50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (1104)
En ymmärrä sitä mihin suomalaiset on kadonneet. Demareidenkin johdossa huutaa pää punaisena afgaanimusliminainen. Tämä ei ole enää sellainen Suomi mihin olen tottunut. Ennen äänestin demareita. Nyt en enää voi.
ennen iso perä peitettiin nyt sitä korostetaan trikoilla, se on jotenkin groteskia. mutta ehkä se pitäisi katsoa positiiviseksi, ettei vartaloa hävetä vaan se paljastetaan, tosin toivoisin että tässä olisi se keskitie eikä mentäisi aina ääripäästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen tuijotusta 6 h päivässä pidetään normaalina.
Parikymmentä vuotta sitten ihmiset tuijottivat TV:tä keskimäärin viisi tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
ennen iso perä peitettiin nyt sitä korostetaan trikoilla, se on jotenkin groteskia. mutta ehkä se pitäisi katsoa positiiviseksi, ettei vartaloa hävetä vaan se paljastetaan, tosin toivoisin että tässä olisi se keskitie eikä mentäisi aina ääripäästä toiseen.
Tämä. Nuoruudessani 90-luvulla isoa persettä hävettiin ja tosiaan peitettiin pitkillä paidoilla, nyt se tuodaan kaiken kansan eteen mahdollisimman tiukoissa trikoissa. Ja perseet ovat todellakin suurentuneet 90-luvusta, sen ajan iso peppu on nykyajan ihan normikokoinen.
Perussuomalaisuutta. Milloin tietämättömyydestä ja valehtelusta tuli tavoiteltavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksityön normalisointia en ymmärrä
Olen monesta asiasta tässä ketjussa samaa mieltä, mutta tästä en.
Ihmiskauppa ym. erikseen mutta en ymmärrä mitä paheksuttavaa seksityössä on, jos se tapahtuu vapaaehtoisesti ja vastuullisesti. Näkisin jopa että se on eräänlaista hoitotyötä, ihmisillä on tarpeita ja kaikki ei vaan saa.
Miksi ne voimaantuneet nuoret naiset sitten Iltasanomissa yms kehuvat kuinka asiakkaista suurin. osa on aviomiehiä ja perheenisiä joilla on fetissejä joista vaimo ei ehkä edes tiedä? Onko jokin perustarve&oikeus olla hyvässä suhteessa mutta pettää vaimoaan jonkin himon tai perversion takia? Harvemmin ne seksityöntekijät kertovat auttavansa vammaisia tai yksinäisiä, kyllä ne jutut on ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisuutta. Milloin tietämättömyydestä ja valehtelusta tuli tavoiteltavaa?
Vuosikymmeniä on politiikka ollut sellaista, puolueesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei meistä seuraava sukupolvi kestä yhtään mitään. Ollaan alati sairaita joka päästä, mitään ei jakseta kantaa, tehdä tai osata. Vinkunaa ja aina tämä edellä että " minulla on oikeus ja minulle kuuluu..." Jeesus sentään. Kyllä tässä gen-x oksentaa usein tälle vikisevälle sukupolvelle.
Terapiassa laukataan eikä kakaroita osata kasvattaa, kaapit tursuaa vaatteita, tekokynsiö ja -ripsiä eikä edes viinaa osata juoda. Hyi hittolainen.
Muuten milleniaalina samaa mieltä, mutta miksi ihmeessä pitäisi juoda viinaa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä mihin suomalaiset on kadonneet. Demareidenkin johdossa huutaa pää punaisena afgaanimusliminainen. Tämä ei ole enää sellainen Suomi mihin olen tottunut. Ennen äänestin demareita. Nyt en enää voi.
en ymmärrä hysteriaa mitättömistä asioista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksityön normalisointia en ymmärrä
Olen monesta asiasta tässä ketjussa samaa mieltä, mutta tästä en.
Ihmiskauppa ym. erikseen mutta en ymmärrä mitä paheksuttavaa seksityössä on, jos se tapahtuu vapaaehtoisesti ja vastuullisesti. Näkisin jopa että se on eräänlaista hoitotyötä, ihmisillä on tarpeita ja kaikki ei vaan saa.
Miksi ne voimaantuneet nuoret naiset sitten Iltasanomissa yms kehuvat kuinka asiakkaista suurin. osa on aviomiehiä ja perheenisiä joilla on fetissejä joista vaimo ei ehkä edes tiedä? Onko jokin perustarve&oikeus olla hyvässä suhteessa mutta pettää vaimoaan jonkin himon tai perversion takia? Harvemmin ne seksityöntekijät kertovat auttavansa vammaisia tai yksinäisiä, kyllä ne jutut on ihan muuta.
Hieno logiikka sulla siellä. Jos "kunnolliset" aviomiehet ja perheenisät pettävät vaimojaan seksityöläisten kanssa, pitäisikö paheksua niitä miehiä eikä niitä seksityöläisiä?!
Pettäminen ei ole kenenkään oikeus.
Nuoruudessani puolueet olivat selkeitä tulonjakopuolueita. Demarit ajoivat lisää hyvinvointivaltiota ja Kepu rahaa jyväjemmareille ja Salpausselän pohjoispuolelle. Kokoomus turvasi isopalkkaisten ja Etelärannan etuja. Kommunistit tappelivat lähinnä keskenään, mutta pelkällä olemassaolollaan estivät demareita mukavoitumasta liikaa.
Nyt politiikassa huudetaan pääosin wokesta, maahanmuutosta, seksuaalivähemmistöistä ja rasismista. Lääkärin etnisyys on monelle tärkeämpi kuin se, pääseekö ylipäänsä hoitoon. Tiernapoikien kasvomaali kiinnostaa enemmän kuin tuloerojen tai työttömyyden räjähtäminen käsiin. Ja jotkut Päivi Räsäsen kommentit seksuaalivähemmistöistä saavat paljon enemmän huomiota kuin vaikkapa asunnottomuus, hoitojonot tai lapsiperheköyhyys.
Vierailija kirjoitti:
Nuoruudessani puolueet olivat selkeitä tulonjakopuolueita. Demarit ajoivat lisää hyvinvointivaltiota ja Kepu rahaa jyväjemmareille ja Salpausselän pohjoispuolelle. Kokoomus turvasi isopalkkaisten ja Etelärannan etuja. Kommunistit tappelivat lähinnä keskenään, mutta pelkällä olemassaolollaan estivät demareita mukavoitumasta liikaa.
Nyt politiikassa huudetaan pääosin wokesta, maahanmuutosta, seksuaalivähemmistöistä ja rasismista. Lääkärin etnisyys on monelle tärkeämpi kuin se, pääseekö ylipäänsä hoitoon. Tiernapoikien kasvomaali kiinnostaa enemmän kuin tuloerojen tai työttömyyden räjähtäminen käsiin. Ja jotkut Päivi Räsäsen kommentit seksuaalivähemmistöistä saavat paljon enemmän huomiota kuin vaikkapa asunnottomuus, hoitojonot tai lapsiperheköyhyys.
Neo-taistolaisuutta, eipä juuri uutta.
Kaikki kiertää ikuisesti, vähän eri versioina.
Mikään ei hätkähdytä.
Energiajuomia. Vielä 10 v. sitten töissäkin istuttiin kahvilla. Keitettiin kahvit ja pidettiin tauko. Nykyisin a. moni nuorempi työntekijä juo tauolla energiajuomia koneensa ääressä tai jopa istuu työpöydän ääressä energiajuomatölkki jatkuvasti vieressä tai b. selaa kännykkää ja hörppii energiajuomaa taukohuoneen nurkassa. Minua kauhistuttaa, miten käy sosiaalisuuden. Työpäivässä parasta ovat olleet tauot, etenkin kun olin parikymppinen eli ysärillä. Nykyisin taukohuoneessa selkeästi kahvin äärellä juttelevat 40-65 v. Muutos on ollut nopeaa. Meillä on kahvilista (tuodaan kahvipaketteja ja merkitään listaan). Tällä viikolla huomasin, ettei siinä ole yhtään alle 35-vuotiasta mukana.
Vierailija kirjoitti:
Sisällöntuottaja. Se sana on minusta niin kummallinen. Siis että joku henkilö työkseen tuottaa jotain elämänsisältöä ihmisille. Eikä hän kuitenkaan ole pastori tai käsikirjoittaja vaan tekee jotain mainosvideoita.
Olen tänään sisällöntuottaja 1v tyttärentyttärelle…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisällöntuottaja. Se sana on minusta niin kummallinen. Siis että joku henkilö työkseen tuottaa jotain elämänsisältöä ihmisille. Eikä hän kuitenkaan ole pastori tai käsikirjoittaja vaan tekee jotain mainosvideoita.
Olen tänään sisällöntuottaja 1v tyttärentyttärelle…
tai tyttärentyttäresi on sisällöntuottaja sinun elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomia. Vielä 10 v. sitten töissäkin istuttiin kahvilla. Keitettiin kahvit ja pidettiin tauko. Nykyisin a. moni nuorempi työntekijä juo tauolla energiajuomia koneensa ääressä tai jopa istuu työpöydän ääressä energiajuomatölkki jatkuvasti vieressä tai b. selaa kännykkää ja hörppii energiajuomaa taukohuoneen nurkassa. Minua kauhistuttaa, miten käy sosiaalisuuden. Työpäivässä parasta ovat olleet tauot, etenkin kun olin parikymppinen eli ysärillä. Nykyisin taukohuoneessa selkeästi kahvin äärellä juttelevat 40-65 v. Muutos on ollut nopeaa. Meillä on kahvilista (tuodaan kahvipaketteja ja merkitään listaan). Tällä viikolla huomasin, ettei siinä ole yhtään alle 35-vuotiasta mukana.
Sitten kaikki ovat kahvitauot kännykässä. Ei jutella. Ihan tappomeininki.
Nykynuorten käytöstä en ymmärrä yhtään. Kun itse olin nuori eivät vanhemmat ihmiset kiinnostaneet lainkaan. Nykynuoret sen sijaan tuijottavat, katsovat ja kuvaavat vanhempia ihmisiä.
Perspanossa mällit sisälle. Nuoruudessani miehet laski ne aina mun selälle.