Kuopio on junttien paratiisi...
Kuopio on moukkien ja junttien paratiisi. Missään en ole tavannut niin paljoa juntteja kuin täällä. Ihmisillä ei ole käytöstapoja, ollaan todella sisäsiittoisia (Savolaiset = parempaa väkeä, vaikka totuus on kaukana siitä). Täällä kannatetaan perussuomalaisia, ravintolat on viiden euron pitserioita, syljeksitään yleisillä paikoilla. Ei tervehditä kanssaihmisiä (työpaikalla), ei huomioida muita. Todellinen junttila on tämä Kuopio!
Kommentit (43)
Kyllä täällä oulussakin osataan tollottaa.
Tuossa viime kesänä kävin prismassa työvaatteissa ja joku tossun alla oleva perheenisä siinä kassajonossa katseli mun kenkiä ja sitten välillä mua ja mietin vaan siinä että ihaileekohan se mun kenkiä ja miettii että pitäskö kysyä mistä noita saa vai miettiikö se että pitäskö haukkua homoks varmuuden vuoksi.
Toinen tapaus oli tuossa jokunen viikko sitten kun olin kirjastossa niin joku parikymppinen lippatukka-nahkatakki-make ei saanu silmiään irti musta kun olin niinkin röyhkeä kuin että käytin vihreätä takkia. Nauratti kattoa sitä kun jätkän pää kääntyy kuin saranoilla sitä mukaa minne itse menen. Varmaan mietti jo murhaamista mielessään että voi saatana, joku vitun viherhippi siinäki taas pasteerailee.
Mut tämmöstähän se täällä suomessa on.
Totta. Miksi tulette tänne? Pysykää vaan siellä Helsingissä.
Ihanaa, kun Helsingissä voi olla vain hiljaa. Savo/Pohjois-Karjalalinjalla täytyy kokoajan puhua paljon mahdollisimman mitääntarkoittamattomista asioista, ettei luulla "ylypeeksi". Ja seurata kaikkea liikkuvaa katseella, "jotta oot siekii lähteny".
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun Helsingissä voi olla vain hiljaa. Savo/Pohjois-Karjalalinjalla täytyy kokoajan puhua paljon mahdollisimman mitääntarkoittamattomista asioista, ettei luulla "ylypeeksi". Ja seurata kaikkea liikkuvaa katseella, "jotta oot siekii lähteny".
Asun Pohjois-Karjalassa. Olen hiljainen ja ujo. Enkä todellakaan puhu yhtään mistään kenellekään. Ei siis ole pakko puhua.
No justiin yks juntti saamassa kunnianloukkaussyytteen kun meni herjauksiaan heittämään avoimena olleen videopuhelun aikaan .
Täällä on aivan mahdotonta ellei pidä puoliaan. Kyllä ne sitten asettuu kun muutaman löylyn saavat.
Nämä ääliöt kun vielä jäivät kiinni ipadin kaappaamisestakin. Näytin perävalot:)!
Vierailija kirjoitti:
sivistynyt ihminen on sinne juuttunut. Tuu pois hyvä ihminen, ei sinua siellä kukaan kaipaa.
toissa kaudella kävimme kuopijossa katsomassa kalapa-hifki matsin. savolainen huru-ukko alkoi tökkimään minua selkään, kun ei tuomarin vihellykset miellyttäneet😄 enpä missään muualla ole huomannut, että vierasjoukkueen kannattajaan käydään käsiksi. kertoo paljon savolaisista🤣
Vierailija kirjoitti:
Maalla asuvat aina vinkuvat että miksi kaikki kiva on pk-seudulla/isoissa kaupungeissa, hekin tahtoo... syy on juuri tämä: et varmasti voi osallistua turvallisesti esim. cosplay-tapahtumaan maalla!
Eikö nuo cosplay-jutut ole muutenkin syvästi weetee-juttuja? Onhan se totta, että isoissa kaupungeissa siedetään kaikenlaista enemmän, myös ongelmalähiönuorten harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Miksi tulette tänne? Pysykää vaan siellä Helsingissä.
Mielellään. Eipä siellä päin korkeakoulutettuja sote-alan ammattilaisia tarvita töihin, eikä opettajia. Sitten ihmetellään, miksi pitää houkutella töihin valtavilla palkkioilla, eikä silti kukaan tule.
Asuin runsaan vuoden verran Kuopijossa n. 20 vuotta sitten ja oli kyllä ikävin paikka, missä olen asunut. Luonteenlaatu jotenkin läpeensä kieroa, eikä yliopistollakaan oltu sivistyneitä. Johtajalääkäriproffa sai joskus myöhemmin jonkun tasa-arvopalkinnon, vaikka oli ihan suoraan syrjimässä naispuolisia nuoria alaisia. Tori oli todella ruma paikka.
Iso kaupunki on, et pysty kaikkia kuopiolaisia mitenkään tuntemaan jos yhden kaks olet tavannut. Totta on vaa se että paljon yksinäisyyttä ja uustulleita muualta. Esitetään tyhmää ja kuunnellaan mukafiksun puhetta ja takanapäin haukutaan- sitä se on.
Sinänsä rauhassa saa elellä, ja tilaa on.
Kaikkein paras on se, että seudulla kusetetaan ja paskatetaan koirat talvella jäälle. On kuin kustais omiin muroihin. Näin kesällä mukava uida sitten järvessä 🤡
Ja ne kyylämummot. Kaverini asuu siellä ja ne tietävät montakö päivää sitten kävit kaupassa ja koska käyt muualla....sitä en kestaisi. Mummoverkosto ja ilkeitä mummoja. Liituamassa perässä ja joka paikassa. Levittelemässä perättömiä.
Kuopiolaisen lempisanonontoja:
- Oletpa yksinkertainen!
- Eeenhän minä ou niin sanonna! (Vaikka sanoi :)!
- Luulin, että huijaat mutta....(ja päin naamaa, joo eipa loukkaa laisinkaan, no sehän se pelastaa kun hän on saanut nyt sen "selvän". Yleensä kyläänkin tullaan vaan ottamaan selvää. Ja sitten juostaan kertomaan muille.
Noilla on sellainen asenne että saavat itse sutkata vaikka minkälaisia loukkauksia virnotelleen, mutta auta armias jos erehdyt tekemään saman heille?
-Se on niin ilkeä ja olevinnaan. Kauhheeta miten se puhhuu!
Vierailija kirjoitti:
toissa kaudella kävimme kuopijossa katsomassa kalapa-hifki matsin. savolainen huru-ukko alkoi tökkimään minua selkään, kun ei tuomarin vihellykset miellyttäneet😄 enpä missään muualla ole huomannut, että vierasjoukkueen kannattajaan käydään käsiksi. kertoo paljon savolaisista🤣
Justhan stadissa Kalliossa joku baari hajotettiin pari päivää sitten ja asiakkaita hakattiin kun olivat eri joukkueen kannattajia kuin asiakkaat. Savossa taitavat kuitenkin ottaa asiat vähän rennommin?
Luin jostain että Kuopioon jäi paljon venäläisia ja geenipooli on 3/4 itägeeneillä , kun taas P-Karjalassa on sama luki 1/4 koska sinne tuotiin rajaa varten ruotsalaisia ja balttejakin. Pikku Pietarin Piha kertookin loput ja Siunattu Hulluus leffa: kaikki muut ovat hulluja paitsi tietysti se juorutoljottaja.
No voe hyväisä kuitenni mittee käännä rupattoo... Vuan suattaa hyö junttiloeta ollannii tae olla olemattahii. Mikkee nokomastahii selevee suap... voevoe....
kertokaa lisää :)