Jos vatsasi TURVOTTAA olet lihonut. Yksinkertaista. Lihavan ihmisen varsa turvottaa.
Kommentit (15)
Älä yleistä. Mulla suolistosairaus ja olen alipainoinen ja kyllä, vatsa turvottaa. Niinkuin muillakin suolisto-ongelmaisilla.
Tyhmä väittämä ja oikeinkirjoituskaan ei pelaa, imbesilli.
Jos olet laiha, vaikka syöt pizzaa ja hampurilaisia, olet läpipasko huonoilla veriarvoilla.
Turvottaminen ja ylipainon tuoma pyöreys eri asioita.
Mahan seutu voi turvotella vaikkapa kaasunmuodostuksen vuoksi. Ulosteen kertymisen vuoksi, ummetusta siis.
Mulla turvottaa hiilarit. Kaikki, myös hyvät. Olen normaalipainoinen.
Aloittaja sen varmasti tietää katsoessaan joka päivä itseään itku kurkussa peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Mahan seutu voi turvotella vaikkapa kaasunmuodostuksen vuoksi. Ulosteen kertymisen vuoksi, ummetusta siis.
Ihmisen anatomia ei taida olla kovin hyvin hallussa, jos kuvittelet että uloste kerääntyy vatsan seudulle :D
Lihavuus poistuu kun tulee kunnon jööti ulostettua... Semmonen laihdutus siinä sitte.
Jaa, olen normaalipainoinen ellen jopa hoikka, kuntoilen paljon ja vatsalihakseni erottuvat salilla paidan läpi. Silti välillä turvottelee ja alavatsa meinaa pömpöttää, koska olen esivaihdevuosissa oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Mulla suolistosairaus ja olen alipainoinen ja kyllä, vatsa turvottaa. Niinkuin muillakin suolisto-ongelmaisilla.
Nyyh😢
Aloitusta mukaillen: Jos syö kuin hevonen heinää, tuleeko varsa? Kasvissyönnillä kaasupalloksi?
Joo ja nälkiintyneen afrikkalaisen lapsen vatsa turvottaa ei lihavuudesta vaan ruuanpuutteesta että näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen anatomia ei taida olla kovin hyvin hallussa, jos kuvittelet että uloste kerääntyy vatsan seudulle :D
No, mut siis jos oikein ummettaa, suoli ei toimi, ulostemassaan kertyy, syntyy kaasua, joka siis myös turvottaa ja tuntuu vatsan seudullakin!
Sillä lailla sitä anatomiaa!
Sitte hei, jos ryyppää hirveesti vettä päivän mittaan, ihan siis tarkoituksella vetäsee puol litraa useamman kerran päivän mittaan, niin sekin turvottaa... Tulee aika turpee olo siihen verrattuna, ettei sitä vettä litrakaupalla vetäis!
Tämmönen anatomia!
Onko se muuten niin että sillä turvottelulla, turvotuksen tunteella, tarkoitetaan nimenomaan sitä että vatsa oikeesti turpoaa!
Vai sitä että tuntuu pinkeältä ja hankalalta? Siis tuntuu. Ja miten se tunne sitten helpottaa?
Vai oikein varsa 🤣