudotin myös lounaan ruokamäärän jne jne. Paino tippuu huomaamatta ja ilman nälkää kun toimin asteittain enkä yhdellä rytinällä.
Hyvä sinä. Suurinpiirtein noin minäkin tein. Nyt olen syönyt jo pidempään minimalistisia annoksia, useammin tosin per päivä, eli 1 peruna entisen 3 sijaan ja näin päin pois, kun tekee kahvin kanssa jotain makeaa mieli, puolitan pullan, leivoksen tai mitä sitten sattuukaan olemaan. Koko ajan on pikkuinen nälkä mutta ei haittaa, puntari kiittää ja niin myös peilikuvani. On kevyempi olo, jaksaa paremmin, mutta totuttelua se vaati, pikkuhiljaa alkaa kulkemaan jo ihan itsestään, ihminen on oppivainen vaikka vähän nipistelisikin. Ei pidä antaa nälälle sijaa ! Ap
Sinähän nimenomaan annat nälälke sijaa: " Kokoajan on pikkuinen nälkä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan, että haluaako elää vai kuolla.
Tuokin on totta. Sydän tuntemusten myötä mäkin aloin kiinnittää huomiota syömisiini.
Syön vain sen verran kuin kulutan. Joinain päivinä enemmän, kun on vaikkapa treenipäivä ja kulutus kovampaa. Jos silti alkaa vaatteet kiristää niin pienennän kalorimäärää. Tämä on tepsinyt koko aikuisikäni.
Oletteko huomanneet, että ruokakaupan mainoksissa puhutaan kesät talvet herkuista.
Eikö herkut kuulu vain juhlahetkiin. Tarvitsetko itsellesi viikottain 4 suklaalevyä kympillä?
Jos elämästä tulee ruokaa ja ruoasta herkkuja, ei tarvitse kysyä, miksi lihotaan.
Ihmiset syö nykyään ihan liikaa! Syömisen ei myöskään pitäisi olla tasaista. Elimistö ei koskaan muuten puhdista itseään kun sen on poltettava sitä puputettua ruokaa 24/7.
Ks. Autofagia ja ylläty
Säännöllinen ruokailurytmi (päivässä 3 pääateriaa ja niiden välissä kevyet välipalat), kohtuulliset annoskoot (lautasmalli), ravintosuositusten mukainen ruoka sillä erotuksella etten syö ollenkaan punaista lihaa ja lihajalosteita, herkuttelu silloin tällöin kohtuudella on sallittua (esim. konditoriatuotteet, pizza jne.). Pyrin liikkumaan säännöllisesti ja liikunnastani osa on ihan hyötyliikuntaa ja myös lihaskuntoa pyrin ylläpitämään käymällä pari kertaa viikosta syksystä kevääseen kuntosalilla, sovittelen liikuntaa muuhun elämään eikä elämäni siihen kaadu jos joskus tulee pakollisia taukoja.
Saahan laihduttaja syödä myös vähän herkkujakin. Mutta ei niin kuin leipää.