50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (1406)
Some-tuskassa kieriskely. Nyt rakennamme taloa -tyyliin, kumppanuusyhteistyö, ”link in bio”. Talo valmis, sisustusta, nopeutettua siivousvideota pukkaa. ”Oletko sinä kyllästynyt paskarantuihin valkoisissa listoissa?” Sitten ero, voimaantuminen. ”Kymmenen pahinta kommenttia eron jälkeen. 1. Kannattiko?” Sitten myydään tuotosta, ”yksinhuoltajan viikko ja mihin rahat kuluvat”. Sitten muutto vuokra-asuntoon, uusi mies, ”10 vinkkiä Italian viikonlopusta”.
Ennen ajateltiin, että siinä se yksinhuoltaja menee, onneksi saivat talon myytyä. Kaiken, yksityiselämän, noloilun, itsekkyyden, häpeän myyminen.
Iltapäivälehdet lööppeineen; Tuhannen varmasti kun teet tämän on varma orgasmi -tyyli. Hävettää lukea, lienevät piilomainontaa?
Olen vasta 45 vuotias ja tuntuu etten ymmärrä nykymaailman järjettömyyksistä yhtään mitään. Kaipaan 2000-luvun alkupuolelle.
En ymmärrä ihmisten huonoa käytöstä, enkä sitä että tekoälyä käytetään omien ajatusten ja oman egon pönkittämiseen (eli peilataan omia ajatuksia mielistelevän tekoälyagentin avulla). En myöskään ymmärrä somen keskustelukulttuurin valumista reaalimaailmaan. En ymmärrä sitä miten ihmiset ovat kadottaneet kyvyn like/tulkita ironiaa ja satiiria. Enkä sitä etteivät ihmiset enää kykene luovaan kielenkäyttöön puhekielessä tai kirjoituksissaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä selfieitä.
Samoin. Ja se typerä huulien mutrustus sekä aina toinen jalka "sillai kivasti vähän nostettuna" . Argggg!
Oman ajan vaatimuksia kaiken kustannuksella ja se oma aika näyttää uswin olevan someaikaa. Tai sitä, että saadaan someen jotakin. Lapsien kohtelua ja karseita suorituspaineita jo pienille lapsille. Käsittämätöntä halua näyttää samalta, kuin joku julkkis tmv.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolen korjausleikkaukset tulee kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta.
Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on munaton mies ja mielenterveyspotilas. Mies joka naamioituu naiseksi ei ole nainen.
Sukupuoli pitää korjata pään sisältä koska kehon silpominen ei korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkaukset pitää kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta, mutta pilaavat terveyden ja ovat peruuttamattomia.
Niiden sijaan täytyy suosia eheytyshoitoja, koska ongelma on pään sisällä. Jokaisen pitää vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Niin me muutkin teemme.
Ymmärrän, että ollaan huolissaan lasten puolesta, mutta miten se vaikuttaa sinun elämääsi, jos joku aikuinen haluaa leikata munansa pois? Oli se syy mikä tahansa. Sitä en ymmärrä tässä ajassa, että muiden (aikuisten) ihmisten tekemiset menevät niin monella ihon alle. Jos naapurin Pirkko haluaa vetää päänsä kaljuksi ja tatuoida naamansa täyteen kirkkoveneitä, en ymmärrä miten asia minulle kuuluu. Vähän sama, jos joku haluaa leikata sukupuolielimensä pois, eipä kuulu minulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on munaton mies ja mielenterveyspotilas. Mies joka naamioituu naiseksi ei ole nainen.
Sukupuoli pitää korjata pään sisältä koska kehon silpominen ei korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkaukset pitää kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta, mutta pilaavat terveyden ja ovat peruuttamattomia.
Niiden sijaan täytyy suosia eheytyshoitoja, koska ongelma on pään sisällä. Jokaisen pitää vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Niin me muutkin teemme.
Ymmärrän, että ollaan huolissaan lasten puolesta, mutta miten se vaikuttaa sinun elämääsi, jos joku aikuinen haluaa leikata munansa pois? Oli se syy mikä tahansa. Sitä en ymmärrä tässä ajassa, että muiden (aikuisten) ihmisten tekemiset menevät niin monella ihon alle. Jos naapurin Pirkko haluaa vetää päänsä kaljuksi ja tatuoida naamansa täyteen kirkkoveneitä, en ymmärrä miten asia minulle kuuluu. Vähän sama, jos joku haluaa leikata sukupuolielimensä pois, eipä kuulu minulle!
Tekeekö ne sen kaiken omilla rahoillaan? Jos ei, niin sitten se kuuluu mulle enkä halua yhteisiä rahoja käytettävän moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ajatella niinkin, että kaikesta ei tarvitse tykätä ja se tykkäämättömyys ei silti meinaa sallimattomuutta. Nykyään ei voi sanoa, että ei pidä jostakin. Vaikka etenkin me hippisukupolvet todellakin ollaan kasvettu sallivuuteen. Eli summa summarum, nykyään ei saa sanoa eriävää mielipidettä. Hyvin tuomitsevaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ajatella niinkin, että kaikesta ei tarvitse tykätä ja se tykkäämättömyys ei silti meinaa sallimattomuutta. Nykyään ei voi sanoa, että ei pidä jostakin. Vaikka etenkin me hippisukupolvet todellakin ollaan kasvettu sallivuuteen. Eli summa summarum, nykyään ei saa sanoa eriävää mielipidettä. Hyvin tuomitsevaa käytöstä.
Jos kukaan ei kysy sinun mielipidettäsi, miksi oletat, että se pitää sanoa? Menetkö samalla asenteella kertomaan ihmisille miten pitää elää, vain sen takia, koska sinulla on mielipide? Eihän sitä mennä kommentoimaan ihmisten ulkonäköäkään, vaikka siitä saattaa olla joku mielipide.
kun äänestetään kokoomusta ja perus-suomalaisia. Ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä selfieitä.
Samoin. Ja se typerä huulien mutrustus sekä aina toinen jalka "sillai kivasti vähän nostettuna" . Argggg!
Ja usein poseeraajana on vielä täytepersus-bimbo. Näyttävät joltain läskiperseiseltä kentaurilta.
Nyhvätään pienten, merkityksettömien asioiden kanssa eikä nähdä kokonaisuuksia, miten asiat vaikuttaa toisiinsa. Muutetaan asioita " kehityksen" nimissä jatkuvasti, vaikka se huonontaa nykyistä tilaa.
Juuri niin! Ihan kuin ne ainakin, joilla jonkin sortin aivot on päässä eivät ymmärtäisi ajatella kaiken sen läpi, että se vain mainostaa sitä tai tätä tuotetta siksi, kun saa siitä itse hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei kysy sinun mielipidettäsi, miksi oletat, että se pitää sanoa? Menetkö samalla asenteella kertomaan ihmisille miten pitää elää, vain sen takia, koska sinulla on mielipide? Eihän sitä mennä kommentoimaan ihmisten ulkonäköäkään, vaikka siitä saattaa olla joku mielipide.
Eikös täällä ap juuri kysynyt kommentteja. Luepas tarkemmin, mitä kirjoitin
Sääilmiötä. Miksi ei voisi olla kaunis, lämmin, aurinkoinen kesä eikä tällainen sadekausi?
Noita tykkäyksiä. Facebook, Insta ym. Lapsellista, että pitäs tykätä toisten postauksia ja sitten kun ei tykätä siitä valitetaan. Ylipäätään tirkistelykulttuuri on vierasta. Pitäis käydä kurkkaamassa mitä kellekin kuuluu ja tykätä. Siksi pysyn erossa vaikka olen joskus tehnyt tilit noihin.
Nykyajan seksiä. Eikö ihana ja perinteinen enää riitä, kun pitäisi muihinkin ottaa.
Eikä se ittetunto kestä sitä, että joku jättää väliä eteensä. Huvittavimmillaan tämä näkyy esim., jos edessä on muutaman auton jono ja matkaa moottoritien alkuun 5 km. Jos jätät hieman hajurakoa jonon viimeiseen, niin kyllä sieltä takaa on joku änkeämässä ohi - vain päästäkseen vilkuttelemaan jarruvaloja jonon - ja jojon - jatkoksi. Hyöty tai järki on tästä kaukana. Toisaalta saapahan hyvät naurut, kun pääsee seuraamaan tätä aina yhtä hilpeää sätkynukke-esitystä.