Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan olemaan selkeästi todella ahdistunut kun en löydä uutta työpaikkaa!

Vierailija
06.08.2026 |

Olen noin 2-3 vuotta etsinyt aktiivisesti uutta työpaikkaa. Nykyisessä ollut yli vuosikymmenen. En ole päässyt ainooseenkaan työhaastatteluun, eli tilanne on surkea. Olen yamk-tradenomi koulutukseltani ja tehnyt yli 10 vuotta yhtä ja samaa työtä. 

Luultavasti olen liian vanha (49) ja mulla ei ole tarpeeksi erilaista osaamista. Olen nyt sellaisissa tiloissa itseni kanssa, että alkaa epätoivo kasvamaan ja olemaan jo tosi paha. Olen jopa aktiivisesti lähetellyt sähköposteja ja kysellyt ilman, että paikkoja on ollut auki.

Mitä tässä voi vielä tehdä? En usko, että kouluttautuminen vielä lisää lisäisi yhtään mahdollisuutta uuteen paikkaan vai lisäisikö? Vai onko se ikä mikä tökkää vastaan? Oman mielenterveyden kannalta (jossa ei onneksi ole vielä vikaa) olisi hyväksi päästä pois nykyisestä työyhteisöstä. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lujasti tsemppiä ja jaksamista Ap.

- Äläkä anna nennä ihon alke niiden täällä toistuvasti kuetravussa okevien kommenttien, joissa työttömiä halveksitaan ja mitätöidään,mitä mielikuvituksellisemmin sanankääntein.

Pätkätöihon tuomittu maisteri

Vierailija
2/3 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en millään löydä töitä, tammikuusta asti olen etsinyt - enkä edes oman alani hommia, vaan ihan mitä tahansa. Määräaikainen työsuhde päättyi keväällä, ja pian on varmaan pakko hakea jotakin tukea, jollei työtä löydy.

Okei, huijasin - tukien hakeminen ei ole vaihtoehto. En halua olla kuluerä yhteiskunnalle. Luonnollinen poistuma on ainoa vaihtoehtoni.

Paljon onnea työnhakuun, toivon kovasti, että löydät jotakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelijat. Kerätkää kaikki suosittelijat mitä vain mahdollista hakemukseen, sen perustella tärppää.  (Tiedän mistä puhun.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme