Mitä ruokia muistatte että teillä tehtiin köksässä?
Kommentit (47)
Mä en muista muuta kuin rahkan kuivatuista sekahedelmistä (v. 1979-1980).
T-leipä. Muistan ohjeen ja teen sitä joskus nykyisinkin.
Vierailija kirjoitti:
En voi kyllä käsittää ihmistä joka ei osaa tehdä hyvää ruokaa. Eikös se ole nukkumisen jälkeen tärkein asia ja taito?
Lapselle tai nuorelle annettu ruoanlaiton opetus kotona on kyllä parasta perintöä mitä loppuelämää ajatellen voi antaa.
70 luvulla ekana tehtiin oopperavoileipä. Sämpylöitä tehtiin ja joulun aikaan piparkakkutalo. Kaikenlaisia survoksia.
Se saatanan omenahyve 🤯vittu!!! Kuka keksi että sen nimi on hyve, se pitäisi olla hyvä mitä se ei tosin edes ole. Hyve on luonteenpiirre.
Teeleipä oli ensimmäinen mitä tehtiin ja minkä muistan
Pizzaa, pullia, kukkakaaligratiinia, teeleipää, risottoa (sellaista kuivaa), jotain keittoa, lämpimiä leipiä ainakin. Enemmän on jäänyt suolaiset ruoat mieleen, makeista en muista kuin nuo pullat. Varmaankin kääretorttua on myös tehty.
Vierailija kirjoitti:
Stroganoff
Oli muka jotenkin hienoa ruokaa.
Pitäisikö niin pitkälle muistaa. Enpä juurikaan muuta muista, kuin, että osasin jo silloin 7 luokalla tehdä ruokaa ja ruskea kastikekin onnistui jo tuolloin. Muutamat vasta ekaa kertaa tekivät tuolloin ruokaa. Köksää oli 7 ja 8 luokalla molemmilla 6 tuntia viikossa eli 2x3 h.
Teeleipä, silakkapihvit ja täytetyt paprikat ovat jääneet mieleen.
Kreikkalainen kalapaistos. Teen sitä edelleen.
Keitetyt perunat ja jauhelihakastike. Poropeukalot pojat ei sitten saaanu mitään muuta onnistumaan paitsi hellan palamaan.
Madekeitto, kalan nylkeminen ja kaikki. Ei ehkä ihan eka ruoka mitä alkaa itse tekemään kun muuttaa kotoa.
Sylkypullat. Eli otetaan taikina suuhun, kulaus vaikka omenamehua, purskutellaan hyvin suussa ja sylkäistään pellille.
Vierailija kirjoitti:
En voi kyllä käsittää ihmistä joka ei osaa tehdä hyvää ruokaa. Eikös se ole nukkumisen jälkeen tärkein asia ja taito?
Miksi tehdä ruokaa itse, kun kaupat ovat täynnä hyviä valmiseineksiä? Ehtii nukkua paljon enemmän, kun ei näperrä itse sapuskaansa. Tästä on kokemusta jo vuodesta 1995 lähtien. Lopetin silloin ruoanlaiton ja siirryin valmiseineksiin.
Opettaja sanoi hysterialla että minun pitää juoda teetä ilman sokeria omalla vastuulla
Tä vastuunkanto ka-me-lin-pas-ka suomessa on kauheeta paskaa
Jos vain joisitte omanne teenne sen sokerin kanssa ja pitäisitte naamanne kiinni