Onko sinulle perheen etu vai oma etu tärkeämpi?
Jos vaikka lapset haluavat uimahalliin, mutta sinulla olisi salilla jalkapäivä, niin kumman valitset? Oman edun vai lasten edun?
Kommentit (10)
Lapset meillä käy jo uimassa ilman vanhempia.
Molemmat. Ensin salille, sitten lasten kanssa uimaan. Tai voihan lasten isäkin viedä heidät uimaan, jos itse en jaksa mennä kuin salille.
Menen pojan kanssa salille, vaimo voi viedä tytöt uimaan.
M39
Oma etu on ykkönen ja jos jää aikaa niin sitten muiden etu sen jälkeen.
Käyn salilla vain 2 kartaa viikossa, joten uimareissut tehdään muina päivinä. Ei tarvitse valita joko tai kun voi rehdä molemmat - eri päivinä.
No jonkun "etu" on eri asia kuin jonkun "halu". Perheellisellä se oma ja muiden perheenjäsenten tai koko perheen etu isossa kuvassa yleensä menevät aika pitkälti käsi kädessä. Sitten taas harvoin kaikki perheenjäsenet haluavat täsmälleen samaa asiaa samalla hetkellä.
Perheen etu. Siksi muistutinkin viitisen vuotta lähinnä lihapullaa. Nyt on sovittu vanhemmille omien harrastusten päivät ja uimassa käydään sunnuntaisin ennen omaa salireissua. Ei siis tarvitse yllättäen alkaa enää tinkimään omasta hyvinvoinnista tai vastata jokaiseen vaatimukseen. Isommat lapset eivät tietystikään tarvitse vanhempia niin paljon kuin pienemmät.
Lapset osaa uida ja uimahalli on tuossa 500 metrin päässä. Tosin se kuntosalikin on siinä samassa ja hintaan sisältyy uiminen. Joten mennään hallille, minä menen kuntosalille, lapset menee uimaan ja sitten kun olen treenin tehnyt menen uimaan ja lähtetään yhdessä kotiin.
Miksi hankkia perhettä, jos haluaa elää kuin perheetön ja tehdä aina sitä, mikä itseä huvittaa ja on omasta mielestä parasta.
Lasten edun.