Lesbot, homot ja vastakkainen sukupuoli
Tuttavapiirissäni on molempia. Olen huomannut, että homomiehet hengaavat mielellään myös naisten kanssa ja osa jakaa feminiiniseksi miellettyjä mielenkiinnon kohteita esim. muotiin tai kosmetiikkaan liittyen.
Lesbot keskustelevat pääsääntöisesti ainoastaan naisten kanssa. Jos puhuvat miehistä, puhuvat vihaten ja inhoten. Mitään yhteistä kosketuspintaa tai mielenkiinnon kohteita miehiin ei ole.
Mistäköhän ero johtuu?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että heteromiehet kohtelevat kammottavalla tavalla lesbonaisia, sillä heiltä ei voi saada piparia.
No ainakin näissä kohtaamisissa ne lesbot ovat olleet töykeitä ja ilkeitä. Ei parittelu ole homomiesten ja heteronaisten välilläkään listalla. Silti he tulevat toimeen keskenään.
Heteronaisilla myös jotenkin normaalimpia kohtaamisia miesten kanssa. Lesboille tämä on jostain syystä hankalaa. En oikein ymmärrä, että miksi.
Joistain paistaa läpi se, että koko olemus on jotain avohaavaa, ja miehet suolaa niihin haavoihin. Kaikki on jotain toksista patriarkaattia ja etuoikeuskehää näiden kanssa.
Tämä nyt kertoo vain näistä tuttavistasi. Tai ehkä sinusta, jos kyse on ennemmin kuvitelmastasi. Jos kyseessä ovat vain tuttavasi, mistä voit tietää keiden kaikkien kanssa he ovat tekemisissä? Et mistään.
Tai kääntäen: Miksi homomiehet eivät pääsääntöisesti kohtele naisia ilkeästi ja epäkunnioittavasti ja ala luennoimaan heille joistain etuoikeuksista?
Ja että sun pitää tiedostaa tää tää ja tää ja ajatella näin ja noin, että ylipäätään voi tyyliin sanoa päivää 😅
Sen sijaan ne alkaa juomaan viiniä ja katsomaan telkkarista jotain RuPaulin drag showta ja juttelemaan julkkiksista, joita en tunne. Sellainen mukavan positiivinen ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt kertoo vain näistä tuttavistasi. Tai ehkä sinusta, jos kyse on ennemmin kuvitelmastasi. Jos kyseessä ovat vain tuttavasi, mistä voit tietää keiden kaikkien kanssa he ovat tekemisissä? Et mistään.
Juu siis ihan omiin kohtaamisiin perustuu. Tuo stereotyyppi kyllä elää netissä, mietin että kuinka yleinen ilmiö, ja mitä mieltä lesbot itse aiheesta? Heitäkin palstalla varmasti on, ja heidän näkökulmaansa kaivattaisiin.
Eivät kaikki heterot, homot tai lesbot istu yhteen muottiin tietenkään. On kuitenkin asioita ja ilmiöitä, jotka ovat yleisempiä porukassa x kuin porukassa y.
Lesboilu biologian kannalta on hyvin harvinaista. Homous miehillä ei ole harvinaista ollut koskaan.
Tämä lesboilun ylestyminen on ennenkaikkea sosiaalinen juttu.
Siitä on tullut muotia ja voimaantumisen eräänlainen symboli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu siis ihan omiin kohtaamisiin perustuu. Tuo stereotyyppi kyllä elää netissä, mietin että kuinka yleinen ilmiö, ja mitä mieltä lesbot itse aiheesta? Heitäkin palstalla varmasti on, ja heidän näkökulmaansa kaivattaisiin.
Eivät kaikki heterot, homot tai lesbot istu yhteen muottiin tietenkään. On kuitenkin asioita ja ilmiöitä, jotka ovat yleisempiä porukassa x kuin porukassa y.
Niin, ehkä nämä kuulemasi tarinat ovat vainuttaneet siihen, millaisen tarinan olet itsekin luonut ilmeisesti kuitenkin melko pintapuolisten kohtaamisten perusteella. En puhuisi ihan stereotypiasta, sillä silloin olisin minäkin varmaan kuullut jotain tällaista.
En ole lesbo, mutta minulla on useita lesboja ystävänä ja tuttavana, myös miehelläni on useita lesboystäviä ja -tuttavia, enkä ole siis koskaan kuullutkaan kenestäkään sellaisesta lesbosta, joka vastaisi kertomaasi. Päin vastoin. Uskoisin että otantamme on aika paljon sinun otantaasi laajempi.
Vierailija kirjoitti:
Lesboilu biologian kannalta on hyvin harvinaista. Homous miehillä ei ole harvinaista ollut koskaan.
Ihanko oikeasti väität että ihmiset harrastavat seksiä ja ryhtyvät parisuhteeseen samaa sukupuolta olevan kanssa siksi että se on muodikasta? Ei kai kukaan ole näin tyhmä?
No itse olen lesbo, ja minun kirous on se että tulen pääsääntöisesti paremmin toimeen miesten kanssa, naiset tuppaa ignooraamaan minut.. yritän olla kaikille ystävällinen tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
No itse olen lesbo, ja minun kirous on se että tulen pääsääntöisesti paremmin toimeen miesten kanssa, naiset tuppaa ignooraamaan minut.. yritän olla kaikille ystävällinen tasapuolisesti.
Kiitos vastauksesta!
T. Ap
Koska heteromies kysyy aina jossain vaiheessa voisiko hän tulla katsomaan lesbopariskunnan rakastelua. Joka ainoalla heteromiehellä on se fantasia.
Vierailija kirjoitti:
Oisko lähdettä heittää villille väitteelle?
Poliittinen lesbous on toki feministipiireissä juttu, mutta puhun seksuaalisesta suuntautumisesta, en politiikan ilmiöistä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska heteromies kysyy aina jossain vaiheessa voisiko hän tulla katsomaan lesbopariskunnan rakastelua. Joka ainoalla heteromiehellä on se fantasia.
Ei ole. Lesbojen rakastelu ei ole oikeassa elämässä sellaista kuin aikuisviihtessä, aika pitkäveteistä katsottavaa livenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenikään kysyä. Ja moni näistä lesboista on sen näköisiä, että en katso vaikka maksettaisiin.
En kysy nuorelta heteropariltakaan, että voinko katsoa kun teette vauvoja tai naisilta kadulla, että voinko katsoa kun käytät vibraattoria. Pitää olla kehitysvammainen, jos menee tuolla tavalla aukomaan.
Siitä, että heteromiehet kohtelevat kammottavalla tavalla lesbonaisia, sillä heiltä ei voi saada piparia.