Onko laitonta ottaa talteen puhelinnumeroita joita kuulee Tokmannin kassajonossađ€
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EntÀ Lidl:in kassajonossa?
Voiko kassalta kysyÀ edellisen tytsyn henkilötiedot?
MinÀ annan aina kaverin puhelinnumeron, kun ei ole mitÀÀn takuunalaisia ostoja kyseessÀ. On se varmaan joskus ihmetellyt mitÀ vittua ne kaikki kuitit on. En aio sille kertoa tekoani koskaan. N25
Vilautan sovelluksessa olevaa klubikorttia joten ei tarvitse luetella kassalla yhtikÀs mitÀÀn yhtÀÀn kenellekÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Miespuolinen vanhempi sukulainen kÀvi Pohteen pÀivystyksessÀ Oulussa taannoin. Sanoi, ettÀ oli tosi noloa siinÀ sÀngyllÀ maata ja kuunnella naapurisÀngyn naispotilaan henkilötietoja ja sairauskertomusta. Kaikki kerrottiin, ei minulle sen tarkemmin eritellyt, mutta ehkÀ oli jotain gynekologista ongelmaa sillÀ naisella.
Kyseinen mies on itse työskennellyt pitkÀÀn tietoturva-asioiden parissa ja piti tilannetta ihan pöyristytttÀvÀnÀ.
TÀmÀnkaltaiset kÀytÀnnön tilanteet vievÀt ihan tÀysin pohjan koko tietoturvalta
MeidÀn taloyhtiön lenkki saunailloissa, erÀs elÀkkeellÀ oleva ÀijÀ joka on ollut töissÀ jossain valtion salaisten asiakirjojen kanssa. HÀn jakaa niitÀ salaisia tietoja lenkkisauna-illoissa muille talon asukkaille.
Mulla on erittÀin hyvÀ numeromuisti ja kerran (kÀnnissÀ) pÀÀtin toistaa edellisen naisen numeron ÀÀneen, lÀhinnÀ osoittaakseni kuinka tyhmÀÀ touhua noin vaan jakaa tietojaan. Mut oli se vÀhÀn hauskaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miespuolinen vanhempi sukulainen kÀvi Pohteen pÀivystyksessÀ Oulussa taannoin. Sanoi, ettÀ oli tosi noloa siinÀ sÀngyllÀ maata ja kuunnella naapurisÀngyn naispotilaan henkilötietoja ja sairauskertomusta. Kaikki kerrottiin, ei minulle sen tarkemmin eritellyt, mutta ehkÀ oli jotain gynekologista ongelmaa sillÀ naisella.
Kyseinen mies on itse työskennellyt pitkÀÀn tietoturva-asioiden parissa ja piti tilannetta ihan pöyristytttÀvÀnÀ.
MeidÀn taloyhtiön lenkki saunailloissa, erÀs elÀkkeellÀ oleva ÀijÀ joka on ollut töissÀ jossain valtion salaisten asiakirjojen kanssa. HÀn jakaa niitÀ salaisia tietoja lenkkisauna-illoissa muille talon asukkaille.
Tuosta kannattaa tehdÀ ilmoitus. NimittÀin salassapitosopimukset sitovat kyllÀ työsuhteen jÀlkeenkin
Unohda 0202020. Tokmanni on paikallinen numerotiedustelu.
Vierailija kirjoitti:
Jahtaatko nÀttejÀ tyttöjÀ puhelinnumeron avulla stalkkeri?
Miks ei? Aina voi soittaa tytölle ja kysyÀ "onks sulla jo poikaystÀvÀ?" tai "millainen pillu sulla on?"
Vierailija kirjoitti:
On kyllÀ niin idiootin keksimÀ systeemi kuin olla voi. Lopetin kokonaan kyseisessÀ konkurssiputiikissa asioinnin, kun tuo klubihomma alkoi.
Se hidastaa muiden asiointia.
Itekin miettinyt ettÀ on se aikamoinen systeemi, puhelinnumeroita vaan luetellaan perus ostosten yhteydessÀ kaikkien kuullen.
https://www.minilex.fi/a/henkil%C3%B6rekisteririkos-loukkaa-rekister%C3âŠ
Tossa googlauksella. ItseÀ ei juuri kiinnosta mutta muistin ettÀ tollanen laki olemassa.
Ennen oli puhelinluettelo, josta sai haluaman henkilön nimin ja osoitteen.
Rusta on parempi paikka tuohon. Tokmannilla kÀy vain mummoja.
Rustassa ja Peten koiratarvikkeessa on nyt siirrytty siihen, ettÀ asiakas itse nÀppÀilee numeronsa kassalla olevalle "padille", eiköhÀm kohta Tokmannillakin. Ja hyvÀ niin!
MitÀ laitonta siinÀ voisi olla. Korkeintaan saat varautua siihen, numeron omistaja liipasee sinua kuonoon
ĂlĂ€ estitĂ€ idioottia Miksi joku tekisi noin? Jos vĂ€ltĂ€t ettĂ€ typerÀÀ kailottaa numero kaupassa, jos joku vaikka kĂ€yttÀÀ sitĂ€ vÀÀrin, niin typerĂ€ vĂ€ite.
Niin pieni prosentti mahdollisuus, ettÀ joku tekisi niin ja vielÀ pystyisi sen kummemmin aiheuttaa haittaa sillÀ
KyllÀ joissain harvinaisissa tapauksissa on joidenkin kÀnny hakkeroitu. Jopa niin, ettÀ sitÀ voidasan hallita kun omaa etÀnÀ.
Silloin kyllÀ se numerokin on saatu jollain muilla tavalla, kun ehkÀ sieltÀ kaupan kassslta
Edistyneeet hakkerointitaidot on vain harvoilla ja vaatii yleensÀ kytköksiÀ johonkin johtoon valtion virastoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa huudellaan vireiselle tiskille potilaan terveystiedot.
Vasta kuuntelin erÀÀn naisen sairaskertomusta viereisessÀ pisteessÀ. Noloa.
sÀÀ olisit tykÀnnyt ajasta kun oli vielÀ puhelinluettelot
Ei ole, öisin soittelen ja kysyn et onko tyyny hyvin, sitten se hullun nauru pÀÀlle đđ€Ł