Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei päihderiippuvaisia vaan lukita johonkin päihdelaitokseen?

Vierailija
05.08.2026 |

Laittomille päihteille täysi nollatoleranssi ja ensimmäisestä käyttörikoksesta 5 vuodeksi päihdelaitokseen. Alkoholista ensimmäisestä alkoholin aiheuttamasta häiriöstä tai rikoksesta henkilöltä kielletään alkoholin käyttö kokonaan päihdelaitoksen uhalla. Jos henkilö löydetään uudestaan päihtyneenä niin viideksi vuodeksi päihdelaitokseen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitysleireille voisi kerätä myös mielisairaat, työttömät, maassa laittomasti oleskelevat ja ex-rikolliset. Vapaamielistä politiikkaa on kokeiltu ilman menestystä joten nyt olisi aika ottaa kovemmat keinot käyttöön. 

Vierailija
22/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tulee kun antaa nurkkien ja juoppojen mennä ennenaikojaan hautaan. Ehkä sitä voisi nopeuttaa jotenkin esim. kieltämällä heiltä sairauksien hoito. Ei missään nimessä millekään katkolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tulee antaa niskalaukaus yhteiskuntaan sopeutumattomille ongelmayksilöille. Poliisin aseenkäyttöoikeuksia pitäisi vapautta ja kannustaa käyttämään virka-asetta entistä useammin niin ehkä kansalaiset alkaisivat käyttäytyä kunnolla. Jatkossa kun tekoäly ja robotisaatio etenee niin poliisi saa luultavasti käyttöönsä ED-209 malliset kadun siivoajat.

Vierailija
24/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sen verran rankan elämän elänyt alkoholistina (nykyään raittiina), että olisi joku saanut tulla ja raahata "päihdelaitokseen" heti kun avasin ensimmäisen kaljan. 

Vierailija
25/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi tulee kun antaa nurkkien ja juoppojen mennä ennenaikojaan hautaan. Ehkä sitä voisi nopeuttaa jotenkin esim. kieltämällä heiltä sairauksien hoito. Ei missään nimessä millekään katkolle.

Alkoholisteja ja päihdepotilaita hoidetaan kyllä mutta rajansa on kaikella. Narkomaanit saavat toisinaan sydämen sisäkalvon ja sydänläppien tulehduksen joka kertaalleen voidaan hoitaa kirurgisesti mutta seuraavalla kerralla tarjolla on vain antibioottia. Alkoholistien kohdalla loppuvaiheen maksakirroosi rajoittaa tarjolla olevia hoitoja ja ihan kaikkeen leikkaukseen ei välttämättä lähdetä kun ennuste on olematon. Siis ihan hoidotta ei kukaan jää mutta loppu tulee kyllä jos ei lopeta päihteiden tai alkoholin käyttöä ajoissa.

Vierailija
26/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jäisi kovin montaa eduskuntaan istumaan sen jälkeen. Josko ketään?

Räsäs Päivi ja Essayahin Sarppa. 

Vierailija
27/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juonut tasaiseen tahtiin koko aikuisikäni, enkä ole ollut häiriöksi kellekään, enkä ole rikkonut lakiakaan. Mä en kävele edes päin punaisia, en Helsingissä, enkä muuallakaan maailmassa. Mä olen se joka pönöttää tien vieressä vaikka viikon, että valo vaihtuu. Juovuksissa olen kuitenkin ollut, jalat kantaa, mutta mieli on juopaleisen ihastukssaan ja fiiliksissä.

Vierailija
28/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on arviolta noin puoli miljoonaa päihteiden ongelmakäyttäjää. Vankina pitäminen maksaa noin 80000 euroa vuodessa per hlö. Laske siitä. 

Onko tuo loppuun asti kilpailutettu hinta? 

No mitäpä veikkaat, muuttaako tilannetta ihan hirveästi vaikka saisit tuosta 20k/vuosi tingittyä?

Miksi vitussa se maksaa noin paljon? Huomattavasti enemmän kuin esim. vanhusten ympärivuorokautinen hoito. Vankiloissa olisi hyvä paikka säästää veronmaksajien rahoja... 

Vangit lähtisivät pois jos kohtelu olisi huonoa ja muurit olisi poistettu säästösyistä. 

Vierailija
29/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Valitettavasti itsemäämiaoikeus. 

Vierailija
30/30 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankiloissa on liian helppoa. Oikea rikollinen ei pelkää vankilaan joutumista, koska siellä on helpompaa kuin käyttää huumeita kadulla. Vankilan pitäisi murtaa ihmisen tahto ja saada tämä alistumaan yhteiskunnan sääntöihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan